| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Jak jsme si vybojovali Montessorku

 Celkem 44 názorů.
 katka+katka 
  • 

Trošku divná školka, ne? 

(17.6.2008 8:48:14)
Nechápu, učitelky celý rok chování Kryštofa ignorovaly (nevnímaly, neřešely) a další rok ho začaly řešit po pár dnech? To je trošku zvláštní. Katka naštěstí žádný problém neměla (byla zajetá z jeslí:-), ale jinak co jsem si všimla z okolí, tak takové situace se řešily už po pár měsících, rozhodně nikdo nečekal celý jeden rok.
Situaci, kdy je dítě naštvané, že matka přišla dříve dobře znám:-) Pracuju doma, tudíž jsem čekala, že si s Katkou hezky pospíme a budu ji do školky vodit co nejpozději. Ani omylem do školky musíme již na sedmou, protože v sedm hodin tam chodí i Michalka. Tak jsem si myslela, že ji aspoň budu vyzvedávat dříve, někdy i po o. Zase ani omylem jakmile se objevím před čtvrtou, je mi to vyčítáno celé odpoledne.

Pokud jde o školu, doufám, že se ozve s reakcí i pan ředitel. Je zajímavé slyšet takové věci z obou stran. Jinak v jedné věci s ním musím souhlasit za výuku ve škole skutečně zodpovídá on, nikoli rodiče.
 Bára 
  • 

Re: Trošku divná školka, ne? 

(17.6.2008 10:02:30)
No dobře, ale pokud by si viděla dobré výsledky na svém dítěti, že je opravdu v rukou dobrého pedagoga, tak by ti asi přišlo velmi zvláštní, že je kritizován? Často se stává, že na vedoucích místech jsou velmi nekompetentní lidé, kteří často ani nerozumí svému oboru. Stačí vzletně mluvit. Znám to, pracovala jsem u státní správy, vcelku normální jev. Takže autorce rozumím a držím jí palce. Kromě toho rodiče chtěli vědět v čem jsou učitelky nekvalitní, on jim odmítl odpovědět, takže pokud se objeví zde v této diskuzi, bude to trošku divné.
 katka+katka 
  • 

Re: Trošku divná školka, ne? 

(17.6.2008 10:12:39)
Já to myslela jen tak, že je skutečně dobré znát i názor druhé strany. On je to kolikrát velice rozdílný popis událostí:-) Jako nedávno u článku Dětské hřiště pro německé důchodce, jinak celou situaci popisovala matka a jinak provozní motorestu.
 Jahoda & 2 Jahůdky 


Je třeba slyšet OBĚ strany 

(18.6.2008 11:24:00)
Naprosto souhlasím s paní Katkou, že vždy je třeba vidět problém z obou stran.
Mám obě děti na stejné škole jako autorka, a to na 2. i na 1. stupni. Školu jsme si s dětmi "vybrali" (přestupovaly z jiné), jsme s ní spokojeni, což je jistě zásluha učitelů, ale především vedení školy.
Pana ředitele znám osobně, dcera ho má i jako vyučujícího.
Pod zmiňovaný "distribuovaný dopis" na podporu ředitele jsem se podepsala, protože jsem s ním naprosto souhlasila. Bylo tam totiž uvedeno, co pan ředitel, za dobu svého působení, pro školu udělal a dělá v současnosti
Nevím, kde autorka bere informace o minulosti pana ředitele, ani to, zda jsou pravdivé. Toto "kádrování" ale připomíná minulý režim zase mně ...
Vedení velké školy jistě není snadná záležitost, zvlášť, když je nutné sladit zájmy různých vzdělávajích programů. Rozumím názoru pana ředitele, že za fungování školy je zodpovědný jen a pouze on a není možné prosazovat zájmy jednoho programu na úkor ostatních. V tomto případě 30ti žáčků (jejich učitelek a rodičů) v porovnání s dalšími 300 dětmi, které do této školy také chodí a vyhovuje jim ... Lenka
 Petra, Kryštof 7 let 
  • 

Re: Je třeba slyšet OBĚ strany 

(18.6.2008 13:46:14)
Dobrý den, k vaší reakci jen krátká poznámka:
1) neberu panu řediteli žádné zásluhy, někeré změny mi nevyhovovaly (např. způsob vyzvedávání z družiny), ale ty jsou podružné a neřešila jsem je
2) nešlo o žádné výhody pro program montessori na úkor jiných dětí. Nechtěly jsme žádné peníze, úlevy a speciální věci pro montessori program. Jednalo se skutečně jen o to, aby tento program vedly dvě učitelky, se kterými jsme jako rodiče spokojeni.
3) nemám jiné informace o minulosti pana ředitele, než jaké jsou dostupné na webu (i on má svůj osobní web).
 Dáša - učitelka 
  • 

Re: Je třeba slyšet OBĚ strany 

(18.6.2008 20:06:17)
myslíte,že je velký problém mít na jedné škole dva vyučovací programy? rodiče si něco zvolili a děti byly přijaty k výuce v konkrétním programu, mě připadá nefér v průběhu docházky to bez udání pádných důvodů měnit. navíc mám dojem že tady nejde o důvody ale spíš neporozumění konkretní problematice - jestli něčemu nerozumím, nechci to na své škole
 ZuziP 


Re: Je třeba slyšet OBĚ strany 

(28.6.2008 0:53:39)
Lemate, ty si podpisala dopis, kde bolo napisane:
"Dvanáct rodičů dětí z Montessori třídy se snaží vyřešit si své problémy a zasahovat nemístně do pracovně právního vztahu mezi ředitelem školy a dvěma učitelkami třídy montessori. Tito rodiče šířením pomluv, lží a silnou dezinformační kampaní vyvíjejí nátlak na ředitele a požadují, aby rezignoval na svoji funkci…"
?
 Pudicitia 


smekám 

(17.6.2008 11:24:02)
kdyby většina lidí jednala s takovou občanskou statečností a angažovaností, možná bychom mohli žít v občanské společnosti
 .vlad. 


držím palečky! 

(17.6.2008 13:54:07)
Držím vám palečky, ať to pro děti dobře dopadne!
 Varanika, 2 děti 


Fandím 

(17.6.2008 17:11:51)
a držím palce... Ještě že jsou lidé, kteří neváhají investovat svou energii do takovýchto věcí! Bohužel věci, které by měly být samozřejmé, je někdy třeba si vybojovávat, ale nedá se nic dělat..čím víc bude aktivních lidí, ochotných se za dobrou věc postavit, tím víc se snad budou snažit i ti, co o tom rozhodují.
Držte se a vašim třídám (i celému našemu školství) přeju hodně stěstí!
 Brukyna 


Pozdrav a podpora 

(17.6.2008 17:37:05)
Člověka to potěší, když zjistí, že se aspoň tu a tam něco poodaří. Jelikož jsem matka velmi zvláštního chlapce, dovedu si představit, jaká výhra je, když je dítě ve škole spokojené a má učitelku, která nešílí, když dítě něco nemá, zapomene, ztratí nebo se třeba jen ptá na věci, na které se jiné děti neptají. Po třech letech školní docházky a třech školách jsem hluboce přesvědčená, že na klasické škole se nikdy nic nezmění a to i přesto, že prakticky každá škola na svých webovkách hlásá, jak pracuje s integrovanými žáky a jaké má pro ně pochopení. Praxe je ovšem jiná. Nedávno jsem se například dozvěděla, že nadané dítě se pozná podle toho, že má samé jedničky a všechny věci v pořádku. K tomu asi není co dodat. Takže- ať žije alternativa!
 Petra, 4 děti 
  • 

Něco podobného 

(17.6.2008 18:27:59)
..jsme zažili před dvěma lety ve školce v Liberci. Stejná snůška pololží a nepravd o učitelce, která byla silnou profesní soupeřkou ředitelky (vyšší vzdělání, další doplňující kurzy, atd.) - ale ředitelka měla za zády silného zástupce z Města....a navíc u ná taky za ředitelku "bojovala" maminka, která o situaci nic nevěděla....a byla pouze nastrčená.
Bylo to neuvěřitelné...a přestože jsme psali petici za odvolání ředitelky, Město se za ni postavilo s tím, že rodičům dětí do ředitelky absolutně nic není.
Paní ředitelka nám rodičům, kteří nesouhlasili s praktikami školky, všem domů sladce telefonovala a dožadovala se individuální podpory od jednotlivců....

"Nevyhráli" jsme, nějak to vše utichlo....schopná paní učitelka logopedka byla odvelena s tím, že je neschopná a neschopná učitelka před důchodem, která uměla dětem pouze pouštět DVD a při hrátkách na zahradě si stoupala za roh, aby děti neviděla (chápu sice, že už na ně asi fakt neměla nervy, ale podle mne tedy si měla najít jiné zaměstnání) zůstALA TÉMĚŘ ROK NA NEMOCENSKÉ A VRÁTILA SE NA SVĚ MÍSTO, KDYŽ NAŠE DĚTI ŠKOLKU OPOUŠTĚLY.
nOJO, NO.
tAK VÁM PŘEJU, A´T SPRAVEDLNOST ZVÍTĚZÍ, NĚKDY JE TO FAKT kOCOURKOV.
a BOHUŽEL LECKDY ŘEDITELÉ NEJSOU DOSAZOVÁNÍ PODLE SCHOPNOSTÍ, ALE PODLE KONEXÍ..A PAK SE BOJÍ, ABY JE SCHOPNĚJŠÍ KOLEGOVÉ NÁÁHODOU NEPŘEDEBĚHLI. ÚSPĚCH A SCHOPNOST SE TOTIŽ V ČECHÁCH NEVYPLÁCEJÍ

 Vian,3 děti 
  • 

Re: Něco podobného 

(18.6.2008 12:07:54)
Bohužel,takto přišla podobně o školku i Ostrava.Škoda,nebyli jsme dost silní rodiče a spoustě to bylo fuk.Myslím,že je to ostuda-mít něco tak super jako montessori program-a zlikvidovat ho!
Takže Vám blahopřeji a držte se.
 madlenka07 


Re: Něco podobného 

(19.6.2008 21:27:28)
I u nás v Táboře bývala Montessori školka,ale než jsem stila porodit,nevím ani z jakého důvodu ,zmizela.A to je škoda.A po Waldorfské škole také zatím ani stopy.Škoda.
 Petra  
  • 

Kde vezmete peníze na vybavení nových tříd? 

(18.6.2008 14:55:46)
Dobrý den, čtu nyní Váš článek o Montessorce. Získala jsem od Vás nové informace, které mi nebyly známy. Chtěla bych se zeptat, jak budete financovat nové vybavení ve dvou třídách? Našli jste sponzory - nebo vše budou financovat rodiče? Děkuji za odpověď.
 Petra, Kryštof 7 let 
  • 

Re: Kde vezmete peníze na vybavení nových tříd? 

(18.6.2008 20:47:35)
Dobrý den, nějaké sponzory snad seženeme. Určití rodiče přislíbili svůj příspěvek. Záleží na jejich možnostech. Jeden z rodičů pak slíbil dodat chybějící. (S tím, že je pak může dostat zpět od sponzorů...) Jestli jste maminka budoucího prvňáčka a máte strach, že budete muset platit, není tomu tak. Škola je státní, podmínky jsou stejné jako jinde.
 Vladka, KUBA 19mesicu 
  • 

jen do toho!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( nebo snad do neho?) 

(18.6.2008 21:23:43)
je to super, ze tak dokazete bojovat!!!!!!!!!!!!!!! moc vam fandim a urcite vytrvejte, problemy se jeste urcite ukazi (pokud je ten rida takovej dacan, jak se zda). ale verim, ze vase vira a snaha je silnejsi nez jeho neschopnost a tak urcite vyhrajete....

takovi lidi, co nerozumi vzdelani, nemaji ve skolach co delat,
nechapu, proc mu ze skolstvi "nedohodili" nejaky jiny teply mistecko, kde by se ta jeho hnusna povaha vice schovala a nebyla na ocich schopnym lidem,

mejte se,
V.
 Samarlu 


Teda to vznikne pomluv 

(21.6.2008 15:01:10)
Jakkoli se mi zdá podezřelé, že dotyčný ředitel nebyl schopen konkrétně vyjádřit, v čem je nekvalitní práce oblíbených učitelek, dělat z něj hned dacana s hnusnou povahou je ještě hnusnější, zejména když ho jeden vůbec nezná. Zkusme to jinak:" nelíbí se mi, že nedokáže přesně říct, v čem je problém. Možná v tom jsou jiné než profesní důvody, třeba osobní nevraživost a nedostatečná kompetence ve vlastním oboru".
 Emma 
  • 

Montessori 

(23.6.2008 17:44:18)
Jak zajímavé.... Protože znám názor druhé strany, mohu s klidným svědomím říci, že dopis maminky je psaný pod emotivním nátlakem a že celá situace byla úplně jinak. Věřte nebo ne, ale do kvality práce obou paní učitelek je hodně daleko.
 Petra, Kryštof 7 let 
  • 

Re: Montessori 

(23.6.2008 21:23:34)
Necítím se být pod nátlakem. Kdyby mi někdo předložil racionální argumenty o tom, jak je práce učitelek nekvalitní, jistě bych se nad tím přinejmenším zamyslela. Nestalo se tak. Nemám žádnou jinou šanci jak posuzovat jejich pedagogické schopnosti, než sledovat vývoj a pokroky syna.
 ZuziP 


Re: Montessori 

(28.6.2008 0:56:51)
Emmo, podla coho posudzujes kvalitu prace tych uciteliek ty?
 Vendulka B. 


Re: Montessori 

(2.7.2008 7:50:02)
To je zajímavé, protože co se týče kvality pedagogické práce, opakovaně chválil učitelky i pan ředitel. Vyčítal jim jinou "nepedagogickou" činnost. Nic bližšího nechtěl říci, protože je to interpersonální věc mezi ním a učitelkami a my jako rodiče do toho nemáme co mluvit. Takže z toho jsem pochopila, že výuka v těchto třídách je kvalitní. Samozřejmě než jsem dala své dítě do školy, ověřovala jsem si to i jinde, např. jsem mluvila s inspektorkou.
 Emma 
  • 

Montessori 

(24.6.2008 5:56:34)
Dobrý den,
několik bodů, nad kterými není chyba se zamyslet při dalším rozhodování
1. paní učitelky nemají potřebnou kvalifikaci a dle platného školského zákona již dlouho nemohou ve své pozici setrvat
2. hodiny tělesné výchovy probíhaly pouze a jen hraním vybíjené
3. výtvarná výchova a jakékoli tvoření probíhalo velmi zříkda
4. děti ze současných vyšších ročníků nemají stále osvojeny základy z první a druhé třídy
5. paní učitelky (zřejmě vzhledem k chybějícímu vzdělání) nepoznaly poruchy učení a děti neposílaly do poraden na vyšetření čímž zabrínily možnosti nápravy poruchy
6. paní učitelky nepředaly nám (resp. rodičům) informace o tom, že ve škole pracuje speciální pedagog a psycholog a že jejich služeb mohou děti využívat i v průběhu vyučování
7.děti nemohly chodit na plavání - učitelky nekontaktovaly vedení školy s návrhem na změnu rozvrhu, aby žáci nepřišli o hodiny AJ
8. žádné nebo minimální zapojování se do akcí školy
9. špatné vedení dokumentace
10. nedostatečné slovní hodnocení na vysvědčení
11. odmítání suplování či dalších běžných povinností učitele

Takovýchto bodů by se našlo ještě mnohem více. Vážení rodiče, zamyslete se nad tím, komu svěřujete své děti a zda psaný dopis je alespoň z poloviny objektivní. Děti, které zůstávají v současné škole jsou spokojené a konečně se učí a spoelčně s novou paní učitelkou "dohánějí" učivo, které se za předcházející roky nenaučily.
 Petra, Kryštof 7 let 
  • 

Re: Montessori 

(24.6.2008 17:27:04)
Nad vašimi body jsem se zamyslela a tady je můj komentář:
1) potřebnou kvalifikací učitelek myslíte zřejmě vystudovanou VŠ pedagogického směru. Nejsem příznivcem úvah o tom, že učitelé bez VŠ by měli školství opustit. Domnívám se, že VŠ rozhodně "nemůže uškodit", ale dobrého kantora dělá především talent a zaujetí. V tomto případě je pro mě kvalifikace učitelek dostatečná, protože absolvovaly akreditovanou přípravu na práci montessori metodou
2) na hodinách tělesné výchovy jsem nebyla, ale podle toho, co mi Kryštof vypráví, se rozhodně nehraje jen vybíjená (mimochodem, vy jste se byla podívat na hodině?)
3) tato výtka mě hodně překvapuje. Ve vyučování jsem se byla podívat během jednoho roku 2x, jednou jsem tam strávila celé dopoledne, viděla jsem výtvory dětí, samy mi je nadšeně ukazovaly a musela jsem hádat, kdo co dělal. Kryštof neměl ke kreslení žádný vztah a během roku se velice zlepšil (a co "tvořivé dílny" rodičů a dětí)?
4) k této výtce se nemůžu vyjádřit, Kryštof přišel už s diagnostikovanou ADD. Nicméně učitelka má pro jeho problémy značné pochopení, postupuje s ním individuálním tempem a hodně mu pomáhá
5) toto mi připadá jako čistý alibismus. "Učitelky nepředaly info, že na škole pracuje psycholog". Pokud mám dojem, že moje dítě má nějaké problémy, nakoupím si literaturu, sednu na net - klidně na stránky školy - probrousím, co se dá, zjistím si reference na psychologa, ke kterému chci jít (ať už je školní nebo mimoškolní)... kolikrát jste prosím vás byla na stránkách školy? Personální složení, služby, kroužky atd. jsem znala dřív, než syn do školy nastoupil...
6) v naší třídě nás paní učitelka při úvodních schůzkách informovala, že děti na plavání nechodí moc rády, protože na Zeleném pruhu je hodně studená voda (což můžu potvrdit, Kryštof chodí na tréninky do Podolí, na Zeleném pruhu jsem byla jednou a málem jsem zmrzla :-))) - ale to je jistě osobní pocit). Rodiče za plavání na této schůzce nijak "nebojovali", tak nevím... snad měli být zájemci důraznější?
8) děti se do celoškolních akcí zapojovaly podle mě dostatečně, nebo se mýlím, když mám za to, že např. akce "zvěř" (několikrát různé druhy zvířat), velikonoční jarmark nebo cyklistický den byly jen třídní akce? Pro mě osobně je ale důležité mikroklima třídy, zvlášť pro děti na prvním stupni, jsem odpůrcem velkých škol a "kolektivismu", jaký si pamatuji z vlastních školních let. I kdyby se konaly jen třídní akce, stačilo by mi to... a mám dojem, že synovi také... zaslechla jsem z příbuzenstva (starší generace) naopak pochybnosti, že děti mají akcí moc :-))
9)špatné vedení dokumentace - nevím přesně, co se tím myslí, nemůžu posoudit
10) nedostatečné slovní hodnocení na vysvědčení - neměla jsem ten dojem
11) odmítání suplování a dalších běžných povinností učitele - o těchto věcech nic nevím, ředitel je prohlásil za interní záležitost... vy je máte odkud? Nejste rodič dítěte, ale pedagog školy?

Na závěr: víte, co mě překvapuje ze všeho nejvíc? Až někdy do dubna, když jsem s rodiči zjišťovali počet přecházejících dětí, někteří rodiče, kteří neurčitě říkali, že se do nové školy nepřehlašují, protože se zřejmě budou stěhovat. Brala jsem to jako pravdivou informaci, nikdo nepřišel a neřekl na rovinu: "To jste ale zaslepení, copak nevidíte, jak učitelky špatně pracují? Nám se to nelíbí a chceme jinam!" Ani k datu 28.4., kdy ředitel plánoval zřídit novou třídu, se nikdo z "nespokojených" rodičů nepřihlásil. I oni byli pro, aby se ředitel sešel s učitelkami a mediátorem.
Mně připadá, že pokud bych výuku ve všech směrech viděla jako mizernou (děti nemají zafixované učivo z první a druhé třídy, to proboha znamená, že neumějí pořádně číst a psát???), a dokonce mizernou nejen v hlavních předmětech, ale i v oddychových "výchovách" (tělocvik, výtvarka), sebrala bych syna a prchala hodně daleko.
Jak jste mohli svoje děti nechat ve škole tak dlouho, když jste měli k výuce tolik výhrad?? Promiňte, ale to mi připadá krajně nezodpovědné. Na mě přístup "nerozhodnutých" rodičů působil spíš jako neukotvené lavírování... a když se nakonec konečně rozhodli a do nové třídy přestoupili (měsíc před koncem školního roku)... tak proč si do toho "starého" nekopnout, že? Vyvolává to ve mně určitou pachuť.
 Yvona, Marek 8 let 
  • 

Re: Montessori 

(24.6.2008 22:06:08)
Dobrý večer všem,

zatím jsem maminku Kryštofa nechala "bojovat" samotnou. Měla jsem pocit a mám stále, že na to skvěle stačí. A také mě ukolébal pocit bezpečí v nové škole. Jsem též maminka prvňáčka v "bojující" třídě Montessori, která se rozhodla se svým synem přejít do nové školy se stávajícími učitelkami. Marek svou paní učitelku prostě miluje.A kdyby o ni přišel, zhroutila by se mu jedna děsně důležitá jistota.I můj syn byl na zkoušku před první třídou v 6ti letech v jedné z tříd a Markovi paní učitelka doporučila narozdíl od Kryštofa roční odklad, protože byl velmi hravý a měl problémy se delší dobu soustředit na výuku.Poslechli jsme a nastoupil tedy až za další rok. Vyplatilo se. Za rok se celkově výrazně zklidnil, i jemná motorika doznala pokroku.Myslím, že jsme nám i synovi ušetřili hodně nervů. Přesto v první třídě ještě před pololetním vysvědčením syn při čtení přehazoval slabiky, měla jsem pocit, že čtení nejde hladce, jak by bylo asi ideální. Zkoušeli jsme pod vedením paní učitelky různé metody a jen o měsíc později již plyně četl. Čte vše na co přijde, dokonce i knihu Pipi punčochatá. Rozumí danému textu, je schopen shrnout ve zkratce děj, o čem čte.V té době nás paní učitelka informovala o možnosti kontaktovat školní psycholožku, což jsme nevyužili. Vyhledali jsme poradu mimo školu. Byla jsem u toho, kdy o školní psycholožce hovořila i s další maminkou další prvňačky. Matematika byla zcela bez obtíží. V průběhu 1. třídy byl Marek schopen napsat 3 referáty (na téma moje nejoblíbenější zvíře - kůň, rostlina - psal o lípě srdčité, dále o zajímavostech ve světě, psal o Euru 2008 a OH v Pekingu) v rozsahu 2 stránek A4 a sám je byl schopen přednést a odpovídat na kontrolní otázky. Malování nebyla nikdy Markova silná stránka, ale tento týden přinesl domů spoustu zdařilých výtvarných výtvorů, které jsme v průběhu roku viděli vystavené po celé třídě. A vzhledem k tomu, že přijde domů každý den s pomalovaným trikem, nemám pocit, že by držel barvy v ruce málokdy. O plavání jsme diskutovali na prvních třídních schůzkách letošního školního roku. Rodiče hlasovali a odsouhlasili, že dají přednost angličtině před plaváním na Zeleném pruhu ve studené vodě, neboť děti byly po plavání často nemocné, s tím, že plavání si každý může zajistit individuálně v lepších podmínkách, dítě po plavání vyfénovat a nejlépe si ho domů odvézt autem. Je pravda, že asi 1-2 maminky krátce namítali, že je škoda nevyužít dotované plavání, ale svůj názor vyslovili velmi nevýrazně. O vybíjené si myslím, že jsme ji hráli na tělocviku asi všichni a nevidím na tom nic špatného. Já jsem na tělesné výchově nebyla, nemohu soudit. Ale hodiny jistě probíhali a od hodin tělesné výchovy neočekávám, že bude nahrazovat sportovní aktivity, které moje děti rozvíjejí v různých sportovních kroužcích a klubech. Ano, není to levné. Ale suplovat to od školy opravdu nemůžeme očekávat.Co se týká společných akcí, většinou jsme se jako rodiče zúčastnili těch třídních a byly naprosto úžasné. Např. letošní školní tříhodinová vánoční besídka. Mám ji natočenou a je opravdu na co se koukat. Mám srovnání s jinými školami a srovnání prakticky není možné. Zajemci mohou zhodnotit na vlastní oči na CD. A jen na závěr chci podotknout, že počet dětí, které přešly na jinou školu s paní učitelkou výrazně převyšuje počet dětí, které na původní škole zůstaly. A to mluví samo za sebe. Všem dětem na obou školách držím palce a přeji hodně pěkných zážitků z prázdnin a šťastný návrat do školy, kterou jim jejich rodiče vybrali. Já se na prázdniny opravdu těším, neboť letošní jaro bylo pro nás jako rodiče dosti náročné a vysilující, některé zážitky, které nám připravil pan ředitel byly nechutné. Ale konec dobrý, všechno dobré. A když už jsem u těch pořekadel, všechno zlé je k něčemu dobré. Nám ten letošní rok přinesl jistotu, že když něco opravdu chcete a jdete zatím, můžete to zvládnout, přemoci úředního molocha a o svém osudu a osudu svých blízkých opravdu rozhodnout a ne se nechat vláčet nebo čekat, že to za Vás někdo vyřeší. A ještě u toho bojování můžete získat docela dobrou partu a ta se vždycky hodí. Tak hezké prázdniny.
Yvona
 Delete 


Re: Montessori 

(25.6.2008 2:43:05)
Malou poznámku k nekvalifikovanosti učitelek.

Zmíněné paní učitelky vystudovaly střední pedagogickou školu a mají kurz Montessori, který je podmínkou pro výuku Montessori. K tomu má jedna osm let, druhá tři roky praxe (teda doufám, že ty roky sedí).
Střední pedagogickou školu absolvovaly v době, kdy tato byla uznávaná jako dostačující pro výuku na prvním stupni základní školy a výuka na ní tedy byla i patřičně koncipovaná.
Nekvalifikovanost učitelek je tedy daná pouze zákonem, který vznikl nedávno. V současné době se VŠ vzdělání vyžaduje už i pro učitelky v mateřských školách a zeptejte se ve školkách, kolik z nich toto vzdělání má? A že spousta z nich je naprosto skvělá a děti je milují. No ale asi by také měly odejít, když si nestihnou nebo dokonce nezvládnou dodělat VŠ, ne? Já teda nevím, ale vystudovat VŠ není úplná brnkačka a nemyslím si, že by ji měl mít každý druhý. Ve školce a na prvním stupni je pro děti přeci mnohem důležitější přístup a v tomto mi vychází mnohem lépe lidé se selským rozumem než akademici.
Vysokošklský titul neříká nic o schopnostech učit a vychovávat a už vůbec ne takto malé děti. Je to jen známka toho, že takový člověk je mimo jiné i dobrý teoretik. Nebo možná jen teoretik. Náslechy a několika hodinami praxe v cizích třídách s neznámými dětmi bez vlastní koncepce se člověk učit nenaučí.
Pro mě jako rodiče je mnohem lepší kvalifikace pro výuku v Montessori třídě SPgŠ + Montessori kurz + pár let praxe, než VŠ pedagogická bez kurzu a bez praxe v takto vedených třídách.
Jako čerstvý absolvent VŠ pedagogické, která je velmi vstřícná k alternativám a výuka je v tomto směru i vedená, si troufám říct, že toto vzdělání je pro výuku v Montessori třídě nevyhovující a nedostatečné.

K ostatním bodům:
2) Tady musím bohužel souhlasit, také jsem získala dojem, že se nic jiného než vybíjená nehraje. Lenka jako prvňačka zrovna nadšená nebyla. Nestojím o suplování nějakého sportu, naopak, ráda bych, aby se děti na hodině protáhly a něco se i naučily. Kde jinde by mohly získat informace o různých sportech a sportovních činnostech, pokud nemají sportovně založené rodiče, kteří by je k nějakému sportu nasměrovaly? Ano, dokážu si představit, že by se tělocvik učil jinak a budu o změnu usilovat. Ovšem ne tím, že dám dítě do jiné třídy, ale budu věc řešit přímo s paní učitelkou, případně s oběma. Učitelky nejsou dokonalé a nejsou neomylné, ale tím, že budu nespokojeně brblat a utíkat (případně je vyhazovat) se situace nezlepší.

3) No tak to nevím, Lenka dneska přinesla kufřík s výtvarnými potřebami téměř prázdný, myslím tím zeména tuby na barvy, pastelky jsem doplňovala snad každý měsíc a to je dcera neztrácela, jen jsme je prostě musely každý den ořezávat, protože byly vykreslené. Předpokládám, že barvy neskončily jen tak v umyvadle, i když obrázky Lenka domů nepřinesla.

4) Nemohu posoudit, ale jestli si dobře vzpomínám, několk dětí ze třídy dále pokračuje na osmiletém gymnáziu a tam by se asi bez základních znalostí a dovedností těžko dostaly, ne? To už chce víc než jen nadání.

5) VŠ vzdělání není zárukou toho, že člověk rozpozná některou z poruch učení, od toho jsou specializovaní pracovníci, kteří by zase pravděpodobně nedokázali učit. Pokud měl někdo o svém dítěti nějakou pochybnost, měl situaci s učitelkou konzultovat. Učitelka nemá právo dítě někam posílat a to ani v rámci školy (myslím tím poradnu, vyšetření apod.) bez vědomí rodiče, kdyby to udělala, asi bych udělala pěkné dusno. O dítěti rozhoduje pouze rodič. Paní učitelka mohla návštěvu PPP pouze doporučit.

6) Jak už bylo napsáno, o službách školy se informuji ještě dříve, než mé dítě školu začne navštěvovat. Předpokládám, že pokud by došlo na konkrétní konzultaci o potížích dítěte a možnosti návštěvy PPP, paní učitelka by se o školní poradně jako o jedné z možností zmínila.

7) Děti na plavání chodit mohly. Rodiče ale hlasováním rozhodli jinak. Kdo na této třídní schůzce nebyl, toto rozhodnutí ovlivnit nemohl. Kdo byl a neovlivnil, má "smůlu", že máme demokracii.

8)Pokud škola pořádala nějakou akci, visela o ní informace na dveřích školy a stejnou informaci přinesla i Lenka domů. Některých akcí se Lenka osobně účastnila.

9) Nemohu se vyjádřit, nevím, o jakou dokumentaci jde.

10) Tak k tomuto bodu bych toho měla hodně, ale to je na samostatný článek o hodnocení obecně. Je pravda, že bych uvítala slovní hodnocení stylizované jinak. Ovšem mnohem více mi vadilo, že vysvědčení nebylo panem ředitelem podepsané a přesto bylo jím osobně rozdané dětem.

11) O tomto opět nic nevím a nevím také o žádné oficiální výtce ohledně tohoto neplnění povinností, pokud jsou ovšem tyto povinnosti někde určené. To je o interních dokumentech (pracovní smlouva a vnitřní řád školy). Pokud je někde povinnost suplovat, tedy pracovat přesčas, ukotvená, měl pan ředitel právo udělit sankce, například odebrat osobní ohodnocení, udělit důtku a případně pro opakovanou pracovní nekázeň i dát výpověď. Pokud pan ředitel tohoto svého práva nevyužil, je to jeho věc a nám jako rodičům do toho vůbec nic není, protože jde o pracovněprávní otázku. V článku zmiňovaná výpoveď učitelkám byla ale "hodinová", kterou může ředitel dát pouze v případě zvláště hrubého porušení pracovní kázně. Jestli do této kategorie spadá špatně napsané vysvědčení a hledání si nového působiště po té, co pan ředitel odchod ze školy učitekám nabídl jako jedno z možných řešení stávající situace, to ať posoudí jiní.
A pokud suplování (přesčasy) nejsou dané ani pracovní smlouvou, ani vnitřním řádem školy nebo podobným dokumentem, potom se učitelkám nedivím, že se bránily, já bych se bránila také.

A k zůstávajícím žákům, tedy k těm, co byli přesunuti v rámci současné školy do jiné, nově otevřené, třídy.. Vídám je skoro denně a obzvlášť někteří mi nepřipomínají šťastné děti, které jsem vídala ještě před pár měsíci. Jejich rodiče je vytrhli z kolektivu, ve kterém byly děti čtyři nebo pět let a na dva měsíce je přesunuli a seskupili do kolektivu nového.
Děti možná získaly nějakou tu vědomost navíc, ale co ztratily? Ztratily pocit jistoty a bezpečí, ztratily to, co budovaly téměř polovinu svého dosavadního života.
Je fajn, že jejich rodiče jsou teď spokojení, ale jsou spokojené i ty děti? Ptal se jich někdo?
Jistě, je právo rodičů dát dítě do jiné třídy, ale stálo za to to udělat dva měsíce před koncem školního roku?
 Marie 
  • 

Re: Montessori 

(25.6.2008 17:37:32)
Tak to se asi nedíváte pozorně. S dětmi - jako rodiče mluvíme denně a o jejich naprosté spokojenosti jsme přesvědčeni. Zážitky, které nám ze školy každodenně přináší, jejich úsměv na tváři a chuť chodit do školy nás o tom stále přesvědčují. Podívejte se na stránky školy www.zsmeteo.cz a třídy III.M. Fotky a vyprávění dětí nás přesvědčují o tom, že jsme se rozhodli správně.
 ZuziP 


Re: Montessori 

(28.6.2008 0:59:02)
Odkial tie informacie mas, Emmo? Ako vies, co sa robi alebo nie na hodinach a ake vedomosti maju deti? Kto si?
 Ifča 
  • 

A co Montessori školka prosím? 

(26.6.2008 8:06:15)
Dobrý den Petro, mám taky syna Kryštofa, ale školkového věku a řeším kam do školky, protože má taky pár problémků a zvláštnůstek a "normální" školka by pro něj myslím úplně to pravé nebyla - kam Váš Kryštof chodil prosím do školky po přestupu? A byly jste s ní spokojené? Jsme z Prahy 4. Děkuji.
 Jana 
  • 

Re: A co Montessori školka prosím? 

(30.6.2008 16:57:26)
Kryštof stejně jako moje děti chodil do školky, která patří také pod ZŠ Meteorologická. K mé veĺké lítosti také z této školky odešly obě učitelky. Takže teď čekáme, co bude v září.
 Helena 
  • 

Re: A co Montessori školka prosím? 

(22.10.2008 20:25:14)
Dobrý den,
já dnes naprosto náhodou oběvila školu Meteorologická a byla jsem nadšena. Tak hledám zkušenosti a ejhle co se děje? Prosím můžete mne uvést do obrazu? Dle všeho na škole montessori běží. Mnohokrát děkuji za oepověď
 Ivana 
  • 

Re: A co Montessori školka prosím? 

(14.11.2008 10:27:25)
Dobrý den,
všimla jsem si, že Meteorologická už není na stránkách Společnosti Montessori uváděna v seznamu Montessori základních škol? Neví někdo proč? V září tam podle mne ještě byla.
Ivana
 Dagmara6 


je mi to líto 

(27.6.2008 21:29:09)
Dlouho jsem se rozmýšlela, jestli tady napsat, ale nakonec jsem se rozhodla, že svůj omyl zveřejnim.Jsem jedna z rodičů, kteří dali své dítě do nově vzniklé třídy.Uvědomila jsem si, že moje dítě nebylo zrovna moc spokojené.Také jsem zjistila, že z této školy odchází několik pedagogů....což něco sygnalizuje.Osobně se učitelkám omluvím a jen chci napsat, že by člověk neměl dělat unáhlené a pořádně nepromyšlené věci.Stalo se.
 klaudin 


Re: je mi to líto 

(27.6.2008 21:43:58)
????
 klaudin 


Re: je mi to líto 

(27.6.2008 21:47:16)
to je divné~g~~g~
 Yvona, Marek 8 let 
  • 

Re: je mi to líto 

(28.6.2008 15:18:16)
Paní Dagmaro,

blahopřeji Vám, že jste našla odvahu přiznat sobě a hlavně ostatním, že jste se spletla. Ale nic se neděje. Vždyť v Rakovského máte dveře otevřené, pokud o to budete stát. My, rodiče dětí z Montessori nyní budujeme pro naše děti nové hnizdo a děsně nás to baví.Můžete také přiložit ruce a hlavu k dílu a na omyl rychle zapomenete.
Yvona
 Yvona, Marek 8 let 
  • 

Re: je mi to líto 

(28.6.2008 15:18:41)
Paní Dagmaro,

blahopřeji Vám, že jste našla odvahu přiznat sobě a hlavně ostatním, že jste se spletla. Ale nic se neděje. Vždyť v Rakovského máte dveře otevřené, pokud o to budete stát. My, rodiče dětí z Montessori nyní budujeme pro naše děti nové hnizdo a děsně nás to baví.Můžete také přiložit ruce a hlavu k dílu a na omyl rychle zapomenete.
Yvona
 Yvona, Marek 8 let 
  • 

Re: je mi to líto 

(28.6.2008 15:19:12)
Paní Dagmaro,

blahopřeji Vám, že jste našla odvahu přiznat sobě a hlavně ostatním, že jste se spletla. Ale nic se neděje. Vždyť v Rakovského máte dveře otevřené, pokud o to budete stát. My, rodiče dětí z Montessori nyní budujeme pro naše děti nové hnizdo a děsně nás to baví.Můžete také přiložit ruce a hlavu k dílu a na omyl rychle zapomenete.
Yvona
 Yvona, Marek 8 let 
  • 

Re: je mi to líto 

(28.6.2008 15:19:12)
Paní Dagmaro,

blahopřeji Vám, že jste našla odvahu přiznat sobě a hlavně ostatním, že jste se spletla. Ale nic se neděje. Vždyť v Rakovského máte dveře otevřené, pokud o to budete stát. My, rodiče dětí z Montessori nyní budujeme pro naše děti nové hnizdo a děsně nás to baví.Můžete také přiložit ruce a hlavu k dílu a na omyl rychle zapomenete.
Yvona
 Yvona, Marek 8 let 
  • 

Re: je mi to líto 

(28.6.2008 15:19:15)
Paní Dagmaro,

blahopřeji Vám, že jste našla odvahu přiznat sobě a hlavně ostatním, že jste se spletla. Ale nic se neděje. Vždyť v Rakovského máte dveře otevřené, pokud o to budete stát. My, rodiče dětí z Montessori nyní budujeme pro naše děti nové hnizdo a děsně nás to baví.Můžete také přiložit ruce a hlavu k dílu a na omyl rychle zapomenete.
Yvona
 Yvona, Marek 8 let 
  • 

Re: je mi to líto 

(28.6.2008 15:19:15)
Paní Dagmaro,

blahopřeji Vám, že jste našla odvahu přiznat sobě a hlavně ostatním, že jste se spletla. Ale nic se neděje. Vždyť v Rakovského máte dveře otevřené, pokud o to budete stát. My, rodiče dětí z Montessori nyní budujeme pro naše děti nové hnizdo a děsně nás to baví.Můžete také přiložit ruce a hlavu k dílu a na omyl rychle zapomenete.
Yvona
 Jana 
  • 

Re: je mi to líto 

(30.6.2008 13:38:12)
Dobrý den,
já také myslím, že ještě není nic ztraceno. V klidu si to přes prázdniny rozmyslete a pokud byste měli zájem přejít do Rakovského, ozvěte se v druhé polovině srpna.
Určitě se ve třídě najdou děti, které budou mít radost, že s nimi jde jejich kamarád, o kterém si myslely, že už ho nebudou vídat.
Jana
 Roman, dcera třeťačka 
  • 

nový školní rok v Rakovského 

(23.9.2008 22:15:21)
Vážení,

dovolím si vás informovat o stavu věci: od 1. září 2008 začala plnohodnotná výuka ve dvou třídách Montessori v "nové" škole.
Paní ředitelka ZŠ Rakovského poskytla prostory, zaměstnala obě "naše" paní učitelky, přijala naše děti za žáky školy. My rodiče jsme vlastními silami zařídili významnou část vybavení tříd (nové skříňky, police, specifické učební pomůcky "Montessori", koberce). Paní učitelky přidaly neskutečné množství dalších nezbytností (obrázky, vlastnoručně vyrobené učební pomůcky, hudební nastroje, atd.) a hlavně mnoho hodin vlastní práce se "zabydlením" tříd.
První den nového školního roku jsme spolu s dětmi přišli do ještě hezčích tříd, než jaké jsme na konci června opustili.
Ve čtvrtek 25.9. máme společné "malování hrnečků" pro děti i rodiče (17-19hod.). Kdo se chce dozvědět více, může nahlédnout: http://montessori.kat.cz
Přeji všem, ať se vám daří alespoň tak, jako nám.
Mějte se fajn.
 Ajva 


Re: nový školní rok v Rakovského 

(12.1.2009 16:48:08)
Dobrý den, máte někdo informace o tom, jak to momentálně funguje v montessori třídách a vůbec ve škole v Meteorologické? Chceme zkusit zápis do montessori Na Beránku i v Rakovského, ale vzhledem k velkému počtu zájemců a k tomu, že nejsme z Prahy (tuďíž ani jedna škola není pro nás spádová), to zatím vypadá, že máme velmi nízkou šanci na přijetí. Díky.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.