16.5.2018 13:09:49 Monty
Re: Rozbor literárních děl k maturitě - internet
Mmch., docela ráda bych slyšela nějaký argument pro to, proč by mělo být špatně vyučovat literaturu v rámci tematického bloku. Stejně jako u hudby, výtvarného umění, divadla nebo tance nemají její povrchní znalosti bez kontextu žádný smysl. Tady se neustále operuje nějakou fiktivní představou člověka, co nic neví a všechno si vygooglí, ale to je naprostý nesmysl, protože i k tomu googlení je potřeba určité povědomí o problematice a prakticky žádný obor vědění nestojí osamoceně. K tomu, aby ho člověk nějak pobral potřebuje poměrně velkou sumu znalostí z dalších souvisejících oborů. Nikdo není odborník na "šestou nohu mravence" - jak tu psala Kudla - bez toho, aby měl znalosti z dalších oborů.
Tím, že se ve školách neučí v kontextu je totiž úplně jedno, o jaký předmět se jedná, výsledek bude (bez aktivní účasti vzdělávaného) vždycky stejně mizerný.
Ve chvíli, kdy to všeobecné vzdělání bude zasazené do kontextu a do tematických bloků, bude nejen zajímavější, ale i přínosnější. Student se lépe zorientuje v tom, co ho zajímá a v tom, co bude muset zvládnout v případě, že o nějakém oboru začne uvažovat jako o možné profesi, a z toho, co ho až tak nezajímá mu spíše utkví relevantní informace a vědomosti, zasazené do nějakého rámce než nabiflovaná data a údaje z kontextu zcela vytržené.
Odpovědět