tisk-hlavicka

Sláva bicyklu!

3.8.2022 Komerční sdělení

Každý seděl na kole a všechny děti se na kole jezdit učí.

Je to tak nějak dáno tím, že v našich zeměpisných podmínkách se na kole dá jezdit po většinu roku a kolo jako zábavu, sport i jako dopravní prostředek používá každý třetí Čech.

Kolo používá čím dál více Čechů jako dopravní prostředek na cestě do práce. Stále to ale ještě není počet, který je monitorovaný v okolních zemích, kde v ranních a večerních hodinách potkáte na silnicích téměř stejný počet cyklistů jako automobilů. Prodej kol stoupl také v souvislosti s  koronavirovou uzávěrou všech možných sportovišť, klubů, bazénů, fitness center a tělocvičen. Lidé začali hledat alternativu možného pohybu a kolo splňovalo vše potřebné a povolené… E-shopy hlásily kolaps a naprosto prázdné sklady. Prodávaly se hlavně dětská kola 24 a všechna menší kola a koloběžky. 

 

I proto, že se loni a předloni v létě jezdilo méně na dovolené, do zahraničí minimálně, tak výlety na kole začaly být opět „in“. Lidé se snažili být venku, při projížďkách na lesních cyklistických stezkách nebylo někdy možné kvůli zvýšenému zájmu o cyklistiku najít klidné místo. Podle výzkumné agentury Nielsen Admosphere z dubna letošního roku, který provedla na vzorku 500 respondentů starších patnácti let, přes 76 % respondentů alespoň někdy jezdí na kole. Denně či téměř denně využívá jízdu na kole pouze 3 % respondentů. Odpověď, že na kole jezdí několikrát za rok, kterou zvolilo 26 % respondentů, nejspíše souvisí  právě se sezónností.

 

Zajímavé také je, že před covidem si kolo na internetu koupilo opravdu nizounké procento lidí a při covidu to byla jediná možnost. Fungovaly jen výdejní okénka, kam si lidé pro objednané kolo dojeli. Nyní se situace zase vrací do starých kolejí a tou je možnost vidět a vyzkoušet si kupované kolo na vlastní kůži. Zajímavostí je, že více než polovina lidí si chce koupit horské kolo, ale když se jich zeptáte, kde na kole chtějí jezdit, tak to není v terénu, ale po cestách…

 

Zkrátka: Kolo se vrátilo mezi nás, a i když se reklama snaží nalákat na „samojezdící“ kola neboli elektrokola, na kolo si většina z nás sedá právě kvůli radosti z pohybu a touze být na vzduchu.




Vyhledávání článků podle věku