Myss |
|
(26.6.2011 23:03:20) Opravdu,čím to je,že děti nejsou jako dřív?Vždyť na nás rodiče také neměli tolik času,chodili jsme do jeslí a školek.Dosud stejné.Jenomže.Zřejmě byl tehdy nějaký řád ve společnosti jako takové.Ano,visela ve vzduchu hrozba-asi.Nevím.V každém případě to mělo asi na nás vliv.Nepamatuji si,že by si ve třídě(už třeba druhé) dovolil žák hlasitě zpívat,nebo pískat,svačit,spát,krkat,procházet se,šikanovat.Je to v rodičích.Rodiče si mohou říkat kde chtějí a co chtějí,je přece demokracie a odsud už je jen kousek k drzosti.Paní učitelka je doma označována přinejmenším jako káča,která tomu našemu nerozumí,navíc,když má náš chudák papíry na ADHD a dys všeho druhu.Rodiče jsou v práci od vidím do nevidím,honí hypotéky a děti tak nějak rostou jako dříví v lese.Však přece nakonec každý vyroste.Moji rodiče chodili oba do práce a v 16h byli doma,žádný mobil,žádná práce z domova kdykoli zazvoní telefon.Prostě šlus.Klídek.Žádná hrozba ztráty zaměstnání,exekuce,bezdomovci,sebevrazi kvůli dluhům.Ani rozvodů tolik nebylo.(byl by problém v práci)Dnes je spíš divné,když je dítě z úplné rodiny a ke všemu dobře vychované,protože převažují ti druzí..tedy bohužel.Já sama jsem se setkala s žákem,který mi lezl ve vyučování do kabelky a hrabal tam,když jsem byla na druhém konci třídy.Neuvěřitelné,co?Ano..už nejsem ve školství.Nehodlala jsem se zbláznit.Učitel nemá žádné pravomoce.Nemůže nic.Dítě vám do očí řekne:"Ale vždyť vy stejně nic nemůžete..".Rodiče nic neřeší,k tomu mají školu.Učitel nemá pravomoce a řešit nemůže nic...bludný kruh.
|
Markéta, kluci 9 a 2 | •
|
(27.6.2011 8:55:24) Na základní školu jsem začala chodit před 35 lety. Ve třídě bylo mnoho dětí z rozvedených rodin, pár pěkných grázlů, nejenže se vloupali paní učitelce do kabelky, ale dokonce i do vládního letadla, některé děti byly mírnější, jiné zlobily. Syn končí třetí třídu, jeho spolužáci jsou u nás doma celkem často a připadá mi, že naprostá většina jich je stejných, jako jsme byli my.
Ve třetí třídě synova třída dostala novou třídní učitelku. Protože jsem z jejích vzdělávacích a výchovných metod byla trochu vyděšená, často jsem o nich diskutovala s rodiči ostatních dětí. Ačkoli jsme se shodli na tom, že "paní učitelka je káča", tak co vím, většina rodičů to doma před dětmi neventilovala.
|
|
MartinaNov (dva rošťáci |
|
(27.6.2011 10:03:14) souhlasím, byla jiná doba. Učitel se nerozpakoval žákovi střelit pár facek, dnes to neexistuje. Ač jsem obecně proti násilí, myslím si, že jedna dobře mířená u osmáka udělá víc užitku než poznámky a domluvy.
S tím, že rodiče chodili ve 4 domů a pak byli s dětmi souhlasím jen napůl. Ne všichni rodiče to tak měli. I za socialismu byly otevřené obchody do 6 hodin, existovali řidiči MHD pracující na směny, lékaři, dělníci s dvanáctkami. Byly i vymoženosti jako týdenní školky pro zaměstnané matky - což je hrůznost nejhoršího kalibru, dát malé dítě pryč na celý týden!!!!
Obecně ve společnosti panoval názor - Drž hubu a krok! Takže diktatura, vše nalajnovat a nevyčuhovat.
Po revoluci se začlo skloňovat slovo "demokracie" ve všech pádech, i dětem ZŠ byl předán pocit, že se můžou vyjadřovat k čemukoliv a jakýmkoliv způsobem. Rodiče jsou více zaměstnanější, už se prostě nežije tak pohodlně, jako předtím. Navíc spousta rodičů očekává, že školní zařízení je bude suplovat ve výchově potomků. Na druhou stranu už ale z učitele nedělají autoritu, pokud je dítěti "ubližováno", jdou si to s učitelem "vyřídit" - dítě pak vidí, že učitel není autorita ani pro rodiče, jak tedy má být pro žáka.
Na druhou stranu, je to hlavně o pedagogovi, někdo si umí udělat pořádek, někdo prostě ne. Je to práce nesmírně náročná, já bych to dělat nemohla, protože by mě asi brzy zavřeli. Když vidím ty načuřené drzé pysky puberťáků, jak se tváři rádoby dospěle a frajersky, dala bych jim pár facek jen tak, za ten výraz.
Mám dva syny, zatím školkové, a už se fakt těším, až budu tohle řešit ve škole, protože oba budou zřejmě hodnoceni jako příliš živí, obávám se, že budou vždy u každé lumpárny (to oni jo).
|
|
Verča - dvojčata | •
|
(27.6.2011 13:02:05) Proč jsou děti jiné než dřív? Můj osobní názor je ten, že hlavní chyba je v nešikovném vývoji společnosti. Ze stádnosti, jak již bylo zmiňováno, jsme přešli do demokracie. Což je v pořádku, ale tak nějak jsme se na ni nepřipravili. Najednou nám dali do náruče svobodu a každý si to pobral po svém. A to i na úkor již zajetých a správných tradic a společenských či lidských pravidel. Je v pořádku, když dospělý člověk není schopen pozdravit? Ne. Ale někomu to tak přijde. Proč bych měl, když se mi nechce. A tahle myšlenka (berte jako příklad) se šíří jako nemoc. Pomalu, nenápadně, až pak jednou kroutíme hlavami, co všechno se kolem nás děje. A nadruhou stranu - ano, je jiná doba. Chce to modernější přístupy a společenská pravidla. Zrušmě ty staré a nepohodlené. Fajn. Ale vytvoří někdo z vás ty nové a správné? Jaké to jsou? Myslím, že naše společnost tápe a každý (i děti) se hledají a nemohou se najít. Z toho pak vyplývá hodně společenských problémů. Já osobně se raději "schovám" za již zajeté tradice a třeba například nikdy nebudu shazovat autoritu učitele před dětmi a ani dokonce nebudu říkat učiteli, že to dělá špatně. Vždyť je to přece pan učitel!! A jeho práce je dnešním novým systémem ve školství neustále kontrolovaná. Já bych se nebála věřit starým zajetým pravidlům a nevymýšlela bych novoty (ve spooooustě věcí).
|
|
Madlaaaa |
|
(28.6.2011 14:36:41) Chvála bohu, že nejste ve školství. Učitelku s takovým názorem na děti s poruchami učení bych pro své děti nechtěla ani za nic. Mám dva syny (dnes oba na střední škole), oba s poruchmi učení, jeden s hyperaktivitou. Pro oba jsem našla školu, kde díky přístupu učitelů a vhodné práci s těmito dětmi nebyly závažnější problémy. Mám dojem, že článek byl o něčem jiném, než rozebírat, jak to dřív bylo úžasné a dnes je to hrozné. Moji rodiče rozhodně doma za socialismu nebyli a doma pracovali (otec) i o víkendech a večerech. Telefon jsem sice neměli, ale i ten mobil se dá dnes vypnout nebo ztišit a maily můžete číst až druhý den ráno v práci.
|
Myss |
|
(29.6.2011 8:07:29) taky si libuju,řídím airbasy.Mnohem menší adrenalin,ale asi ho tolik nepotřebuji.Polovina diagnostikovaných ADHD a LMD není vrozená,ale získaná výchovou-nezapomeňte.Získaná stresem,nedostatkem času rodičů,nejistotou domova,hledáním svého místa v něm.Přestože ve školství už nepracuji,výchova mě stále zajímá,mám totiž děti.U druhého syna se mi snažili také něco podobného diagnostikovat.Jaképak LMD,ADHD!Prostě trpělivost,láska,klídek,rodiče,domov.To je celé.
|
Pawlla |
|
(29.6.2011 10:11:48) bože můj,to jsou zase plky.
|
Myss |
|
(29.6.2011 12:56:11) k tomu to tady je snad určeno,ne?
|
|
|
|
|
Anezka73 |
|
(10.9.2011 10:59:21) Myss, my jsme se doma o té učitelce před synem nebavili. Nikdy jsme neřekli nic zlého. Bylo vidět, že ji syn moc nemusí, ale tím spíše jsme se snažili podpořit jejich dobrý vztah. Jenže to byla kráva.
Jsem spolupracující rodič, čekám, že učitelka bude profesionál, řekne mi v čem se jí dítě nezdá a my na tom budeme pracovat.
Bohužel jsme hned zpočátku natrefili na učitelku, kterou ta práce nebaví a děti ji otravují. Znám naštěstí i jiné, které jejich práce baví a mají zájem. Takovým jsem neskutečně vděčná.
|
|
|