Nepřevzetí zboží bez řádného odstoupení však kupujícím přinést značné komplikace.
V dnešní době, kdy mnoho lidí objednává zboží z e-shopů, narůstá i počet případů, kdy kupující zboží řádně objednají na dobírku, ale nakonec si ho nepřevezmou. Někteří z nich se domnívají, že na ně prodávající nemá žádné "páky" a někteří se domnívají, že nepřevzetí zboží znamená odstoupení. Nepřevzetí zboží bez řádného odstoupení však může kupujícím přinést značné komplikace a prodávající nemusí jen nečinně přihlížet.
Někdy se může stát, že kupující, který je spotřebitelem, si objedná zboží na dobírku přes internet, ale než si ho převezme, tak změní z různých důvodů názor a objednané zboží nechce. Co teď? Někteří kupující se domnívají, že bude stačit, když zásilku jednoduše nepřijmou a prodejce tuto skutečnost automaticky vyhodnotí jako odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zboží v zákonné 14denní lhůtě. "
Objednané zboží je totiž dle zákona kupující povinen zaplatit a převzít. Kupující spotřebitel má však právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku do 14 dnů od převzetí zboží, a to i bez udání důvodu. Kupující by tak měl v ideálním případě zboží zaplatit, převzít, informovat prodávajícího o odstoupení od smlouvy a nepoškozené a kompletní zboží na své náklady prodávajícímu vrátit. Prodávající by pak vrátil kupujícímu zaplacenou kupní cenu a náklady na doručení směrem ke kupujícímu.
"
Nejhorší variantou pro e-shop je, když spotřebitel objednané zboží nepřevezme a dělá "mrtvého brouka". Nepřevzetím zásilky a jejím nezaplacením v případě dobírky se totiž dopustí porušení svých povinností z kupní smlouvy.
"
Pokud e-shopy identifikují podobná jednání jako problém, snaží se spotřebitele od takového postupu odrazovat. Například tak, že zvýší poplatek za dobírku, neumožní dobírku u objednávek s nízkou hodnotou, nastaví si interní blacklist a pokud si někdo u nich vícekrát nepřevezme zboží, pak už mu dobírku neumožní. "
Těhotenství |
Dítě |