7.11.2011 21:06:48 Karel
Re: Rušení zvláštních škol
Našeho kluka kdysi speciální pedagogové i učitelky ze speciální MŠ (oficiálně logopedické), kam chodil (stejně jako většina spolužáků) hlavně kvůli ADHD a hyperkinetickému syndromu chtěli zařadit do ZvlŠ.
Zároveň ho odmítla vzít jedna vybraná malá nespádová ZŠ, v níž již měl udělený odklad a to na zřejmě základě reference jedněch našich "přátel", jejichž holčička se ho bála.
Naštěstí jsme tehdy už hledali i dále a na jiné církevní základce se nad námi slitovala ředitelka i třídní. S klukem správně pracovali, doktoři se navíc trefili s medikací (kterou jsme přijali ne moc nadšeně, ale pomohla) a po 5. třídě ho vzali na 8l gympl, kde má 2 roky vyznamenání. (Z těch na které se dostal jsme i tak volili ten "dynamičtější".)
Klíčem byl velmi individuální přístup učitele k synovi i k dalším dětem, rozumný poměr osobní autority a nutné kázně ve třídě (kluci se směli prát, ale jen rytířsky 1:1 a na koberci, dokud se poražený nevzdal), zášť, zákeřnosti, pomlouvání a urážky apod. se netrpěly daleko více než normální nekázeň. V případě krize mezi dětmi bylo normální, že někdo z ostatních došel pro učitele, ten věci primárně řešil domluvou ke smíření, než nějak školsky.
Ale chci uvést, že opravdu je možné že dítě jen pro jinakost a obavy rodičů chtěly zařadit do zvláštní školy.
Odpovědět