| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Zdraví : Ekzém

7.11.2000 22:22:11 Jarka, jedna dcera 1 rok

Re: Atopický ekzem

U nás to začalo v 6 měsíci.U dcery se objevily první flíčky na obličeji (při plném kojení, kdy já jsem si strašně dávala pozor na jídlo i pití). Pak se skvrny objevily na krku, hrudi, rukách i nohách. To vše dříve, než dostala cokoli jiného než mat. mléko. Nejdříve jsem vůbec netušila, že se jedná o ekzem. Zkoušeli jsme Ondřejovku, protože všichni tvrdili, že má jen suchou pokožku. Bohužel došlo na stadium, kdy dcerka plakala a třela si hruď. To vše během 4-5 dnů. Okamžitě jsem zašla k dětské lékařce, která mi nejprve dala vitaminovou mast s vazelinou, ale ještě se to zhoršilo a flíčky začaly do druhého dne trošku mokvat. Pediatrička ihned nasadila Locoid pro první zaléčení, Linolu ol bad do koupele, a Excipial Lipolotio na potírání během dne a po koupeli. Nejprve jsem nechtěla o kortikoidech ani slyšet, ale musím poděkovat, protože na poprvé jsem ho používala sedm dní. A vše bylo v pořádku. Po dalším týdnu se flíčky opět objevily, ale už ne v takovém množství ani intenzitě. Evidentně nesvědily, protože dítě bylo klidné. Pak zmizely a objevily se jinde. Léčbu lokoidem už jen po 2 nebo 3 dnech jsme opakovali celkem 2x. Myslím, že hlavně pomohlo, že dítě koupeme každý 2.-3. den s přídavkem oleje Linola v kombinaci s Excipialem. Bohužel ekzem zcela nezmizel. V 9 měsících se "usadil" na zápěstích obou ručiček a občas se posunul na prsty (jen málo). Navštívili jsme kožní lékařku, která nám dala mast D+P - víc o ní bohužel nevím. Měla se nanášet několikrát denně a na noc zavázat. POMOHLO TO. Teď je ale ekzem v okolí kolen, vše zmizelo po masti D+P a zůstalo malé ložisko nad kolenem, které vůbec nemizí a hlavně "šupí" a svědí. Také bych uvítala radu co dál. Díky Jarka
Odpovědět
Průběh diskuze (10 názorů)
Atopický ekzem Sylvia Horvathova dcera 3roky 12.8.2000 21:28
*Re: Atopický ekzem Hana, syn 6 měsíců 16.9.2000 12:24