Jsem matka dvou malých dětí a z mnoha důvodů jsem si před několika lety oblíbila nakupování po internetu.
Po počáteční nejistotě jsem ho začala hojně využívat a bez jakýchkoliv obav o své peníze jsem pořizovala oblečky pro své děti a hlavně dárky k narozeninám a k Vánocům. Zvykla jsem si i platit na účet prodávajícího předem a až po připsání platby na jeho účet očekávat zaslání zboží. Jedna zkušenost mě však přesvědčila, že ne všichni obchodníci jsou čestní.
V říjnu loňského roku jsem začala s nákupy na Vánoce. Při svém surfování po stránkách s dětským zbožím jsem našla obchod, který zpočátku vypadal jako každý jiný. Dokonce je uveden i v katalogu na Rodině.cz pod odkazem Užitečné stránky: Baby prodejny. Obchod se jmenuje Naše dítě!
Na stránkách obchodu se mi moc líbila souprava pro panenky (cestovní postýlka, autosedačka, spací pytel,…) pro moji téměř dvouletou dcerku. Objednala jsem zboží a přišlo mi potvrzení o přijetí objednávky. To byla také na dlouhou dobu jediná reakce z tohoto e-shopu. To jsem však tou dobou ještě netušila, tak jsem ještě týž den provedla platbu prostřednictvím internetového bankovnictví a spokojeně čekala na balík. V polovině listopadu, po téměř měsíci od objednávky, jsem se začala intenzivně shánět po své objednávce. Zaslala jsem jim mail, žádná odezva. Zkoušela jsem jimi uvedená telefonní čísla, uživatel byl střídavě buď nedostupný nebo to nebral. Po nějaké době jsem si našla kontakt na správce serveru, na kterém je e-shop Naše dítě prezentován. Zde mi pán sdělil, že s majitelkou tohoto obchodu má špatné zkušenosti, ale že jí zkusí „domluvit“. Domluva způsobila to, že majitelka, paní Václavíková, mi napsala mail, že moje objednávka byla zrušena z důvodu absence zboží. Napsala jsem tedy, že chci zpátky peníze. Odpověď nedorazila, peníze také ne. Na moje maily a telefonáty opět nulová odezva. Znovu jsem tedy kontaktovala správce serveru, ten opět slíbil pomoc. Poté se ozvala paní Václavíková s tím, že zboží má již na skladě, jestli mi ho má poslat. Já, hloupá a naivní, jsem přikývla (sice už mi bylo jasné, že pod stromečkem dárek nebude, ale dcerka má v únoru narozeniny, tak jsem doufala, že jí budu moct dárek dát k této příležitosti). Balík samozřejmě nikde. Znovu jsem paní Václavíkovou naháněla, jak se dalo, kudla už se mi otevírala v kapse, a znovu bez efektu. Pak v únoru poslala SMS zprávu, že posílá peníze, ale jako obvykle se nic nedělo. Nakonec, když už jsem téměř ztratila naději, že se mi platba vrátí, mi paní Václavíková bez jakékoliv zprávy poslala složenkou mé peníze. Po 5-ti měsících! Příšerná zkušenost. Před touto ženou a jejím e-shopem se držte dál.
A ještě malá dohra… Včera mi z jejího obchodu přišla nabídka zboží. Rozpálila jsem se do běla a odepsala něco ve smyslu „Jak si dovolujete mi ještě něco nabízet?“ Přišla automatická odpověď: „Z technických důvodů nejsme momentálně přítomné, odpovíme Vám do 24 hodin, děkujeme.“ Další odpověď nepřišla. A ani ji nečekám:-)
Těhotenství |
Dítě |