tisk-hlavicka

Stres a duševní zdraví učitelů během distanční výuky

30.6.2021 Paq

Pro většinu učitelů bylo zajištění výuky na dálku více stresující než zajištění běžné prezenční výuky před pandemií.

Podle výzkumu společností PAQ Research a Kalibro pro projekt Učitel naživo potřebují letos učitelé prázdniny více než jindy.

Téměř pro 75 % učitelů bylo zajištění výuky na dálku více stresující než zajištění běžné prezenční výuky před pandemií. Důvodem stresu stresu bylo zejména množství přípravné práce, odpovědnost za výsledky žáků a obtížnost hodnocení.

Asi 38 % učitelů v dotazníku uvedlo středně těžké symptomy úzkostí a depresí. Ne všichni tito učitelé ale musí mít dlouhodobé problémy v oblasti duševníhozdraví, ale je zřejmé, že přítomnost těchto symptomů je výrazně vyšší než ve zbytku populace (v průběhu epidemie většinou 11 – 19 % Čechů, mimo epidemii 6 – 9 %).

Nejčastěji mají problém s duševním zdravím ženy-učitelky, nejvíce ve středním věku. Příznaky depresí a úzkostí totiž úzce souvisí s problémy sladit distanční výuku z domova se starostí o vlastní rodinu, domácnost a děti a obtížného oddělení práce od běžného času.

Co se učitelům podařilo a co ne

Nejčastěji učitelé za své úspěchy považují to, že se jim povedlo vůbec distanční výuku realizovat a zdokonalili se v technických a jiných dovednostech. 18 % z učitelů za neúspěch považuje, že se jim nedařilo zapojovat žáky do výuky.

Názory k článku (0 názorů)
Žádné názory zatím nejsou. Vložte první!




Článek se vztahuje k období asi

Vyhledávání článků podle věku

Seriály


Zajimavé odkazy:
Předporodní kurzy   |   Najděte rýmy na slovo a napište báseň.