Hlavně nechtějí hrát nic agresivního. Holek je všude o něco víc než kluků. Ale holky na současnou nabídku her nereagují. Herním firmám utíkají melouny:)
Skupina zastánců práv dětí Children Now vydala studii, podle které dívky vůbec nebaví agresívní hry s nerealistickými postavami, zvláště pokud se tam vyskytuje pitvořící se žena-vamp či vysokým hláskem švitořící děvče se zamrzlým IQ. Co holky chtějí, jsou hry, ve kterých je vztahovost, vzájemnost, spolupráce. Ty na trhu moc nejsou (simulace života kolonií buněk to asi nenahradí:) Nejen organizace Children Now, ale i řada dalších (a ženy samy především) soudí, že nabídka her pro dívky je teprve v plenkách. Firmy vedené muži (a vampírskými manažerkami:) se snaží nahánět nezájem o hry nevkusným růžovoučkým i jinak prádélkovým provedením designu herních konzol i celých počítačů pro dívky.
Ředitelka Children Now vyzývá výrobce HW i SW, aby ve vztahu k dívkám přestali "myslet růžově" a všímali si toho, co je obsahově i funkčně opravdu zajímá. Herní software pro holky se zadrhl na úrovni hraní si s módou, kosmetikou apod. Abych vám pravdu řekl, moc nevím, co by mohlo v dívkách vyvolat herní poblouznění. Pokud je mi známo, dámy nemají zájem o hry skoro vůbec, a to i v případě, že jsou zcela nenásilné (např. simulace řízení všelikých vehiklů - kluky všeho věku od toho neutrhnete). Asi by to chtělo nějaké prostředí, ve kterém by se odehrávaly vztahové záležitosti ve skupině lidí - zájem okolí o dívku, její zájem o druhé, randění, něco hádek, něco radosti, hodně chatů... Do toho by se pak už dalo zaplést leccos dalšího. Na každý pád by se dívka musela s onou postavou silně identifikovat, aniž by se k tomu musela přemáhat. Je fakt, že ženské stereotypy podle představ pánů v hrách plných násilí holky nelákají. Otázkou zůstává, proč se tím žádná z herních firem dosud hlouběji nezabývala.
>Zdroj: Wired a BAJT
Těhotenství |
Dítě |
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.