| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Prťata hrají si jak koťata. Jak? Anglicky.

 Celkem 30 názorů.
 hanci neposeda 


Nejdulezitejsi je ucitel... 

(30.9.2009 9:49:53)
Tuto metodu neznam, ale trochu mi to pripada teoretizovani o velmi jednoduche veci - uceni hrou. V dnesni dobe ma ucitel k dispozici velkou radu didaktickych materialu, her, pisnicek, kvizu, filmu atp. U deti je vyuka o to snazsi, ze se daji lepe strhnout k poskakovani a behani, ale ani u dospelych neni naskodu nejake hry uplatnit. Clanek je zajimavy, ale podle mne zcela neobjevny, naopak me trosku irituje - jako kdyby do prichodu Wattsenglish metody ucili vsichni metodou "otevrete si ucebnici a jedeme", coz to neni pravda. Ja mela na zakladce pred 30 lety ucitelku anglictiny moc prima, i kdyz uznavam, ze tehdy to byl ukaz mozna vic ojedinely. Ja sama jsem ucila take hrami, a to pred 10 lety :o)
 perdita 


Tam my už tu máme reklamu přímo na hlavní straně 

(30.9.2009 11:35:29)
To je vážně smutné... Mělo by to být označené jako promotion. Třeba je, jen jsem to přehlídla, ale tohle tu nebývalo:-(((
 Hatmatilka 
  • 

Re: Tam my už tu máme reklamu přímo na hlavní straně 

(30.9.2009 18:54:05)
No, já nevím, ale jestli se touto metodou učí od září v 70 školách a školkách a má to akreditaci ministerstva školství, tak snad reklama a komerce není, ne?
Já osobně jsem typický produkt špatných metod výuky jazyků (pravda - předrevolučních), ale moje děti na tom nejsou o moc lépe a děsně je ta angličtina ve škole nebaví. Takže vítám jakoukoliv změnu k lepšímu (= zábavnějšímu).
 perdita 


Re: Tam my už tu máme reklamu přímo na hlavní straně 

(1.10.2009 5:50:19)
Hatmatilko, o to ani nejde, takových jazykových škol, školek a metod je hafo. Mohl tu být článek obecného charakteru o učení angličtiny, ne skrytá reklama pro onu firmu!
Taky se angličtinou pro děti živím (a nejsem jejich konkurence), a pokud i do diskuze něco napíšu, tak NIKDY nepíšu odkaz na svoje stránky, protože bych to považovala za neetické.
Je tu místo pro reklamu - reklamní pruhy a reklamní prostory, ale články jsou články. Tady někdo napíše svoje dojmy a zkušenosti a my je čteme a necháváme se jimi ovlivnit, na reklamu ani nermkneme, najednou se sem vetře propagační článek a spousta lidí ho také čte jako: no, není to skvělé, že se v té ... moje dítě naučí tak dobře anglicky?
Tomu se prostě říká skrytá reklama a nepovažuji to za správné.
 anemone 


Ze zurnalu ... 

(30.9.2009 20:27:08)
Tenhle clanek je spis reklama na Wattsenglish, ze? Ve skolce, kam chodi moje deti, anglictina s Wattsenglish v minulych dvou letech probihala. Letos uz to reditelka nevydrzela a zaridila jinou jazykovku - zatim nevime, jaka bude. Vyhoda toho, ze lektori jsou rodili mluvci (coz je urcite velmi dulezite) totiz neprevazila nad nevyhodami: lektori a lektorky nebyli dochvilni, nepamatovali si deti jmenem a nebyli schopni s nimi navazat kontakt, ani udelat dochazku nebo se dorozumet o zakladnich vecech, casto se stridali, pokud dosavadni lektor opustil CR, apod. Navic kurzy byly dost drahe - jednou tydne lekce 25 minut, pololeti stalo 2300 Kc. Taky jsem si nevsimla (ale to je mozna jen moje nevsimavost), ze by se nabizely nejake pokracovaci kurzy pro deti, ktere jiz maji jeden rok za sebou.
 hanci neposeda 


Re: Ze zurnalu ... 

(30.9.2009 21:06:51)
Velice trefna poznamka - cokoliv je zaskatulkovano pod nejakou metodou (a jeste je ostemplovano nejakou autoritou) ma taky velkou cenovku. Pritom skutecne jde jen o to mit dobre vyukova materialy, cit a tvurci mysl - treba s detmi hrat pisnicku "Wheels on the bus" jakoze se jede autobusem a je vyhrano :o) V dnesni dobe me tyto metody pripadaji skoro zastarale...
 KoproFka 


tuto AJ už jsme 1 rok měli 

(30.9.2009 23:26:23)
... a bylo to super! Synek loni nastoupil do MŠ Korycanská, kde výuka již rok před tím byla. A i když paní ředitelka upozorňovala, že děti mluvit anglicky s rodiči nebudou, Kubča začal asi po měsíci výuky používat anglická slova, která se naučil.

Já tedy AJ skoro neumím, ale pokud jsem na něj začala mluvit nejjednoduššími frázemi typu "ahoj, jak se jmenuješ, jak se máš, jaká je to barva" atp.,naprosto bez problému byl schopen reagovat v AJ.

Po čase, vždycky po dni, kdy měl AJ, občas házel anglická slovíčka i do českých vět, např. hlášky typu: "Hele mami, dog." To je dog buldok.":)) - to mu, myslím, nebylo ještě 3,5.

Kubča není tedy úplně typický školkáček, má výbornou paměť i logické myšlení, abecedu a čísla do 10ti zná už od 1,5 roku, barvy od 2 let, pak následovalo spoustu jiných "blbin" typu dopravní značky a značky aut, teď lítá v dinosaurech ... ale u té AJ mám konečně pocit, že je to něco, co se mu bude sakra hodit.

Jsem z této metody samozřejmě nadšená~b~, protože moje jazykové schopnosti jsou více než tristní (navíc jsem spíš matematický typ) a pevně doufám, že v tomto se synek potatí:) a že mu jazyky půjdou a budou ho, díky této výuce, i bavit .

U nás to tedy funguje~:-D~;)

Jediné co mne mrzí je, že přesně nevím, co se učí a čemu už je schopen rozumnět, jsem závislá zcela na tom, co mi řekne. Ráda bych s ním toto "více sdílela", ale protože tu Aj fakt neválím, tak ani nemůžu nic moc vyzkoušet. ~n~
 avenger 
  • 

vyuka AJ v MS je nesmysl 

(1.10.2009 19:09:13)
Podle mě je výuka AJ pro školkové děti jednou týdně půl hodiny naprostý nesmysl. Dejme tomu, že se naučí pár slovíček, ale stejně tak se je naučí v první třídě ve škole. Stejně se to budou muset učit znovu, když se je budou učit psát. Podle mě má cenu učit se jazyk až tehdy, když děti dokážou přemýšlet o tom, jak dát dohromady věty. Samozřejmě je to něco jiného v bilingvních rodinách, kde to děti naposlouchají a nemusí se nic učit.
To, že se ve školce naučí pár frází, barvy a pár slovíček, jim podle mého názoru do budoucna vůbec nepomůže. Akorát je to dneska hrozná moda a živí se tím spoustu firem, protože jsou rodiče úplně zblbí a mají dojem, že dělají pro děti to nejlepší a když je nedají na AJ ve školce, tak jsou do budoucna vyřízení. Nesmysl! Je to akorát business.
 Jana D( 3 děti) 
  • 

Re: vyuka AJ v MS je nesmysl 

(2.10.2009 9:53:06)
Avenger myslím, že učit Aj v MŠ smysl má. Nejde tak ani o to kolik se toho naučí a co si zapamatují. Jde o první setkání s cizím jazykem v klíčovém období.O první pozitivní zážitek s cizím jazykem, kde se nehodnotí jejich znalost známkami. To že děti ještě nejsou schopny písemného projevu je jedině ku prospěchu. Tak by se mělo s každým jazykem začínat. Nejdříve se naučíš rozumět, potom mluvit a až za dlouho psát. Pokud se s Aj setká dítě až ve třetí třídě ZŠ, kdy už je to povinné, hned mu začnou cpát do hlavy i psanou formu jazyka a to není přirozený, vzniká ten obrovský guláš ze kterého se ještě doteď vzpamatovávám.

Nemám zkušenost s předškolní AJ v MŠ(naše ji bohužel nenabízí). Snažíme se dětem zprostředkovat tento jazyk sami s manželem. Pouštíme si s dětmi Aj na CD. Občas vkládáme do běžné konverzace jednoduché věty v Aj.
Taky myslím, že je důležité, aby se dítě dostalo do blízkosti rodilého mluvčího, aby zažílo moment, kdy někdo mluví jinou řečí (a neumí náš rodný jazyk). Ideálně pokud je tím rodilým mluvčím dítě. Vzniká tak obrovská motivace proč se jazyk učit.
Co se mi mimořádně osvědčilo je "My first enghlish words" na youtube. Bavíme se u toho celá rodina, učíme se tím především správnou výslovnost. Dodávám odkaz, třeba se někdo nechá inspirovat.
http://www.youtube.com/watch?v=Khhi2qhqmdc

A ještě dotaz. Nemá někdo zkušenost s boxem plným angličtiny v levných knihách? Je to velká zelená krabice, obsahuje asi 8 CD poslechových, 8 DVD, nějaké pracovní materiály atd.... Cena je asi 399 Kč. Je to nyní v nabídce sortimentu Levných knih. Váhám zda to koupit, prodavačky to nechtějí rozdělávat a nemám tudíž možnost poslechnout si to a zhodnotit kvalitu. Díky!

 Jana D ( 3 děti) 
  • 

Re: První zkušenost s Aj má být přirozená a především pozitivní 

(2.10.2009 9:54:42)
Avenger myslím, že učit Aj v MŠ smysl má. Nejde tak ani o to kolik se toho naučí a co si zapamatují. Jde o první setkání s cizím jazykem v klíčovém období.O první pozitivní zážitek s cizím jazykem, kde se nehodnotí jejich znalost známkami. To že děti ještě nejsou schopny písemného projevu je jedině ku prospěchu. Tak by se mělo s každým jazykem začínat. Nejdříve se naučíš rozumět, potom mluvit a až za dlouho psát. Pokud se s Aj setká dítě až ve třetí třídě ZŠ, kdy už je to povinné, hned mu začnou cpát do hlavy i psanou formu jazyka a to není přirozený, vzniká ten obrovský guláš ze kterého se ještě doteď vzpamatovávám.

Nemám zkušenost s předškolní AJ v MŠ(naše ji bohužel nenabízí). Snažíme se dětem zprostředkovat tento jazyk sami s manželem. Pouštíme si s dětmi Aj na CD. Občas vkládáme do běžné konverzace jednoduché věty v Aj.
Taky myslím, že je důležité, aby se dítě dostalo do blízkosti rodilého mluvčího, aby zažílo moment, kdy někdo mluví jinou řečí (a neumí náš rodný jazyk). Ideálně pokud je tím rodilým mluvčím dítě. Vzniká tak obrovská motivace proč se jazyk učit.
Co se mi mimořádně osvědčilo je "My first enghlish words" na youtube. Bavíme se u toho celá rodina, učíme se tím především správnou výslovnost. Dodávám odkaz, třeba se někdo nechá inspirovat.
http://www.youtube.com/watch?v=Khhi2qhqmdc

A ještě dotaz. Nemá někdo zkušenost s boxem plným angličtiny v levných knihách? Je to velká zelená krabice, obsahuje asi 8 CD poslechových, 8 DVD, nějaké pracovní materiály atd.... Cena je asi 399 Kč. Je to nyní v nabídce sortimentu Levných knih. Váhám zda to koupit, prodavačky to nechtějí rozdělávat a nemám tudíž možnost poslechnout si to a zhodnotit kvalitu. Díky!

 perdita 


Re: První zkušenost s Aj má být přirozená a především pozitivní 

(2.10.2009 15:35:01)
Jano, dost souhlasím.
Tu sadu bohužel neznám, myslím, že jsem ji viděla a nic mi neřekla. Já se při výběru anglických knih a CD řídím svou zkušeností a asi bych to nebrala~d~
 radule 
  • 

s tim tedy nesouhlasim 

(3.10.2009 12:06:05)
nejde jen o slovicka, ale i o bezprostredni reakce na povely a naposlouchani intonace reci.
Samozrejme nejvic ale zalezi na kvalite lektora a i poctu deti ve skupine.
pro me je nejvetsim utvrzenim,ze to ma smysl, reakce meho petileteho syna (po roce vyuky anglictiny), kdy o prazdninach po skotaceni ve vode, pribehl k babicce na deku k otevrenou pusou a revem "I am hungry, hungry, hungry..."


 Petra, 2 děti 
  • 

Re: vyuka AJ v MS je nesmysl 

(7.10.2009 21:44:41)
S tímto názorem se zásadně neztotožňuji...ano, budou muset se to naučit psát - stejně jako ČJ. Vždyť, jak se učíme mluvit - od 1. roku i dřív ukazujeme, čteme, zpíváme - hrajeme a dítě po nás opakuje, neučíme je psát ani číst. Kdybychom čekali na 1. třídu s tím, že se to stejně bude muset učit až tam, tak to nebudeme hrotit, bylo by to hodně zajímavé:)

Nevadí mi takové články, nevnímám to jako reklamu. Je to pro mě nová informace, nový impuls - reklamu si z toho udělají lidi sami. Nevadilo by mi tady kdyby tady napsala učitelka, která učí předškoláky a seznámila nás s několika zážitky a fakty ze života a případně to doplnila webovkou. Výběr si udělám sama. Já bych do toho šla, jezdím po celém světě a plně si uvědomuji jakou znalost jazyků dává člověku svobodu. Zoufale se snažím v JČ Písku najít nějakou školičku angličtiny, kam bychom si s dětmi zašli pohrát:(( Nevíte o něčem, líbí se mi metoda Helen Doron, ale nikdo to tady nedělá:( A taky bychom si měli přiznat, že záleží především na učiteli, než na metodice:)) Mějte se a smějte se!
 Martin 
  • 

Re: vyuka AJ v MS je nesmysl 

(3.1.2010 13:18:40)
Mozna ze ve skolce uz je pozde.

Doporucoval bych podivat se na par studii na dane tema:

* Foreign-language experience in infancy: Effects of short-term exposure and social interaction on phonetic learning - http://www.pnas.org/content/100/15/9096.full
* Infants can rapidly learn words in a foreign language - http://lpp.psycho.univ-paris5.fr/pdf/2533.pdf
* Study: Few Hours of Foreign Language Enough to Help Babies Incorporate, Retain Foreign Tongue - http://www.foxnews.com/story/0,2933,571302,00.html
* Effects of Short-Term Exposure to Spanish on the Babbling of English-Learning Infants - http://www.acoustics.org/press/158th/ward.htm
* Babies can spot languages on facial clues alone - http://www.newscientist.com/article/dn11924-babies-can-spot-languages-on-facial-clues-alone.html
* Bilingual infants more flexible in language learning (CORDIS News about article in Science) - http://plurilinguisme.europe-avenir.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2367&Itemid=26
* Bilingual infants have better mental control - http://scienceblogs.com/notrocketscience/2009/04/bilingual_infants_have_better_mental_control.php
* Delay? No way! Bilingual infants are more efficient word learners - http://www.allacademic.com/meta/p_mla_apa_research_citation/0/9/4/0/2/p94025_index.html



-----

Jako zajimave mi prijde, ze:
* mezi 6-12 mesicem prudce klesa schopnost deti rozpoznavat zvuky ciziho jazyka
* ale, pokud jsou deti vystaveny cizimu jazyku mezi 9-10 mesicem, lze tento proces zvratit
* pozitivni efekt ma pouze komunikace clovek-clovek podporena socialni interakci; audio vizualni zaznam nemel zadny vliv
* staci pouze nekolik kratkych lekci (30 minut, 10 lekci)
* mozek maleho ditete je shopen naucit se rozpoznavat zvuky charakteristicke pro dany jazyk - s rostoucim vekem tato schopnost degraduje a nektere neuronove synapse nezvratne z mozku zmizi a dite se musi naucit jazyk "jinak"


 Tonino 


angličtinu od miminka 

(4.10.2009 10:55:42)
Já se svým synem chodím do angličtiny od šesti měsíců a v podstatě se snažím ho vychovávám bilingválně. Díky pomůckám ze školy si s ním můžu anglicky povídat zpívat a hrát denně. Sama mám jen základy angličtiny, ale metoda je přístupná všem rodičům i těm bez jakékoli znalosti jazyka. Osobně si myslím, že dvě hodiny angličtiny týdně nic neřeší, pokud děti po zbytek týdne neslyší anglicky ani slůvko.
 perdita 


Re: angličtinu od miminka 

(4.10.2009 11:23:00)
Tonino, a jakou vidíš návaznost v budoucnu? Teď myslím na školu?
Mám totiž dceru v 1. třídě s výukou angličtiny, jsou tam ještě dvě další bilingvní děti, ale učí se mummy, daddy, cat, dog~d~
 Tonino 


Re: angličtinu od miminka 

(4.10.2009 11:36:08)
Škola má návaznost až do 14 let... Děti se zpočátku učí podobně jako česky, přes říkanky písničky pohádky mluvit, žádná gramatika psaní atp. na to bude čas až budou chodit do školy... tak jako v češtině.
 perdita 


Re: angličtinu od miminka 

(4.10.2009 11:39:10)
na to se právě ptám - děti potom v 1. třídě začínají od nuly... nebude se nudit?
 Tonino 


Re: angličtinu od miminka 

(4.10.2009 11:51:41)
Já bych si přála aby chodil do anglické školy. Zatím to tak plánujeme a doufám, že na to budeme mít i za šest let. Případně se bude učit jiný jazyk.
 Tvoje horší já 


Re: angličtinu od miminka 

(4.10.2009 11:24:37)
Nechci ti kazit náladu, ale takhle stejně dítě bilingvnně nevychováš. Muselo by mít třeba otce Angličana. Takhle ho jenom totálně zmátneš.
 perdita 


Re: angličtinu od miminka 

(4.10.2009 11:33:51)
Jano, proč myslíš, já to tak z vlastní (ne myslím skutečně svou, protože my toho tátu Angličana máme) zkušenosti nevidím. Znám víc dětí, které dělají angličtinu s rodiči doma, chodí třeba taky do HD a jsou schopné si s mým mužem promluvit... nepřipadají mi zmatené~d~
 Tonino 


Re: angličtinu od miminka 

(4.10.2009 11:37:29)
Děkuji za podporu, přesně tohle si myslím i já.
 Tvoje horší já 


Re: angličtinu od miminka 

(4.10.2009 11:38:10)
A fakt z toho není šestiměsíční dítě zmatené, pokud na něj mluví máma chvilku anglicky a chvilku česky? Tříleté dítě to už třeba pochopí, ale šestiměsíční?
 Tvoje horší já 


Re: angličtinu od miminka 

(4.10.2009 11:39:02)
Máme tátu Čecha, takže zkušenost nemám, ale co vím od známých, tak psychologové doporučují, aby každý z rodičů mluvil na děti svým rodným jazykem.
 perdita 


Re: angličtinu od miminka 

(4.10.2009 11:41:55)
Jani, to beru do určité míry, ale dovedu si představit, že budeme dělat určitou činnost, třeba si zpívat nebo číst knížku v angličtině, budeme v angličtině ukazovat na věci, pak budeme chodit do kroužků, kde i maminka bude mluvit anglicky... ale zase jen anglicky, nepřekládat.
Jen tvrdím, že výsledky vidět jsou a nemyslím si, že to děti mate. třeba já v UK mluvím na děti anglicky, aby babička věděla, co jim říkám, nikomu to nevadí.
 Tonino 


Re: angličtinu od miminka 

(4.10.2009 11:49:08)
Bere to jako samozřejmost. Když mu řeknu česky pápá zamává mi a totéž udělá když mu řeknu anglicky byby... nebo stejně se uklidní u české i anglické ukolébavky... Snažíme se užívat i dětskou znakovou řeč, máme své vlastní znaky. Děti jsou hodně tvárné a učenlivé a pokud mají z "učení" radost nevidím problém. Samozřejmě, že nedokážu říct jak bude prcek umět nebo neumět anglicky ve třech letech, ale určitě se nebude muset učit základní slovíčka, prostě budou součástí jeho slovní zásoby. Sama jsem na to zvědavá.
 Tvoje horší já 


Re: angličtinu od miminka 

(4.10.2009 12:14:37)
Spíš by mě zajímalo, jestli nebude mít problémy s češtinou.

Právě proto jsem nic podobného se svými dětmi neprovozovala, i když jsem učitelka angličtiny.
 Tonino 


Re: angličtinu od miminka 

(4.10.2009 12:25:12)
Pokud bych něco takového postřehla určitě bych s angl. přestala, ale nedokážu si představit proč by to tak mělo být... Proč a v čem by měl být problém? Od malička mluvím česky a slovensky, žijeme v česku, není to sice takový rozdíl jako čeština/angličtina, ale i slovenština má svou specifickou gramatiku a intonaci, nikdy jsem jí nezaměňovala s českou. Prostě uvidíme...
 perdita 


Re: angličtinu od miminka 

(4.10.2009 12:53:26)
Jani, můj syn měl dyslálii. Neuměl měkké ani ostré sykavky. Tupá logopedka v soukromé logo ordinaci pokývala moudře hlavou a řekla, že je to z té angličtiny, tak jsem se jí v klidu zeptala, jestli se všechny její děti, co si šlapou na jazyk učí anglicky, paní zalapala po dechu, odpověď nenašla~t~
Mnohem kvalitnější logopedka to šmahem smáchla ze stolu, že to s tím nesouvisí, a za pouhé tři týdny uměl můj syn říct všechno perfektně, i r a ř~y~
Nemyslím, že je dobré nechat se odradit. Myslím, že není dobré se bát. Je jedno, jestli učím dítě anglicky nebo si povídáme o vesmíru. Jsme spolu, je nám spolu dobře. Pokud tohle rodič při nějaké edukativní činnosti vyjadřuje, nedovedu si představit, že by to mělo negativní následky~x~
 Monika Ziková 
  • 

angličtina ve školce 

(12.3.2010 13:36:27)
Nechodí někdo z vašich prťat do školky Banbin na Praze 4? Byli jsme se tam podívat, moc se mi tam líbilo, super prostředí, milá ředitelka a učitelky, ale není nad osobní zkušenosti. Dík moc. Monča

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.