| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku On si písknul!

 Celkem 52 názorů.
 Vladan 


Jen tak si trochu písknout... 

(15.3.2006 10:32:42)
Osobně si myslím, že Váš syn musí být naprosto úžasný:-) Znám podobné týpky a například při jízdě vlakem se s nimi skvěle bavím. Ovšem pokud má takových týpků učitelka ve třídě dvacet, je to o nervové zhroucení. Ale s tím měla počítat, když se na toto povolání dávala.
Přinesl jsem jednou domů poznámku, že jsem bez dovolení spadl ze židle. Přiznávám, že jsem se na ní houpal a ona se pode mnou podsmykla. Otec to vzal s humorem a odepsal: Bylo mu domluveno, příště se dovolí
Odpověď na kvíz - Přes celou třídu hodí:-)
 kiri 
  • 

Re: Jen tak si trochu písknout... 

(16.3.2006 12:00:45)
Pokud je to tak jak píšeš, tak jsi se ve škole houpal na židli a spadl jsi.
Pokud se tvůj otec, vysmál učitelce, a nevysvětlil ti, proč se ve škole nemáš houpat na židli, tak abys to ty při svém věku pochopil tak je na vině tvůj otec. Ten přece zná svého syna podstatně lépe naž paní učitelka, že? Nebo to tak nebylo?
A víš ty vůbec, proč by se děcka neměla houpat ve škole na židli?
Inu proto, že když se dostanou do pádu, tak je za nimi lavice. Když se praštíš správně do hlavy, můžeš mít otřes mozku. A kdo je na vině? Jen málkoterý rodič řekne, že jeho dítě. Ne na vině je učitelka. Tu pak mohou rodiče tahat po soudech, že neohlídala jejich dítě.
Další problém. Děcka na chodbách. Jsou to děti, honí se. Víš jak dopadne dítě, co v rozvernosti běží o přestávce po chodbě a někdo opět ve veselé náladě otevře - třeba nic netuše- dveře. Já to vim.
Tak vysvětlíš dětem, proč nemají lítat po chodbách nebo budeš tahat po soudech učitelku, která si ho neohlídala.
Samozřejmě jsou další možnosti, jak děti zaměstnat, ale nechat je pískat a blbnout o hodině - nevim, s tím může souhlasit rodič, ale těžko učitel.
A samozřejmě rodič se bude muset smířit se sníženou úrovní znalostí a bezpečnosti. Proč ne, když to tak chcete. Dejte do zákona, že učitel není zodopovědný za vaše děti a klidně je nechám lítat a houpat se a blbnout do alelujá.
 Kapička Štěstí 


Re: Re: Jen tak si trochu písknout... 

(17.3.2006 14:48:04)
Kiri, tak tvou reakcí na Vladanovu poznámku, že si dovolil bez dovolení spadnout ze židle jsi opravdu prokázala, že jsi suchar, nejhrubšího zrna. Nemyslím si, že by si kdokoliv nedokázal představit, co se všechno mohlo stát. A věřím, že nikdo nemá o své dítko větší strach než rodiče. Poznámka Vladana byla velice vtipná - a pro tebe vysvětlení - vtip spočívá v tom, že Vladan se nedovolil, aby mohl z té židle spadnout. Všichni jsme postiženi svým povoláním, já vím, mám také jedno postihující, zkus se někdy na svět podívat i z jiného pohledu než z pohledu učitelky!
 Danuš 
  • 

Re: Re: Re: Jen tak si trochu písknout... 

(17.3.2006 22:58:16)
Já si myslím, že Vladan použil pouze starý otřepaný vtip na téma poznámky ze školy. Kiri má naprostou pravdu, v dnešní době rodiče hledají vinu především v učiteli.
Možná, že chlapeček byl napomenut vícekrát a nepomohlo to. Jak už bylo napsáno níže, něco může přijít roztomilé nám maminkám a tatínkům, ale v jiném prostředí je to nevhodné. Dítě ve druhé třídě již určitě ví, jak to ve škole chodí a co si může a nemůže dovolit. Děti rostou, rostou a v šesté, sedmé třídě si stále myslí, že jsou roztomilé. Ale nejsou. A jejich rodiče to často nevidí.
:-)
 Vladan 
  • 

Re: Re: Re: Re: Jen tak si trochu písknout... 

(19.3.2006 12:19:37)
Milá Danuš,

nevím, jak starý vtip to je, nikdy jsem ho neslyšel. Tu poznámku mám dodnes okopírovanou a schovanou ve svých "školních pokladech", kterými se občas rád probírám. Například jsem jednou dostal poznámku "Četl při hodině knihu Stařec a moře a ještě se drze přiznal". (To zní zase jako od Cimrmana, takže budu určitě opět napaden z vyrábění podvrhu alias Halina Pawlovská). Skutečně jsem při hodině, při které se celou dobu zkoušelo a věděl jsem, že se bude jen zkoušet, četl Starce a moře, protože jsme to potřebovali do angličtiny. Učitelka se mě ptala, co dělám pod lavicí, tak jsem jí odpověděl - a z toho plyne ta poznámka.
Mám zkušenost s tím, že učitelky jsou naprosto úžasné ženské (mám dvě v rodině), ale občas se trošku zapomenou. Například moje kamarádka nastoupila do tramvaje, kde pár lidí stálo, ačkoliv byla volná sedadla. Tak se usmála a řekla "Dobré ráno děti, posaďte se". Odpověděl jí jeden pohotový mladík "Děkujeme, paní učitelko":-)
 Danuš 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak si trochu písknout... 

(19.3.2006 14:07:53)
Vladane, promiň, že jsem nevěřila ve věrohodnost tvé poznámky. Už jsem něco takového slyšela. Znám učitele, kteří se formulací poznámek dobře baví, tak to bude asi případ toho Starce a moře. Měj se dobře.
 Vladan 


Nic se neděje....:-) 

(19.3.2006 18:34:29)
Heleď, Danuš, já jsem jen byl trochu naštvaný, že mě někdo podezírá ze lži. Nemám to rád už od dětství.:-) Co se týká těch poznámek - učitelé jsou občas velmi zvláštní:-)
 Danuš 
  • 

Re: Nic se neděje....:-) 

(19.3.2006 20:12:17)
... stejně jako lidé vykonávající jiné povolání.
 Martina 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak si trochu písknout... 

(20.3.2006 10:52:15)
pozor, magoří nejenom učitelky. Pracuji na call centru a když jsem jednou jela autobusem, stála jsem úplně vepředu u řidiče, tak jsem mu při vystupování řekla: "Děkujeme za zavolání a přejeme hezký den...". Hádám, že takhle hezky se s ním ještě žádný cestující nerozloučil 8-)))
 kiri 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak si trochu písknout... 

(20.3.2006 14:25:17)
:-)) :-)) Teď jsi mi Martino připomněla, jak jsem jednou při loučení řekla:
"Dál vám přeju krásný příjemný den, děti moje." (jako když jdu někdy ze třídy )... jenže jsem se loučila u domovních dveří se svými rodiči. :-))
 Eva , Evička a Vašík 
  • 

Profesionální deformace 

(24.3.2006 20:57:51)
Já jsem slyšela, že za doby hluboké totality stál jeden prodavač na cosi frontu a když na něj přišla řada, zeptal se: "Čím mohu posloužit?" :-)
 Jana  
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak si trochu písknout... 

(20.3.2006 18:59:59)
Ahoj Vladane,jsem taky učitelka a moc jsi mě pobavil-v obou případech,fakt je,že některé poznámky stojí za vytesání do skály-je to sranda.Taky jsem jich už pár napsala a pak se později celkem chechtala,co jsem to zplodila v tom daném rozrušení :-).Myslím,že učitel si ze sebe musí umět dělat srandu,jinak je to zpuchřelec a výuka,ale i jeho autorita nestojí za nic.Nejsem zase tak moc stará,učím kolem 5let,ale nejlepší je,když se se žáky zasmějeme.Je pak lepší atmosféra a líp se i učí a něco po dětech(někdy už skorodospělých)chce.
Mimochodem,jasně houpat se je nebezpečné,rozražená hlava,otřes mozku atd.Ale občas si písknout se musí:-))i vykřiknout bez vyvolání a oponovat atd.Jsme přece jen lidi a děti ještě víc spontánější.Takže takhle to vidím já.Hezké jaro-snad už...
 Vladan 


Učitelky mám rád - od té doby, co jsem venku ze školy:-)) 

(22.3.2006 7:11:50)
Já si na učitelky fakt nestěžuju. Kromě jedné, která mě shodila před celou třídou, když mi oponovala, že velryba není savec (probírali jsme zrovna savce a já jsem se chtěl pochlubit, že vím něco víc, tak jsem při vyjmenovávání savců vítězně prohlásil: "Velryba". Na to mi učitelka řekla, že je to blbost, že velryba není savec a že je to jenom pohádka z Patnáctiletého kapitána. Dodneška jsem jí to nezapomenul...ale odpustil:-)
Ono něco jiného je, když je člověk s tím učitelem (učitelkou) furt zavřený ve třídě a něco jíného je, když s ní (ním) jde třeba na večeři. Jako puberťákovi vám například veškeré zákazy a příkazy ve škole připadají jako "vopruz" a je dost těžké se přizpůsobovat.
 Jana 
  • 

Re: Učitelky mám rád - od té doby, co jsem venku ze školy:-)) 

(22.3.2006 19:27:21)
No jo ,jasně:-)Když já si vzpomenu na ty,co učily mě.Asi byly ještě chudinky postižené režimem (samozřejmě ne všechny,některé byly skvělé-byly samy sebou),autorita dospělého je nenapadnutelná,ví vše nejlíp a nedej bože,že by žák věděl víc....Fakt se snažím,všechno samozřejmě nevím,někdy řeknu,že to nevím a do příště vyhledám v literatuře,někdy zadám za dů.Někdy improvizuju.Děti jsou dnes o hodně vzdělanější a víc se ptají-někdy jen zkouší:-) :-(.
 sarmi 


Re: Jen tak si trochu písknout... 

(16.3.2006 12:23:05)
rozdil je pisknout a pohvizdovat :-) mam z praxe sice podstatne barvitejsi zkusenosti, nektere deti ve skole skutecne dokazi nepredstavitelne veci :-) podle toho, co pises je zrejme, ze to ucitelka nezvladla. mela mu spis laskave domluvit, ze hvizdnuti neni uplne ten nejlepsi zpusob projevu (kdyz si predstavim, ze by tak reagovalo vice deti ve tride :-) a naopak pochvalit, ze ukol zvladnul. ja bych vazne poznamku nepsala.
 kiri 
  • 

Re: Re: Jen tak si trochu písknout... 

(16.3.2006 12:33:39)
Já osobně taky ne. Jen mi zarazily ty přístupy typu blbá učitelka.
 Duk 
  • 

Re: Re: Re: Jen tak si trochu písknout... 

(17.3.2006 10:19:40)
a kdo rekl blba ucitelka?? nebo naznacil, at ctu, jak ctu, nikde to nevidim.

bohuzel se mi nabizi cosi o potrefene huse :-) samozrejme nic proti ucitelkam
 Duk 
  • 

Re: Re: Re: Re: Jen tak si trochu písknout... 

(17.3.2006 10:23:34)
aa, uz jsem to nasla, tak tedy beru zpet ;-)
 Míla, 2 kluci 
  • 

Není škola jako škola 

(15.3.2006 11:03:11)
Po přečtení článku jsem si opět uvědomila, jaké máme velké štěstí, že syn chodí právě do té školy, do které chodí. Žádné poznámky, žádné podpisy pod úkoly, žádné známky a srovnávání s ostatními spolužáky. Domácí úkoly dostávají děti (2.tř.) před víkendem, je jich poměrně dost a tak ani nehrozí, že by je psaly ve škole. Odevzdat by je měly v pondělí, ale když z jakéhokoli důvodu úkol nepřinesou, jsou napsaní na listinu dlužníků a přinesou je kdykoli během týdne. A věřte, že nikdo nechce viset na listině dlužníků dlouho a tak se snaží a funguje to i bez poznámek a pětek. Tento systém vede děti k zodpovědnosti určitě lépe než příkazy a zákazy. Další úžasná věc např. je, že lavice mají uspořádané do U a sedat si můžou jak chtějí a vedle koho chtějí. Během vyučování si kdykoli můžou dojít na záchod nebo se napít. Prostě svoboda je poměrně velká, ale i zodpovědnost a zároveň se velmi dbá na dodržování pravidel, která si děti mimochodem vytvořily sami. A když se nějaký problém naskytne, co nejdřív ho společně pod vedením paní učitelky rozeberou. Učitelé berou děti jako rovnocenné partnery a děti tudíž mají ke svým učitelům důvěru.
Podotýkám, že se jedná o státní školu, kde je ve třídách 20 až 25 dětí, takže je jasně vidět, že když se chce, tak to jde. Bohužel, je takových škol stále jako šafránu, ale do takové školy jsem ochotna s dětmi i dojíždět, jsem přesvědčená, že to stojí za to. Prostředí, ve kterém vyrůstají v tomto věku, má velký vliv na jejich sebevědomí a start do dalšího života.
 Kubula K. 


Re: Není škola jako škola 

(15.3.2006 13:43:05)
Mílo, co je to prosím tě za školu?
 Míla, 2 kluci 
  • 

Re: Re: Není škola jako škola 

(15.3.2006 13:57:42)
Londýnská na Praze 2
 Martina 
  • 

Re: Re: Re: Není škola jako škola 

(15.3.2006 14:48:12)
Taky mám děti v Londýnské, teda vlastně už jen jedno, dcera se přesunula na osmileté gymnázium, a mohu potvrdit, že tam maj pohodu. Akorát má škola pochopitelně převis zájmu.
 Míla, 2 kluci 
  • 

Martino, prosím... 

(17.3.2006 21:12:43)
... na jaké osmileté gymnázium se dcera přesunula? Taky za nějaký rok budeme hledat gymnázium - podobného stylu jako Londýnská, neumím si představit klasickou školu, to by byl po Londýnské asi šok.
 Kubula K. 


Re: Re: Re: Není škola jako škola 

(15.3.2006 21:48:21)
Díky, a jestli můžu ještě vyzvídat, je to nějaká alternativní? Podle jakého systému jede? Budu vděčná za cokoliv, co mi o ní napíšeš.
Díky
Hanka
 Míla, 2 kluci 
  • 

Hance 

(16.3.2006 13:10:02)
Učí systémem "Svobodná základní škola". Víc se dozvíš na www.londynska.cz
Max půjde v září do školy? Druhé dítě mám taky ročník 00 - srpen. Už se do školy moc těší. Na konci března mají první setkávací den budoucích prvňáčků, nemůže se dočkat.
 Kubula K. 


Re: Hance 

(16.3.2006 21:58:29)
Mílo,
děkuju. Max ještě do školy nejde, narodil se až na konci listopadu, tak má ještě rok čas. Ale říkám si, že neškodí být informovaná s předstihem, abych pak na poslední chvíli nepanikařila.
 Líza 


Re: Re: Re: Hance 

(17.3.2006 16:41:31)
Milado, a do které? ;-)))
 Bára + 3 
  • 

Re: Není škola jako škola 

(16.3.2006 18:50:24)
U nás je to podobné a to je obyč vesnická škola. Ale máme skvělou učitelku. Můj syn ve 2. tř. má všechny dys, ale vstává v šest, aby byl ve škole první. Každý ráno si s učitelkou povídají v kroužku na koberci, kde řeší problémy a sdělují si radosti. Ve třídě mají koutek, kam si mohou během vyučování zalézt a odpočinout. Taky mají sešit hříšníků a pochval a děti se fakt snaží - aby paní učitelka nebyla smutná. Opravdu ji moc obdivuji, má dětí 22. Taky jako pedagog i rodič moc oceňuji, že se problémy nenosí domů, vše se vyřeší ve škole.
 petr 
  • 

Správně je c)  

(15.3.2006 11:46:35)
Správně je c) - gumu naložil do vlaštovky, která ladným obloukem zakroužila nad třídou a dosedla na spolužákovu lavici :-))
 Anicka 
  • 

hadam za A) 

(15.3.2006 16:07:43)
ten malej je takovej dobrak, on by mu ji urcite donesl.
cau
 Kapička Štěstí 


Re: hadam za A) 

(16.3.2006 2:27:46)
tipuju na pořádnýho průšviháře, takže hodil a ta blbá učitelka šla nevhodně kolem a guma jí přistála akorát mezi lopatkama :-)

jinak teda určitě máš bystré dítko, co se holt s tupou paní učitelkou trošku ve škole nudí :-) když ho nedokáže zaměstnat natolik, aby si nestihl dělat ještě spoustu věcí okolo. A to má štěstí, že si ve volném čase píše úkoly :-) taky by mohl jít s kamarádem hrát dozadu hokej :-)

Ale souhlas, že více takovýchto kvítek znamená infarkt učitelky na obzoru :-)

Já mám brášku a oblíbenou historku - chodili jsme chvilku na stejnou školu - základku, on byl v první třídě a já mu o přestávce přinesla stravenky :-) No a přišla jsem právě ve chvíli, kdy jeho paní učitelka pracovala právě k infarktu. Začala si mi - v obličeji zajímavě flekatá - stěžovat, že brácha na hodině matematiky začal provrtávat sešit perem až na poslední stránku, tam se udělala báječná ohromná kaňka (kromě těch malej taky zajímavejch na všech ostatních :-)) a tu si začal obkreslovat. Nebohá mi říká: "no on si tam nakreslil motýla" a můj malej bráška s nevinným dětským výrazem pravil: "to není motýl, to je moucha" - fakt jsem myslela, že jí budem muset křísit. A to podotýkám, že bráška byl andílek, žádné čertovo kvítko. Ale prostě se jí na hodinách nudil a tak se snažil si vymyslet jinou zábavu :-)
 kiri 
  • 

Re: Re: hadam za A) 

(16.3.2006 11:46:59)
Můžeš mi vysvětlit, proč ta učitelka má být blbá?
 Jitka 
  • 

Blbá??????? 

(16.3.2006 13:53:41)
To by mě zajímalo,jestli se někdo takto vyjadřuje o učitelkách i doma před dětma. To pak není divu,že ve škole zlobí a vyrušují.Kdo by také poslouchal "blbce",ne???
Dítě má mít k dospělým úctu a tu mu vštěpují rodiče.
 Adriana, Jakub, 1rok 
  • 

Re: Blbá??????? 

(16.3.2006 14:11:41)
Ja som byvala ucitelka- pisem dnes nastastie, lebo je to naozaj niekedy o drzku. Co sa Benjiho tyka, musi to byt mily chlapcek, taky lapaj. Ako zainteresovana na oboch stranach-matka aj ucitelka chcem len povedat, ze ucitelka urcite nemala pisat poznamku. Funguje to vacsinou tak, ze malym detom treba vysvetlit, ze v skole si nemoze kazdy robit co chce. Predpokladam, ze musel toho vyparatit viac, preto ucitelka napisala tuto nezmyselnu poznamku. Ja by som to formulovala ako ziadost ,aby sa aj rodicia podielali na vysvetleni pravidiel spravania sa v skole. Aj my dospeli sa musime v praci nejako spravat, ci nie? Na jednej strane na mna ten prispevok neposobi dobre, neviem ,ci sa mamina chvali, akeho ma raubira, alebo chce zhodit funkciu a postavenie ucitelky...Na druhej strane sa bavim. Ja uz neucim 6 rokov a hadam uz ani nebudem-pracujem uplne v inom odvetvi. Aj napriek tomu mi dost vadi, ked uciteov niekto povazuje za blbych. Ono ucitelka mnoze ist upratovat a umyvat zachody, opacne sa to ale tvrdit neda. A inac- stale sa obavam prveho skolskeho dna, hoci maly ma len rok.
 Petra 
  • 

Re: Re: Blbá??????? 

(16.3.2006 15:13:56)
Adriano, nebojte, ja pisu tyhle clanky hlavne tak trochu pro me a jednou je dam Benikovi, pred synem jsem VZDY na strane ucitelky at si myslim co chci! Benjik je bezvadnej zivej a opravdovej dobrosrdecnej kluk u ktereho dbam, aby mel respekt a uctu ke vsemu kolem sebe.
 Adriana 
  • 

Re: Re: Re: Blbá??????? 

(16.3.2006 15:42:49)
Tak to je fajn a fandim Vam.
 Helena 
  • 

Ten článek berte s nadsázkou 

(16.3.2006 14:06:27)
Kiri,ty budeš asi pěkný suchar viď. Vždyť to bylo napsáno s nadsázkou.Já bych řekla, že jsi to tak trochu nepochopila. Mě se moc líbil.
 kiri 
  • 

Re: Ten článek berte s nadsázkou 

(17.3.2006 7:27:23)
Ale nejsem suchar. Jen to vidím z obou stran. Jako máma i jako učitelka.

Já osobně bych děcku za písknutí poznámku nedávala. Mě se taky stane ve výuce, že někdo třeba v matice vyjekne, když "náhle se v hlavě rozsvítí" a najednou se ten neřešitený úkol stane jako zázrakem jednoduchý a snadný. Z těch projevů mám vážně radost a vůbec by mne nenapadlo někoho za něj kárat.

(Dopíšu později, přišel mi student na konzultaci.)
 kiri 
  • 

Re: Re: Ten článek berte s nadsázkou 

(17.3.2006 8:54:10)
Takže abych navázala.

Jen poznámka : Toto NENÍ reakce na článek, ale na diskusi a navíc je to poznamenáno i tím ,že neučím na základní škole, ale na škole střední.

Pokud si student pískne nebo dá jinak najevo, že se mu práce podařila a je rád, tak to vítám. Protože to vidím prostě jako projev zájmu a že ho práce v hodině baví. Dát poznámku každému studentovi, který mi v hodině počítačové grafiky prohlásil "Týýý bláho, to je húúúústýýý!", protože se mu třeba podařilo propojit fotografii hradu a dračího oka a výsledek je vážně efektní ... ??? Nesmysl.

Jenže ... život je pestrej ... v téže hodině máš studenta, který bude písknutí toho prvního třeba do konce hodiny parodovat. Proč? Protože je třeba jeho postoj typu "nacomitobude?", sedí, nechce pracovat a proto! se nudí. A jako nádavkem shazuje ostatní, že jsou šprti (a hůř).

Ve třídě máš 30 dětí. Obvykle. Většina z nich je na stejné úrovni. Na tuto většinu se dělají přípravy a plány. Pět šest dětí (dejme tomu) je pozadu, pět šest dětí je naopak lepších a a jeden dva vynikají. V hodině máš jedněch 45 minut. Práci musíš vysvětlit tak, aby jí pochopila ta většina. Zadat další zadání pro ty lepší a pak jdeš a věnuješ se každému extra, ale hlavně těm pomalejším, protože je nechceš hodit přez palubu. Pak se musíš věnovat i těm průměrným, protože tam ti vznikaji další otázky - typu "jakseudělátohlejánedávalpozor". Než se dostaněš k těm lepší a pochválíš je za to, že udělali i něco navíc, tak se dost často už nudí nebo se staví stylem "proč něco navíc když tohle stačí".

Věř mi, že je to práce náročná. Pokud se chce dělat poctivě. Snažím se jí dělat poctivě. Svojí práci dělám ráda. Ale pak si zajdeš na diskusi na rodince a dozvíš se, že je učitelka blbá, když studenta nedokáže zaujmout a že s tím měla počítat, když šla na kantořinu. Někdy v tom okamžiku si jeden říká, proč já se vlastně snažim.

Berte to jako prosbu, aby rodiče a učitelé spolupracovali a nepřesouvali si zodopvědnost za výchovu jako horký brambor. Škola nedokáže napravit problémy v rodinné výchově ani v rodinném prostředí.

Právě mi odešla z konzultace studentka. Obrovské problémy s matematikou. V hodině vyrušuje, látce nerozumí.
Důvod: naprostá absence sebevědomí a ke všemu přistupuje s přesvědčením "to nemůžu zvládnout", "to stejně nemůžu pochopit".
Důvod důvodu: Rodiče se rozvedli, dítě skončilo v dětském domově. Holka má pocit, že je špatná, tak jí nikdo nechce.
Řešení: vlídně vysvětlovat a vysvětlovat a podporovat sebevědomí, jak se to dá, chválit a chválit, když je co. Výsledky se pak vážně dostavují a to přesně do okamžiku návštěvy příbuzných, kdy jí řeknou "Nojo, ty jsi na matiku blbá." A já začínám znova a znova.

Mluvila jsem s třídní a byl to pro mne doslova šok. Jen tři dívky ze třiceti, žijí v "normálním" rodinném prostředí nebo se nesetkaly s násilím či sexuálním obtěžováním v rodině nebo nejsou nuceny řešit finanční problémy nebo jiné rodinné problémy. Nejsme nějaká extra škola v extra prostředí. Takový je dnešní stav na středních školách. Podobné to je nejspíš i na školách základních. Na učilištích je to ještě horší - také z osobní zkušenosti.

Omluvte můj dlouhý příspěvek. Asi jsem grafoman.
 Kapička Štěstí 


Re: Re: Re: hadam za A) 

(17.3.2006 14:23:54)
Kiri, Jitko, omlouvám se, byl tam smajlík, bylo to napsáno jako nadsázka! Před dětmi bych spojení blbá učitelka nepoužila, byť si to o některých myslím! O bráchově učitelce jsem například blbá nenapsala, byť jsem si to o ní myslela jako dítě a myslím dodnes. Byť to byl pouze nepodařenej vtip, tak ale učitelka, která nedokáže zabavit dítě, které je jinak opravdu hodné - můj brácha fakt nebyl žádnej uličník - ani v nejmenším, pouze se na hodinách nudil, protože byl holt bystřejší a byl napřed - tak o učitelce, která mu nedokáže dát samostatnou práci a to malé děcko se baví tím, že si kreslí do sešitu (nelítá po třídě, nehází ničím, nijak ji neobětužuje) a ona je z toho na infarkt, tak o té si, že je blbá opravdu myslím! To že je blbá učitelka v článku byla opravdu nadsázka.

A navíc - své dítě určitě povedu k úctě k rodičům a ke starším lidem vůbec - ale upřímně přehnaná úcta k autoritám taky škodí - trochu prostoru pro vlastní názor a samostatné rozhodování v rámci mezí by mít děcko také mohlo. Tím určitě nemyslím házení gumy po třídě.

A propo, jestli jste si nevšimly - tak jsem se paní učitelky v druhé větě zastala!
 učitelka 
  • 

Re: Re: hadam za A) 

(16.3.2006 14:15:11)
Proč blbá ?
 pajamaja 


Re: Re: učitelé a infarkt? 

(19.3.2006 19:45:11)
Myslím, že by učitelé v rizikovém věku infarktu, měli hodně zvážit jestli ještě učit, poněvač se to pak odráží opravdu na dětech. Bohužel mám špatnou zkušennost, kdy můj syn začal mít z učitelky tik a dokonce se i začal počůrávat..potvrdila nám to psycholožka. Bohužel dostal na 2 roky suplující důchodkyni a začalo mu tehdy ve škole peklo. Do té doby než jsem ji doslova a do písmene na chodbě "dořvala", žákovská byla popsaná červenými vzkazy a stížnostmi. Nedávno jsem byla svědkem, kdy se bavila prodavačka se svojí kamarádkou u pultu shodou okolností o té samé učitelce, jaké s ní mají peklo. Asi je halt nesmrtelná, když zvážím, že můj syn ukončil základku před 5 ti lety:-))))
 Pavlína, Míša 1 rok 
  • 

Roztomilé dítko 

(16.3.2006 13:04:17)
Šla jsem s kamarádkou a našimi dvěma skoro ročními klučíky do herny. Bylo zavřeno a tak jsme zamířily do nejbližší restaurace. Daly jsme kafíčko a povídaly. U vedlejšího stolu probíhalo nějaké jednání. Chvíle nepozornosti a vidím, že se Míša hrabe v tašce od pána u vedlejšího stolu. Měl ji na zemi. Odtahuju ho pryč, omlouvám se a usmívám. Nechápu, proč se neusmívá i onen pán?
Proč to píšu? Dítě se chová nevhodně, ale máma má dojem, že je vlasně roztomilé... To je trochu nebezpečné. Doporučuji zůstat nohama na zemi! A pevně!
 kiri 
  • 

Re: Roztomilé dítko 

(17.3.2006 9:06:07)
Tohle je přesné. Díky.
 Hanka 7/4 
  • 

poznamka 

(16.3.2006 14:21:35)
Zdravim, já myslela , že poznámky se dávaj za něco podstatnějšího než za "samovolné" písknutí, tedy pokud ten hvizd nebyl deeelšiho charakteru. Byla jsem hodné ditko , tak nemám zkušenosti...Dcerka mi chodi do první a jejich paní učitelka jim vymyslela systém na drobné prohřešky i na pochvaly, tak si to zatím nechávaj ve škole, ikdyž se mi holka svěřila , že úplně čistej rejstřík nemá. Ale určitě bych byla na kluka hrdá, že si stihl napsat ten úkol. Na rovinu, úkoly mi vaděj, ne že bych se s holkou nechtěla učit , ale prostě nám to občas časově nevychází resp. vždycky vyjde -musí, ale...třeba na plavání se nám chce víc a syn taky nemá pro úkoly pochopení , nějak vždycky něco -cokoliv zrovna potřebuje. Naštěstí jsou ještě jednoduchý a krátký.
Anketa : Dávám B - přece by neobcházel třídu, když umí házet.
 kiri 
  • 

Re: poznamka 

(17.3.2006 13:04:59)
Vtip je v tom, že třeba v matice si děcko těžko ověří, co nezná, dokud nesedí samo. Sama nedávám úkoly ráda, ale je to nezbytné.
 Kapička Štěstí 


Re: Re: poznamka 

(17.3.2006 14:34:20)
Kiri, chápu jsi učitelka, vidíš to jinak. Já mám dítko ještě malé, školu si pamatuju pouze z vlastních zkušeností. Nyní studuju vysokou - a i když věřím, že ty patříš k těm lepším učitelům - tak ani na té vysoké nejsou rozhodně vždy přednášející, kteří si zasluhují mou úctu - ne vždy jsou připraveni, někteří přednášejí velice nudně - dospělý se z hodiny zvedne a odejde - a věř, že to stává a ne výjimečně (a zrovna já patřím k těm, kterým je to blbé a někdy z lítosti s tím přednášejícím tam i zůstanu jako jedna z posledních, ale ne moc často - mám doma malé dítě a dám tedy raději přednost jemu, než někomu, kdo si neumí doma připravit zajímavou přednášku - a věř že se kolikrát jedná o hodinu, na kterou se těším, protože by mne obsah zajímal!) - studuji školu dálkově a ti zaměstnaní lidé nemají zpravidla čas poslouchat někoho, kdo je nazaujal! A dítko školou povinné to nemá moc jak řešit. A když si začne z nudy kreslit do sešitu, tak bych to přičetla právě slušné výchově a vedení k úctě k autoritám. A ne abych se začala rozčilovat! To si pak o dotyčné opravdu myslím, že je blbá. Tož tak.
 Kapička Štěstí 


Re: Re: Re: poznamka 

(17.3.2006 14:36:32)
jo a navíc brácha byl prvňáček - toho zabavíš mnohem jednoduššeji než puberťáka, kterého stejně "nic nebaví a všechno je blbýýýý" :-(
 Margot+1 


Nikdy nikdo nic nikoho 

(20.3.2006 19:24:20)
To je mé krédo, a vím, Kapičko, jaké je to učit puberťáky i vysokoškoláky. Bohužel, občas nacházím v obou skupinách mnoho společného. Tedy: Ještě nikdy nikdo nic nikoho nenaučil proti jeho vůli. Všechno, co člověk umí, se naučil sám. Učitel mu může jenom pomáhat. A není jeho povinností přicházet do učebny tu se zelenými vlasy jako klaun Šáša, tu pořádat veselé kvízy na téma holocaust (aby získal pozornost). To nejdůležitější, co si podle mě mají lidé přinést ze školy, je respekt k druhým bytostem (mezi něž mimochodem patří i učitel/ka), odpovědnost a sebeúcta. Pak už jde studium samo.
 kiri 
  • 

Re: Re: Re: poznamka 

(20.3.2006 14:16:26)
Kapičko - mi to povídej. Některé své kolegy a protože i dále studuji, tak také své vyučující, bych někdy s chutí přetrhla vejpůl.
Co je člověku platné, když se v žákovi snaží vzbudit chuť do matematiky a pak přijde paní učitelka anglického jazyka a přímo před třídou prohlásí:

"Angličtinu se učte. Tu budete potřebovat a né matiku. Já neumim ani procenta a taky se uživím."

V tu chvíli jsem nevěděla, jestli mi to uši berou správně.
 Hanka 
  • 

Re: Re: poznamka 

(17.3.2006 21:48:24)
Tomu moc nerozumím. To snad učitelka vidí, kdo opisuje, ne? A jak se pozná, že není opsaný domácí úkol? Kolik spolužáků jen odě mě domácí úkoly z češtiny i matiky od základky po gymnázium opsalo! Zejména na 1. stupni základní školy jsou podle mě domácí úkoly zbytečná zátěž - a to hlavně pro rodiče (soudím tedy podle sebe ještě jako dítěte, syn má zatím do školy ještě daleko; přestože jsem bývala ve třídě vždy jedna z nejlepších, podíl mé maminky na úkolech byl minimálně 50%).
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Re: Re: poznamka 

(20.3.2006 10:34:47)
Hanko, nevím, proč by ta pomoc rodičů s úkoly byla nezbytná. Já jsem na základce taky byla mezi nejlepšími ve třídě, ale doma mi s úkoly nikdo nepomáhal. Však to byly moje úkoly, ne? Samozřejmě jsem se mohla zeptat, když jsem něčemu nerozuměla, ale u úkolů se mnou neseděli. Totéž dělám se svými dětmi, a osvědčuje se mi to.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.