tisk-hlavicka

Bolest krční páteře při sedu na home office

22.4.2021 Komerční sdělení

Možná máte občas pocit zatuhlé krční páteře a šíje, možná si tu a tam večer postěžujete na vytrvalejší bolest, vezmete prášek a zatoužíte po intenzivní prohřívací masáži.

Vaše tělo může přechodně reagovat na vytížení v práci a nahromaděné hodiny u počítače. Stejně tak si můžete pomalu zadělávat na vážné problémy a vytrvalým špatným držením těla mířit do odborné ordinace. Místo hodin na rehabilitacích a snížené hybnosti však stačí poměrně málo, zainvestovat do kvalitní a ověřené zdravotní židle.

Každá akce vyvolává reakci

A platí to dvojnásob o našem životním stylu, který má přímý dopad na naše zdraví. Uplynulé měsíce v lecčems zasáhly do obsahu práce, ale také do místa, ze kterého ji vykonáváme. Původní představy o překlenovacím období na home office se dále protahují, přesto v mnoha domácnostech stále chybí to základní. Pro práci potřebujeme zázemí, ve kterém se můžeme soustředit. Nejde jen o klid a kvalitní monitor a tiskárnu, ale především o kvalitní židli.

Při správné vzpřímené pozici zapojujeme hluboké stabilizační svaly, právě ty pomáhají páteři nést váhu horní části těla. Celý systém podpírají současně břišní a zádové svaly. Sezení uvolňuje hrudní koš, lépe se dýchá a víc prostoru získají i vnitřní orgány.

Zkuste si představit, jak se postupně celý původně dobře nastavený systém zhroutí jako domeček z karet. Na pevné židli se po delší chvíli budete cítit nepohodlně. Fixní sezení zablokuje bederní část páteře, a tak si ulevíte podsazením pánve. Břišní svaly povolí, na zádové naopak padne celá váha těla naráz. Pozici pak ještě dál zhoršíte tím, že budete předsouvat hlavu blíž k obrazovce, a abyste dosáhli na klávesnici s myší, povolíte držení i v ramenou. Tím se celá osa páteře definitivně zbortí. Možná se vám bude sedět pohodlně, ale od stolu už se budete soukat se sykáním, budete si masírovat zatuhlou šíji a bedra, krční páteř si budete snažit uvolnit protahováním do stran a bude vás možná bolet i hlava.

Přestaňte dělat kompromisy

Samozřejmě, do každého dne bychom měli zavést pravidelný přirozený pohyb. Kromě úpravy jídelníčku jsou důležité dlouhé procházky a také sport alespoň na rekreační úrovni. Sebelepší nastavení však nemůže dostatečně kompenzovat hodiny, které trávíme prací u počítače.

To nejlepší, co můžete pro svou zdravou páteř udělat, je vybrat si kvalitní zdravotní židli. Zdravotní židle poskytne oporu zádům, můžete si vybrat i židli s opěrkou hlavy a rukou. Zásadní rozdíl a výhoda zdravotních židlí oproti běžným kancelářským křeslům je však v mechanice sedáku.

Pohybová soustava v pohybu

Sedák zdravotní židle nese pružný mechanismus, i při soustředěné práci bude přirozeně přenášet jakýkoliv pohyb do celé páteře. Ovládání myši, pohyby hlavy, mírné poposednutí, to vše lavinově zapojí hluboké stabilizační svaly, střed těla, břišní i zádové svaly. Židle vám dovolí mírně se pohupovat v oblasti pánve a měnit úhel posazení, tím odbourává pocit zatuhlosti v oblasti beder. Zdravotní židle kopíruje vaše pohyby a neustále vás navádí k přirozenému vzpřímenému držení, aniž byste pocítili pocit omezení nebo ztráty komfortu.

Konstrukce dovoluje upravit výšku sedáku, hlavové i bederní opěrky přesně na míru vaší výšce. Materiál sedáku i opěrky zad je příjemný na dotyk, přesto zaručuje pevnost vůči opotřebení. Záda jsou potažena materiálem s vysokou prodyšností tak, abyste se mohli pohodlně opřít i v horkém létě. V barvách a tvaru nese židle Adaptic moderní design a nabízí pestrou paletu barev. Svou funkcí však předchází možnostem i daleko dražších ergonomických nebo kancelářských křesel. Přestaňte dělat kompromisy a dopřejte si kvalitní a zdravé sezení pro váš home office. Bolavá hlava a záda ovlivní vaši náladu i výkon v práci. A je zbytečné ztrácet čas na kontrolách u lékaře nebo rehabilitacích.




Vyhledávání článků podle věku