8.1.2019 2:27:11 Dari79
Re: Totální škoda po havárii
totální škoda skutečně obvykle znamená, že oprava je příliš drahá v porovnání s koupí jiného srovnatelného auta.
Protože často se i při opravě 10 let starého auta používají nové náhradní díly, které mají samozřejmě od výrobce nějaké katalogové ceny + na pojistku si auto obvykle necháš opravit ve značkovém servisu, kde je i cena práce vysoká... A co si budeme vykládat, hlavně u starších aut se nechává na "pojišťovnu" opravit leccos, co už dřív na autě haprovalo.
řešením je přijmout peníze za totálku od pojišťovny, ale auto si nechat, a když si ho za ty peníze dokážeš nechat opravit - čili seženeš si třeba "po vrakáčíš" adekvátní levné díly a zaplatíš si neznačkový servis, tak na tom neproděláš.
Jinak výroku pojišťovny se samozřejmě bránit můžeš, chvíli s nimi můžeš diskutovat, v nejhorším je můžeš i žalovat...
Fakt je, že opravuješ za prachy pojišťovny a jejich tendence přirozeně je, nedat ti víc, než za kolik si můžeš koupit srovnatelný auto jiný. Pokud jezdíš oktávkou 10 let starou, tak těžko můžeš čekat, že pojišťovna za svý prachy vysolí víc, než 60-70 tisíc... Ono je to celkem jednoduchý - jedou podle katalog cen potřebných dílů, pracnost - normohodiny pro opravu stanovené výrobcem, obvyklá cena prací v servisu (rozdíl značkový-neznačkový) v dané lokalitě... Ocenění auta - na to je přeširoká databáze srovnatelných aut. Jak je oprava dražší, než celé toto auto, tak je to prostě totálka, i když tobě může připadat, že vlastně klidně může jezdit dál...
Odpovědět