Pro většinu učitelů bylo zajištění výuky na dálku více stresující než zajištění běžné prezenční výuky před pandemií.
Podle výzkumu společností PAQ Research a Kalibro pro projekt Učitel naživo potřebují letos učitelé prázdniny více než jindy.
Téměř pro 75 % učitelů bylo zajištění výuky na dálku více stresující než zajištění běžné prezenční výuky před pandemií. Důvodem stresu stresu bylo zejména množství přípravné práce, odpovědnost za výsledky žáků a obtížnost hodnocení.
Asi 38 % učitelů v dotazníku uvedlo středně těžké symptomy úzkostí a depresí. Ne všichni tito učitelé ale musí mít dlouhodobé problémy v oblasti duševníhozdraví, ale je zřejmé, že přítomnost těchto symptomů je výrazně vyšší než ve zbytku populace (v průběhu epidemie většinou 11 – 19 % Čechů, mimo epidemii 6 – 9 %).
Nejčastěji mají problém s duševním zdravím ženy-učitelky, nejvíce ve středním věku. Příznaky depresí a úzkostí totiž úzce souvisí s problémy sladit distanční výuku z domova se starostí o vlastní rodinu, domácnost a děti a obtížného oddělení práce od běžného času.
Nejčastěji učitelé za své úspěchy považují to, že se jim povedlo vůbec distanční výuku realizovat a zdokonalili se v technických a jiných dovednostech. 18 % z učitelů za neúspěch považuje, že se jim nedařilo zapojovat žáky do výuky.