11.9.2018 15:20:41 holkamodroočka
Peníze poslane na spatny ucet – jak to dopadlo
Sumarizace: Peníze byly odeslany na spatny ucet 1.6.2018, vsimla jsem si toho v nedeli vecer. Volala jsem na help desk v bance A, kde mi rekli, ze se mam dostavit na pobočku v pracovni den. Hned další den jsem sla na pobočku, sepsali jsme dokument, kde banka A zada banku B o navraceni penez, které byly odeslany omylem. Banka A poslala vyzvu 13.8., cimž doslo k první prodlevě. Banka B mela 15 pracovnich dni se k tomu vyjadrit, nevyjádřila. Znovu jsem sla do banky A, kde jsem znovu sepsali protokol se zadosti o vraceni penez. Znovu jsme cekali 15 pracovnich dni. Zase zadna reakce. Moje banka A se mnou sepsala zadost, kde jsem vyzvali banku B ke sdeleni identifikačních udaju prijemce penez. Znovu zadna reakce. Před týdnem jsem to eskalovala sve bance, a sepsala stiznost. Prislo mi potvrzeni od banky A ze na vyjadreni se ke stiznosti mají 30 dni. Za par dni mi, 5.9. volala pani urednice z banky A ze banka B mi poslala dopis, který lezi na poste nevyzvednuty, jelikož mi postacka nedala vyzvu do schránky. A ze ten den je poslední moznost dopis vyzvednout. Hned jsem sla do banky, a dopis vyzvedla.
Rozuzleni: Peníze jsem poslala na ucet nejake firme, která je v upadku, a je na ni exekutor. Exekutor sdelil, ze dne 30.7. odesla castka veritelum, a tudíž mam smulu. Kdyby nedošlo k tak velkým časovým prodlevám, peníze by exekutor neodeslal veřitelům.
Vysledek: Domnivam se, ze doslo k několika pochybenim. Banka A poslala zadost o navraceni penez az 13.8. (první prodleva). Banka A 2x poslala stejny dokument bance, kde zadala o vraceni penez (podle mne druha prodleva, měli rovnou zažádat o identifikaci majitele uctu). Posta mi nedala do schránky vyzvu o nezastizeni, tudíž jsem si nemohla dopis vyzvednou včas. Vyzvu jsem dostala az tento vikend, včera jsem na poste stala hodinu, a pani mi rekla, ze dopis jiz byl vyzvednut (treti prodleva).
Reseni: mam v planu kontaktovat ombudsmana v obou bankach, stejne tak jako si stěžovat na poste. Je nejaka sance, ze peníze dostanu zpet – a to na zaklade chybného postupu obou bank a posty?
Mate s tim někdo nejakou zkušenost?Budu reagovat az vecer, dekuji.
Odpovědět