7.11.2011 14:59:07 Jája s čápátkem
Re: Rušení zvláštních škol
Chci reagovat na ten fungující systém. Jsem díky své profesi v kontaktu s mnoha školami a už současná situace je pro ně neúnosná - některé děti byly přeřazeny ze speciálních škol do běžných základních škol, protože se nedostaly do skupiny s určitou diagnózou, PPP jim tedy nedá na specku doporučení a škola tyto děti integruje. Jak to vypadá v praxi? No, paní učitelka učí ve třídě dál a asistent dítěte (pokud už tedy dítě asistenta má, mnohé ani toho nemají) se může přetrhnout, aby zvládal s dítětem dohánět látku, protože paní učitelky prostě nedělají mezi dětmi rozdíly
Těch případů znám opravdu mnoho. Dále je problém, že některé paní učitelky z prvního stupně si natolik "věří", že dokážou začlenit hendicapované dítě s DMO do běžné výuky, že se ani neúčastní nějakého dalšího vzdělávání v oblasti speciální pedagogiky - ony přece už mají seminář na dislektickou průpravu
Píšeš, že rodiče mají tlačit, aby se systém změnil - ale ani to nestačí. Nemáme peníze, know how (jak někdo psal výše) a pochybuju, že běžní učitelé ze základních škol by byli ochotní se ještě k té vší práci dál vzdělávat (a to hodně), aby inkluze mohla opravdu dobře fungovat.
Já něříkám, že je to v pořádku, abychom děti vyčleňovaly z kolektivů běžných škol, ale nemyslíš, že v současné situaci sami jejich rodiče si pro ně přejí kvalitnější individuální peči, než by se jim dostalo na běžné základce?
Odpovědět