| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku První krůčky do školy

 Celkem 13 názorů.
 Marie, dvě vnoučátka 
  • 

První krůčky do školy 

(13.8.2013 20:33:49)
Moc děkuji za takový pěkný článek. Letos v září přivítám ve škole své dvanácté prvňáčky a musím přiznat, že se na ně moc těším.
Podobné informace se snažím říkat i rodičům na úvodních třídních schůzkách, ale zde je to napsáno ještě lépe. :)
 *Kate*+ dve holky 05+08 


pěkně napsané, ale 

(13.8.2013 20:45:32)
mám doma druhačku a příští rok mě čeká další prvňák....takže o tom malinko vím. třeba to, že první třída Vůbec není o vědomostech.....to co se tam učí zná v podstatě každý předškolák...spíš je o samostatnosti, o tom, že dítě si musí samo poradit v nečekaných situacích....není tam paní učitelka, která každé dítě opečovává a hlídá....tady se každý musí hlídat sám, hlídat si své věci, hlídat si své povinnosti. je toho docela dost, ale vědomosti jsou snad to poslední.
s čím nesouhlasím je takové to obecně omílané, že dítě nemusí číst a počítat než jde do školy. starší to uměla a mladší už to taky umí a já jsem ráda. když jsem viděla, jak se jelo rychle...tak děti co číst neuměly byly dost ztracené. číst umí většina v tiskacích písmenech, často jen velkých, takže je čekají malá a navíc malá a velká psací, takže i pro "čtenáře" je toho dost. vlastně se učí 4 sady písmen a neumět aspoň tu jednu záchytnou sadu by na naší škole byl celkem problém. pravda je, že je to škola, která děti opravdu hodně žene dopředu a je to o ní známé....třeba je to jinde jinak, ale tady by to fakt nešlo....
 Jana, školkáč a školák 
  • 

Re: pěkně napsané, ale 

(14.8.2013 8:50:52)
Syn při nástupu do první třídy neuměl číst a psát, stejně jako téměř všichni spolužáci (číst uměli 2 děti ze třídy - asi jsme zaostalý kraj). Byl odkladový a celý předškolní rok jsem s ním pilně trénovala grafomotoriku, předčíselné představy... a měla jsem pocit, že je na školu dobře připravený. Brzy jsem byla vyvedena z omylu tím šrumcem, který nastal. Postupovalo se rychlostí nové písmeno (ve všech čtyřech variantách)ve třech dnech! Tj. každý třetí den nové písmeno. Dítě absolutně nestíhalo, než si stačilo jedno písmeno zažít, už brali nové. Kolem Vánoc už doslova padal na ústa.
Někdy v únoru měli probrané celé učivo první třídy a až do konce školního roku pouze procvičovali... logiku tohoto postupu jsem dodnes nepochopila.

Jinak, pro rýpaly, syn je již od té první třídy ve skupince chytřejších dětí ve třídě. Jak to zvládali ty "méně chytré" si ani nedovedu představit.
 Renula 
  • 

Re: pěkně napsané, ale 

(16.8.2013 11:09:52)
Myslím si, že dopředu člověk nikdy neví, co je lepší. Když šla dcera do první třídy, tak plynule četla, sčítala + odčítala bez problémů, uměla hodiny atd. Samozřejmě ve škole se nudila a musela mít individuální výuku.
Po téhle zkušenosti jsem bránila, aby se syn cokoli z toho naučil. Nakonec sám od sebe se naučil tiskací písmena, jednodušší slova taky přečte. Ovšem co se týče matematiky, tak je zhruba na úrovni 2.-3. třídy. Takže se trochu bojím, abysme neměli stejné problémy, jako u dcery.
Po přečtení Vašich příspěvků si zas říkám, že možná že je dobře, že aspoň ten "základ" umí.
 Lída + 4 


Re: pěkně napsané, ale 

(16.8.2013 20:46:14)
Renulo, to, že dcera musela mít individuální výuku, považuješ za problém??? Jakej je v tom problém, když se to dalo zajistit??? Mně naopak přijde naprosto ujetý násilně brzdit dítě, který se CHCE učit.~a~
 meryer 


Re: pěkně napsané, ale 

(19.8.2013 13:52:22)
dovoluji si souhlasit spíše s autorkou článku a děti zbytečně dopředu neučit, mám zkušenosti se dvěma vlastními prvňáčky. První dcera nastupovala do školy jako čerstvě šestiletá,byla stále hodně hravá a z písmen znala jen ty, které byly v jejím jménu.Byla mezi dětmi výjimkou, většina ostatních už znala velkou část abecedy.Proto jsem ji do školy vedla s velkými obavami. Byla ale ze školy nadšená, všechno ji bavilo.Během půl roku všechno bez problémů dohnala a srovnala se sjinými dětmi. Naopak syn, který nastupoval do první třídy jako téměř sedmiletý (narozený v říjnu), zvládl přečíst všechno i když ne plynule, bez problémů sčítal a odečítal , se ve škole nudil. Ze školy chodil otrávený, měl pocit, že mu škola nic nepřináší, protože byl stále o krok napřed aniž by se musel nějak zvlášť přičinit. Tento přístup mu vydržel dodnes. Samozřejmě to není jen tím, jestli dítě umí nebo neumí číst, je to dáno i povahou a schopnostmi dítěte, ale určitě bych doma předškoláka sama dopředu neučila. Samozřejmě zvídavé děti člověk nezabrzdí, ale může se snažit jejich zvídavost orientovat i jiným směrem.
 Lída + 4 


Re: pěkně napsané, ale 

(19.8.2013 15:34:04)
Rampulko, ale to, že se syn ve škole nudil, je chyba učitelky - měla ho přiměřeně zaměstnat. MMCH, s tím orientováním zvídavosti dětí jiným směrem je to sice hezká teorie, ale moc nefunguje. ~;) Dost dětí se naučí číst bez toho, aby je to někdo učil záměrně.
 Líza 


Re: pěkně napsané, ale 

(19.8.2013 15:44:02)
Absolutní souhlas s Lídou.
A nedovedu si představit, jak bych svojí ani ne tříleté dceři říkala na otázku, co je tohle za písmenko "no to nevím, ale podívej, jak hezkej brouček leze támhle po travičce".
 Lída + 4 


Re: pěkně napsané, ale 

(19.8.2013 15:50:27)
Lízo ~t~~t~~R^~R^~R^
 meryer 


Re: pěkně napsané, ale 

(19.8.2013 18:51:04)
Lído a Lízo, naprosto s vámi souhlasím, ale mluvím o tom, že považuji za hloupost učit dítě číst před vstupem do školy záměrně , aby náhodou nebylo pozadu...Můj syn se taky naučil číst proto, že se ptal a ne proto, že bych ho to chtěla naučit. Myslím, že to učitelce vyučování spíš komplikuje než by jí to pomohlo, protože stejně musí čekat na děti, které se to naučí jako poslední a je někdy opravdu těžké při tom těm šikovnějším stále vymýšlet novou zábavu, aby se náhodou nenudily.
 Lída + 4 


Re: pěkně napsané, ale 

(19.8.2013 19:13:41)
Rampulko, ale to by učitelka zvládat měla ~;) Třeba u našeho třetího, kterej četl od necelejch tří let, si při čtení ve škole četl svoji knihu, a pak občas vyprávěl ostatním, o čem ta kniha je.
 Líza 


Re: pěkně napsané, ale 

(19.8.2013 19:37:07)
No, nemá na to (mít) ta učitelka vzdělání? Jo, v současnosti, kdy se znovu nafukujou třídy, to je čím dál těžší, ale nic to nemění na tom, že s tímhle má škola počítat.
Dcera dostávala v první třídě, zatímco ostatní slabikovali, ofocené pracovní listy s texty, pod nimiž byly úkoly na čtení s porozuměním. Ne že jí někdo vymýšlel zábavu - někdo její schopnost čtení dále rozvíjel.
 Ypeta 


Re: pěkně napsané, ale 

(13.10.2013 13:38:41)
Dnes už souhlasím, že problém může být v učiteli. Některé učitelky v pohodě zvládají problémové děti, které musí jít pomaleji, děti, které jsou napřed i ten zlatý střed, kterého je v první třídě víc. Jen je třeba, aby to byly zkušené učitelky. Bohužel asi přichází doba, kdy dobrý učitel bude virtuální pojem nebo ohrožená bytost. Na peďák dneska jde buď ten, který chce dělat s dětmi, ale těch je minimum, nebo ten, který to dělat nechce, ale na jinou VŠ by se těžko dostal. Pak se stane, že mu nezbyde nic jiného než jít učit, protože ostatní pracovní místa zaberou ti schopnější... Bohužel.... S láskou vzpomínám na obě mé paní učitelky z prvního stupně a hluboce před nimi smekám. Ne tak už před pančelkou mého syna.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.