Xantipa | •
|
(14.1.2005 10:02:30) Ve třech letech se synova výslovnost velmi zhoršila a už jsem mu kolikrát ani já nerozuměla. Došla jsem prostě za dětskou doktorkou a žádala o doporučení na logopedii. Řekla mi, že je brzo. Za rok se synova hrozná řeč ustálila a cizí člověk mu nerozuměl ani slovo. Takže jsem zašla rovnou na logopedii. Tam prostě na dětské zavolali a rovnou nás vzali. Syn měl prý líný jazyk a vůbec s ním nepohyboval, takže při mluvení mu nebylo rozumět. Docházeli jsme tam 1x za 14 dní. Strávili jsme tam vždy tak 2 hodiny, ovšem v ordinaci jen 20 minut. Výsledky zpočátku byly viditelné, ale po čase prostě návštěva každých 14 dní bylo moc, protože si to syn ještě nestačila zafixovat. Takže jsem tam vždy přišli, sedli a čekali cca 1,5 hodiny a pak po 20ti minutách v ordinaci logoped prohlásil, že nácvik bude trvat ještě dloudo, že těch 14 dní bylo málo a zase nás objednal za 14 dní. Začala jsem chodit do práce a vyvstal další problém. Chtěla jsem se s ním domluvit na návštěvě tak jednou za měsíc, což mu strašně vadilo. Takže jsme museli končit. Do školky začala docházet logopedka a cvičit s dětmi. Žádala jsem učitelky, aby synovi netolerovaly špatnou výslovnost, protože vím, že správně mluvit umí, ale prostě když se zapomene, je to hrozné. Doma jsme ho opravovali a mluvil správně. Pak jsme byli na besídce ve školce a byla jsem doslova v šoku. Některé předškolní děti mluvili mnohem hůř než můj syn. Tehdy jsem pochopila údiv učitelky, když jsem řekla, že můj syn nemluví správně a že trvám na tom, aby ho opravovali. Pro ně můj syn prostě mluvil poměrně dobře, protože někteří mluvili ještě hůř. Paní učitelka mi řekla, že většina rodičů si prostě nepřeje, aby se dětem cokoli vytýkalo. Takže prý nemohou mého syna v mluvení opravovat, protože by to na něj špatně působilo. Syn má nastoupit do školy a docela mám obavy ze čtení. Myslím si, že pro něj bude těžké se soustředit na čtení a zároveň na správnou výslovnost. No uvidíme, jak to bude. Může mi prosím napsat paní "Milada" s dvěma dětmi, která tady psala, že její už téměř devítiletý syn stále špatně mluví, jak to řešili se čtením a pak následně se psaním. Myslím tím, jestli s tím neměl její syn nějaké problémy.
|
Xantipa | •
|
(14.1.2005 12:09:29) Můj syn také l neuměl. Naučil se to kupodivu rychle a s tím už problémy nemá. S čím má problémy, to je s,š,č,c,z,ž. Je to tím, že strká jazyk mezi zuby. Když si říkáme basničky, tak to říká správně. Ale když jen tak mluví třeba rychle, nebo je unavený, tak to dělá pořád. Už to trvá rok a nějak si to nedokáže vžít. Mám obavu, aby pak při psaní jednotlivé hlásky nějak nepozměňoval, protože třeba nepozná, že tam patří č, když to říká špatně a nezřetelně. Opravuji ho, protože vím, že to správně umí říct a že si myslím, že jedině když to bude říkat správně, tak se mu to vžije. Ale hlídat se celý den opravdu není možné, a pro dítě už vůbec ne. Tak nevím, jestli se svůj zlozvyk odnaučí /myslím tím strkání jazyka mezi zuby při mluvení/. Alespoň si tedy myslím, že to je zlozvyk.
|
Xantipa | •
|
(14.1.2005 14:38:11) Díky za diskuzi.
|
Hana ,4děti | •
|
(15.1.2005 2:46:51) Já tedy nevím,jak vy,ale ani u jednoho mého dítětě žádný pediatr nezkoumal,jestli dobře slyší.Pouze zarachtání štěrchátkem asi ve 2měsících. S jedním synem máme problémy s R a Ř,je mu 5let. Lékařka ani neví,že problém je,nikdy na něj nemluvila a neví jak mluví.Máme podezření na drobnou vadu sluchu u levého ouška,asi po těžké viróze a taky se v řeči přizpůsobuje mladšímu bratrovi.Myslela jsem,že nakoupím nějaké knihy a začneme cvičit,ale zvyklali jste mě a spíš zkusíme nějakého odborníka.
|
|
|
|
|