Lído,
když ony ty holky jsou prostě jiné
. Většinou více všestranné, méně vyprofilované, už od dětství.
Kamarádky, co měly jen syny, nikdy nechápaly, proč máme doma tolik různých hraček. Jejich kluci si vystačili s klacíky a lítáním po venku, zkoumáním různých broučků a kamínků, s Legem, autíčky....vlastně mám kamarádky hlavně s kluky, každý z nic je jiný, ale tohle mají společné, fakt jim stačí málo....
No a jedné kamarádce se po dvou klucích narodila holčička a zrovna před týdnem jsme o tom spolu mluvily. Prý už chápe a nediví se..a to její malé ještě nejsou dva roky
.
Díky svému založení jsou kluci lehce handicapováni při nástupu do školy, hůř snáší, když musí dělat i to, co je nebaví, ale na druhou stranu zase dříve najdou, co je baví a v tom pak snáze vyniknou. A i když mají zájmy různé, tak třeba ta matika je pro ně mnohem jednodušší než pro většinu holek.
Holkám (těm nadanějším) vyhovuje ta nevyprofilovanost gymnázia, ta škála předmětů, většinou nemají problém pojmout veškeré naukové předměty v celém rozsahu, ale matika (a fyzika) mohou být problém. Zato třeba jazyky naopak. No a gymnázium je prostě jediná škola, kromě jazykových základek, ktré jsou ale ještě vzácnější než gymnázia, kde taková nadprůměrná holka může dostat vše, co jí vyhovuje, ovšem té matice se nevyhne
.
Nevím o žádné střední škole, kde by třeba právě společenské vědy a všechny ty -pisy byly v takovém rozahu jako na gymnáziu, a přitom tam nebyla ta matika
.
Takže holt jsou holky, které budou osm let bojovat s matikou, aby v tom ostatním dostaly to, co chtějí a potřebují
.
Naše nejstarší šla taky na gympl hlavně kvůli jazykům, -pisy ji nebaví, v matice vycházela jen jako lehce nadprůměrná (Stonožka), kvůli matice se nedostala ani na jeden gympl, kde se dělaly SCIO testy....No a vidíš, pokud bude mít z něčeho jedničku, bude to právě matika (a možná čeština a angličtina)
. Ale i když v matice v testech vycházela slabší, netvrdila bych, že na gympl nepatří, protože ona je ve svých zájmech a nadáním tak všestranná a ve všem nadprůměrná, sice ne tak výrazně jako někteří kluci, zato bez vysloveně slabého místa, že si nedokážu představit, co jiného by měla dělat
. Nejspíš až v posledních ročnících gymnázia se vyprofiluje a ukáže se, kterým směrem bude pokračovat, a vzhledem k tomu, po kom je (celá tchýně
), tak bych se nedivila, kdyby nakonec skončila na mat-fyzu....
Souhlasím se štěpánkou v tom, že ty testy se dají nadřít. Takže holka, která je dispozicí dříč, se klidně na gympl i s ne příliš výraznám nadáním na matiku dostane. A když pak chybí zájem o matiku a je zájem o něco jiného nebo se projeví puberta tak, že není záje vůbec o nic, co se týká školy, tak pravděpodobnost, že holka bude bojovat právě s matikou, je mnohem větší než u kluků....ale gympl prostě není jen matika
.