tisk-hlavicka

Kojení a sport

24.7.2001 ze zahraničních zdrojů Hana Kocurková, LLL 3 názory

Sportovní činnost jakéhokoli druhu má vliv na tvorbu a kvalitu mateřského mléka.

Ve svalech se uvolňuje kyselina mléčná, která přechází do mateřského mléka a může ho "okyselit". Na změnu chuti mléka reagují děti různě, některé ho může zcela odmítat (hrozí predčasné odstavení), jinému to nevadí. Proto je dobré nakojit dítě před zahájením sportovní činnosti, nebo pro příští krmení mléko ručně ostříkat nebo odsát odsávačkou. Matka by se měla vyvarovat kojení bezprostředně po ukončení sportovní činnosti, jde o dobu až 90-ti minut, tak dlouho se mléčná kyselina odbourává. Pitím minerálních nebo léčebných vod s obsahem hydrogencarbonátu, který působí alkalicky, je zajištěna neutralizace vytvořených kyselin a také přísun dostatečného množství tekutin, které je nutné k zachování dostatečné tvorby mléka. Matka, která přijímá dostatek tekutin, nemusí mít obavy, že by neměla pro své dítě mléka dostatek. Důležitým aspektem, který by měla kojící matka provozující sportovní činnost sledovat, je její úbytek na váze. Měla by dávat pozor, aby nehubla příliš rychle (více než cca.2 kg za měsíc). Většinou roste chuť k jídlu souměrně s aktivitou. Pokud matka přece jen hubne rychleji, měla by přijímat kalorickou a plnohodnotnou stravu. Malé kalorické svačinky pomohou k pozvolnému hubnutí a matka má přísun energie.

Názory k článku (3 názorů)
Co s prebytecnymi kg po porodu? Jana, 4.mesic po porodu 13.11.2001 20:2
*Re: Co s prebytecnymi kg po porodu? anomiS 10.1.2003 14:12
sport nevadi Marketa Hromkova,Lukašek 2měsice 9.2.2003 23:10




Vyhledávání článků podle věku

Seriály

Vývojové tabulky

Těhotenství

Dítě


Zajimavé odkazy:
Předporodní kurzy   |   Najděte rýmy na slovo a napište báseň.