16.5.2018 0:02:55 Marika Letní
Re: Rozbor literárních děl k maturitě - internet
Monty "já si myslím, že je to k ničemu. Kdo to v sobě má, dokáže si to rozvíjet sám. Kdo ne, ten se tím zbytečně trápí, a přitom by místo tortury nad povinnou četbou mohl dělat něco smysluplného nebo aspoň zábavného. Protože tím, že ho donutíš něco přečíst v něm schopnost (a tím méně pak niternou potřebu) pohovořit o díle Shakespeara neprobudíš."
S tím nesouhlasím. Nejde jen a pouze o proubuzení touhy pohovořit o díle. Škola má v studentech probudit zájem a ukázat jim různé obory a směry a "donutit" i k tomu, co není jen jejich úzká specializace. Na tu je času dost později na VŠ nebo v praxi.
Zdá se mi, že zapomínáš (nebo nevíš?), jak funguje lidský mozek. Slyšela jsi o tom, že je "plastický"? Že se stále mění a vyvíjí podle toho, jaké má podněty? Že ty schopnosti, které nepoužíváš, tak "ztratíš"? V tomto diskutovaném případě tedy ani nezískáš? Proto je důležité rozvíjet sportování i u "nesportovců", učit počítat i humanitně orientované, nutit číst beletrii i "ajťáky", malovat i nešiky...
Odpovědět