| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Otevřený dopis

 Celkem 22 názorů.
 pabakuku 


Marta 

(18.5.2004 10:20:38)
Myslím si, že existuje cesta ke zmírnění problémů, cesta k pomoci, a tou je určitá jasná, dynamická, ale zároveň i laskavá výchova mladé generace, která předkládá hodnoty, ukazuje, že ideály, které nosíme v sobě mají smysl, pojmenovává dobro a zlo, učí hodnotným vztahům a zahrnuje v sobě výstupy do praktického života.
Naprosto souhlasím.
 Jana 
  • 

Kde vzit hodnoty 

(18.5.2004 11:21:20)
Mila pani Marie,

Velmi si vazim Vasi snahy, protoze me tento problem take neni lhostejny.
Myslim si ale, ze problem je ponekud hlubsi, a ze tato petice k jeho
reseni zrejme nepostaci, i kdyz urcite muze byt alespon malym kruckem
vpred a kazdy krucek se pocita.

Myslim si, ze soucasna spolecnost obecne zadne hodnoty nepredklada a to
proto, ze lide se ve svem mysleni osamostatnili natolik, ze uz nejsou
ochotni prijimat bezmyslenkovite nejakou autoritu (napr. krestanske
uceni), ale chteji si na vsechno utvaret vlastni nazor. Bohuzel, ale
vetsina z nas, kteri si nazory utvarime na zaklade toho, co slysime v
mediich, ucime se ve skole, mame vstipeno od rodicu, atd. jeste neni
natolik zrala, aby si to nepreberne mnozstvi podnetu a informaci, valici se na nas ze vsech stran, opravdu poradne zhodnotila a prebrala a byla
schopna si utvorit na zaklade vlastniho nepredpojateho usudku opravdu
vnitrne uspokojujici nahled na svet a sve misto v nem.

Takovych lidi, kteri toho schopni jsou, je pomalu, a jen Ti mohou mlade
generaci predlozit hodnoty a idealy, ktere je oslovi. Lide, kteri toho
jsou schopni mene, take mlade lidi svymi nazory a predkladanymi hodnotami
oslovi mene.

Takze jedinou opravdu smysluplnou veci, kterou muzeme delat je, pracovat
sami na sobe, snazit se sami premyslet o smyslu sveho zivota, na tuto
otazku si pravdive odpovidat a podle nalezusili tomu venujeme, tim lepe se nam to bude darit a tim budeme
stastnejsi. A tim teprve muzeme pomoci stat se stastnejsimi i nasim detem.



 Misa3 


Re: Kde vzit hodnoty 

(18.5.2004 16:58:39)
Jani souhlasim, ale je to ve vsem co mlade lidi obklopuje, mam pribuznou(18) ktere rodice zakazali delat pedagogickou fakultu, protoze by se tim pry neuzivila, takze dela ekonomii, ktere ji krajne nebavi a ktere se doslova boji. Jeji rodice neuvazuji ani o tom ze ji prace s detmi uz par let vyslovene bavi, ani o tom, ze si mozna jako urednice vydela jeste mene nez pedagog, ani nemluve. Pokud se na to budeme divat tak, ze proste studium pedag. falkulty je tu jen proto, aby clovek nejakou tu vysokou skolu mel, protoze stejne ucit nehodla, s detmi si bnerozumi a ma z nich strach a odpor,pokud tedy pedagogicka gebnerace vytrvale starne hlavne vlivem financnich podminek, protoze jako povolani neni ucitelstvi pokladano za hodnotne zamestnani a mladi lide se do nej rozhodne nehrnou ani pokud nahodou by je prace s detmi bavila, tak prece jen mimo to uvazuji o zalozeni vlastni rodiny, koupy vlastniho bytu a vychove deti...takze pokud budou ucit lide, kteri jsou bud nadsenci, ale nemaji z ceho zit, nebo uci proste ze setrvacnosti... pokud rodice si nebudou cenit rozhodnuti ditete, ktere si zvoli krasne a socialne zamerene povolani, a radeji mu neustale zduraznuji materialni hodnoty, pokud skutecne si bude nekdo brat vzor s nasich politiku, kteri jinak mluvi a jinak pracuji, z nasich tunelaru( kteri jsou tak sikovni, /co o to/, ze se jim povedlo prelstit vsechny mozne zakony a okradli tisice lidi), pokud proste bude spolecnost postavena na tom ze kdo nekrade, okrada vlastni rodinu( je zajimave, ze tohle heslo zustalo skutecne bez ohledu na zmenu rezimu naprosto stejne). Bude rust agresivita, nepochopeni, krutost, domaci nasili atd.a budou pokladany za bezne. Neni to vec politiky, nabozenstvi nebo cehokoli jineho jen mopralnich kvaliv kazdeho znas podle kterych zijeme a podle kterych vychovavame sve deti. Je to vec kazdeho z nas a toho jak odpovedne ci neodpovedne vychovava sve deti, co pro nej skutecne znamenaji zivotni hodnoty a jak se sam ridi tim, co diteti radi a v cem ho vychovava. Pokud bude pribyvat lekaru, kteri studovali jen pro titul a pacienti jim jsou dokonale lhostejni a obcasne chyby, ktere paciety mohou dozivotne poznamenat berou jako bezny preklep, pokud nebude soud, ktery by stiznosti pacientu sledoval a nekdy take rozhodl v jejich prospech( mam dojem, ze lekarska komora tuto cast mediciny za svuj ukol nepoklada),pokud proste budou vyzvedavani jako vzory lide na jejichz socialni inteligenci a moralnich kvealitach zjevne nezalezi, ale dulezite pro okoli je, ze dokazi vydelat penize...potom bychom se nemeli zas tolik divit, jak se chovaji deti, kterym jsou davani za vzor tihle lide, upreni a fixovani jen na sve postaveni a majetek, nemuzeme se ani divit rostouci krutosti, agresivite, sikane vuci odlisnym, casto vuci postizenym nebo "socialkam" detem, ktere ziji ve skromnejsich pomerech, nemaji v 8 letech mobil a vubec je videt, ze cela rodina se venuje necemu jinemu, nez je vydelavani, vydelavani a vydelavani, ze treba maji cas s ditetem v lete stanovat , misto aby, jak se slusi a patri, vyjeli nekam do vzdalenych hotelu prvnich kategorii a z dotycne zeme videli jen ty nejdrazsi obchody... no tak pokud je tohle pro deti a hlavne jejich rodice tak cenne, podstatne a dulezite, ze zacali kastovat a do kasty socialek rozhodne nikdo z nich spadnout nechce... takze k tomu vychovavaji i sve deti...Nemeli by se prilis divit, ze deti v 15 a vys, jsou ochotni udelat vse, aby se vyrovnali bohatym spoluzakum, bez ohledu na to jestli prekracuji zakon nebo ne...Pokud nemaji vzory v rodicich ,v ucitelich, v umelcich, vedcich a politicich, vubec bychom se nemeli nad jejich chovanim nijak pozastavovat.

Shrnula bych to, podle mne jsou penize k tomu, aby nas zivot ucinili snasitelnejsi, aby nam pomohli prekonat nezbytne, ale take, aby nas slouzili pro radost, abychom si za ne mohli koupit peknou knihu, dat pratelum zajimavy( neprilis drahy) darek, proste abychom s nimi neobchodovali na burze, ale aby nam pomahali se radovat se zivota i s tim, ze obcas treba mensi sumou pomuzeme tem nejchudsim, pak maji v nasem zivote tu spravnou hodnotu... pokud slouzi ke kupovani nejdrazsiho znackoveho zbozi a neustalych kalkulaci, aby ta nase kulicka( viz, Capkovu hru:"Ze sveta hmyzu") pekne rostla, pak jsou pro nas hodnotou zcestnou a nas zivot naopak ochuzuji. Asi to neumim vysvetlit nekolika slovy, takze zas pisu uplna "filosoficka" pojednani, ale chtela jsem svuj nazor napsat, co nejpresneji.
 Terka 
  • 

Snad 

(18.5.2004 11:53:51)
Tak nevím vždycky jsem si myslela že od toho je (nebo by mohla bít) ve škole Občanská nauka. Jinak souhlasím s článkem, děti ještě namám a to co se kolem nás děje mě naplňuje strachem jestli to vůbec zvládnu - ochránit své děti před šikanou apod. Mám jen velké obavy že petice nic nevyřeší - je to jen a jen o lidech.
 krtek 
  • 

Petice nic neyresi 

(18.5.2004 12:10:00)
Obavam se ze problem je daleko hlubsi a zadna petice ho nevyresi. Nejprve se musi zmenit kazdy z nas a az pote jsme schopni menit deti. Jak chcete menit deti kdyz vzor vidi v nas, v dospelych????? Ony delaji pouze to co vidi vsude kolem sebe jako vzor dospeleho chovani.
 Kristina 
  • 

Re: Snad 

(18.5.2004 13:57:54)
Teda jestli má občanská nauka ve škole "bít", tak to raději ne. Já nechci, aby děti byli bity obč. vých. Ale kdyby k tomu "byla", tak to by potom byla jiná.
 Kristina 
  • 

Re: Re: Snad 

(18.5.2004 13:59:36)
Biji se do hlavy za druhou hrubku. Špatně jsem si to přečetla a teď poučuji.:-( Děti byly. A omlouvám se, ale nemám ráda pravopisné chyby. Tak prosím, kontrolujme své příspěvky. Díky.
 Saša 
  • 

Re: Snad 

(18.5.2004 22:15:48)
Také se domnívám, že pro zmíněná témata je prostor v existujících předmětech (občanská a rodinná výchova ....nakonec proč se k tomu nedostat i jinde - dějepis, literatura, ... ) a zavedení dalšího předmětu nic neřeší.
 Konstanta & 3 raraši 


Re: Re: Snad 

(19.5.2004 9:27:39)
Prostor v obcanske vychove by na tato temata sice byt mohl... ale... alespon za nas se tam ucilo uuuuplne neco jineho - napr. ustava, DEJINY filozofie, trochu psychologe ap., pokud mohu soudit podle sve mladsi sestry, tak do rodinne vychovy se presunuly pestitelske a technicke prace, takze zase nic o etice a spol.
 Saša 
  • 

Re: Re: Re: Snad 

(19.5.2004 20:23:53)
Konstanto,
asi záleží na škole a hlavně na učiteli. U nás (ve škole) učí "rodinku" třídní učitelé (neaprobovaně). Je to tak proto, aby měli prostor poznat svou třídu a povídat si s dětmi - o jejich problémech, o tom jak komunikovat,(takže dojde i na scénky ze života a jejich možná řešení), o životním stylu (zdravém, ale i naopak), o zmiňované šikaně, a vůbec o všem , o čem si děti povídat chtějí. Samozřejmě, že realizace záleží na učiteli (ale to asi v každém předmětu).
Ahoj, Saša.
 Alca13 


Re: Snad 

(19.5.2004 1:36:12)
Ještě si dost dobře pamatuji jak u nás na gymplu probíhala občanská nauka...a to jsem zažila i tu pokrokovější, porevoluční. Když jsme brali půl roku v rámci osnov filozofii, naše učitelka očividně nechápala co vlastně učí a akorát se zmohla na to, že nás zkoušela z datumů narození oněch filozofů...nic moc.
Nejde o to zavést nový předmět, ale spíš o to vychovat kvalitní pedagogy. Vzhledem k tomu, že jsem pedagogickou fakultu vystudovala, vím, že je to prakticky nemožné.
 JaninaH 


Re: Re: Snad 

(19.5.2004 7:49:21)
Alco13,
ty mě děsíš! Proč není na pedagogické fakultě možné vychovat kvalitní pedagogy? A proč se stydíš za svůj titul Mgr? Právě jsem v časopise Týden četla o tom, jak se za svůj titul přestávají stydět RSDr. a hrdě si ho píší na vizitky!!! Víte vůbec, vy mladší, čeho jsou to doktoři? No přece "Rodné Strany"! A nestydí se.
Ale k petici. Pokud je to chápáno tak, že by měl být ve škole zaveden zvláštní předmět Etická výchova, pak s tím nesouhlasím. Trend je přece opačný - slučovat jednotlivé předměty a učit souvislostem. Můj syn studuje na soukr. gzmnáziu a v prvním ročníku měli namísto zeměpisu a dějepisu tzv.KEK - Kořeny evropské kultury. Naprosto skvělé. Probírali různá náboženství, něco z dějin Evropy, zdramatizovali příběhů z bible apod. Škola také co chvíli pořádá besedy se zajímavými osobnostmi, leckdy i poněkud kontroverzními.
To je přece etická výchova.
J.
 schamka + krakeni 


eticka vychova 

(19.5.2004 18:59:21)
Eticka vychova je nauka o moralke. Dejiny kultury ci uz europskej alebo akejkolvek inej je nieco ine. Isteze, su to interdisciplinarne vedy, takze sa prekryvaju. Europska kultura ma zaklad v krestanstve - ci sa to niekomu paci a ci nie - moralne hodnoty nasej kultury tiez, takze prienik by sme isto nasli, ale nie je to to iste.
To by potom bolo to iste aj eticka a esteticka vychova ;o)

Na Slovensku sa toto uz zaviedlo - povinne volitelny predmet nabozenstvo alebo etika - a mne sa to celkom paci. Lebo je sice pravdou, ze rodicia by mali byt ti najdolezitejsi, kto v dietati formuluje rebricek hodnot, na druhej strane, preco to nepodporit este aj skolou. Napokon, rodicia nas *naucili* hovorit, ale gramaticky spravne hovorit nas ucia v skole...
 Dana, Terka 9 let 


Re: Re: Snad 

(19.5.2004 10:40:21)
Dcera má od druhé třídy v rámci vyučování dramatickou výchovu, kterou vedou studenti pedagogické fakulty a studenti Jamu. Nacvičují, jak se zachovat v určitých situacích. Ve dvojicích zahrají určitou scénku, jak si ji představují a potom rozebírají, proč se zrovna takhle zachovali. Asi něco to do sebe má, protože jak hodnotí chování dětí ostatní pedagogové, děti k sobě mají velmi pozitivní vztah a třída drží tak při sobě a to je na začátku roku spojily s druhou třídou. Můžou si kdykoli přijít popovídat s paní učitelkou co je trápí a snaží se to spolu nějak vše vyřešit. Hrozně si toho vážím, protože tento přístup k dětem může zabránit dalšímu neštěstí a dětská dušička je opravdu hodně křehká.
 Margita 


dalsi petice 

(18.5.2004 20:19:14)
Pokud ma nekdo zajem o vylepseni ceskeho skolstvi - do konce tydne pribude na www.petitiononline.com a www.petitions.org od romskych studentu na Harvardu + priznivcu petice proti zbytecnemu zarazovani romskych zaku do zvlastnich skol. Tak si ji prosim prectete a podepiste, diky.
 Věra. 


Hodnotám učí rodina. 

(19.5.2004 9:57:59)
Snaha autorky je sympatická a tleskám jí.
Nicméně, jestli jde o žebříček hodnot,
morálku a.pod., dítě jí získává zejména v rodině, kde vyrůstá.

Škola v tomto mnoho nezmůže, povídat si o těchto věcech není na škodu, dítě
však ale potíhne hlavně k tomu, co vidí doma.
Jestli uvidí rodiče, co se podvádějí, nemluví spolu, či žijí v konfliktním
vztahu, ponese si tyto vzory chování po celý život.
Pokud jsou doma hlavním tématem peníze a život se točí kolem toho, být co "nejdravější" , dítě nebude jiné.
Holt je to hlavně na nás, rodičích.:-))

Ta šikana, opravdu mám pocit že jí mírně přibývá, bohužel, spíše jsem tipovala, že jí ve svobodné společnosti bude ubývat..:-((
 agneska 


Mladí touží po diskusi 

(19.5.2004 18:14:26)
Myšlenky, o kterých píše článek,jsou dobré. Jenže podle mě se to zavedením nového předmětu nevyřeší. Hlavní je podle mě přístup učitelů k dětem,taky rodičů k dětem, a vztahy lidí ve společnosti navzájem. A nic z toho není v pořádku. To, co psala Míša3 o penězích je pravda, naše společnost dává důraz na schopnost vydělat peníze, míň už na slušnost, ohleduplnost, dobré vztahy.
Učitelé by si s dětmi mohli a měli povídat o životě i v jiných předmětech. Ale nedělají to. Vztahy jsou mezi nimi formální, učitelé si udržují respekt zastrašováním a manipulací, děti naopak odmítají uznat jejich autoritu a neberou je. Když nedávno zabil učeň svého učitele, měli dokonce nařízeno ve škole věnovat povídání si s žáky o tom 1 hodinu. Ptala jsem se syna, o čem mluvili, a on mi tvrdil, že o ničem. Že profesorka jim řekla, že ví,co se stalo, a pak řekla, že jsou pozadu a tak budou dohánět látku. Učitelé navíc nejsou ochotni diskutovat, jen přednášet a poučovat, žáci taky diskutovat neumí, neví, jak na to, a v učitelích příklad nemají.
Před lety jsem pár let byla učitelka (2. stupeň ZŠ), a vím, že děti milovaly o něčem si povídat. V suplovaných hodinách jsme mluvili o životě, o kamarádství, lásce, věrnosti, sexu, co se zrovna někde dělo a hodilo se to, jak to je u nich doma, ve třídě, obecně , nebo i konkrétně a i když jejich názory byly často naivní, nesprávné(podle mě), cítila jsem, že je to prospěšnější než když bych se pokoušela učit třeba fyziku, o které už dávno nic nevím. Nechávali jsme otevřené konce, snažila jsem se nikomu nedat najevo že jeho názor je hloupý, vedla jsem je k tomu že mají mít respekt k názorům jiných, i když si sami myslí něco jiného. Nevím, jestli se mi to povedlo, věřím, že aspoň trošinku ano.
To, že mládež má doslova hlad po diskusích na různá témata, jsem viděla na dvou besedách se studenty na vysoké škole (účastnila jsem se jako pozorovatel a organizátor, přednášející byli staří lidé, už důchodci,kteří něčeho v životě dosáhli nebo prožili a měli mluvit o svém životě). Na obou byli studenti původně dobrovolně-nedobrovolně, u obou, když přednášející zabrousil od svých konkrétních zkušeností na otázky etiky, spravedlnosti, odvahy a podobně studenti ožili a velmi aktivně se zapojili do debaty,a obě přednášky byl problém vůbec ukončit, protože oni měli stále další otázky a postřehy, chtěli mluvit a slyšet názory druhých. Až mě to překvapilo, ty znuděné začátky a plamenné konce...Jenže oni potřebují tyto věci probírat s opravdovými osobnostmi, a těch je podle mě málo, většina učitelů se dnes opravdu spokojí s rutinou a formálním probráním látky. Když někdy vidím, jak se studenty jednají učitelé na škole mého syna(průmyslovka)- jako s odpadem! je mi zle, jsou to jen drobnosti, ale ten přezíravý postoj tam je cítit, a to vůbec nemluvím o tom, co občas vycítim za jednáním učitelů u dcery, která je ještě na základce. Snad si myslíte, že jsem zbytečně cimprdlich, protože jde o jednání, které si ještě já sama pamatuju coby žáček a tehdy se takové stírání dětí bralo jako normální, ale snad už jsme dál...
Co se týká šikany, možná ani není pravda, že je jí víc, ale o moc víc činností se dnes za šikanu považuje, a taky je asi dnes, jak je zvykem v celé společnosti, brutálnější. Protože i za nás šikana byla, ale začínalo to šťouchanci a končilo snědenou svačinou. Je to jako se vším, když noviny opěvují jen dravost a poctivost a slušnost je k smíchu...ale ne všem dětem, mladí jsou naopak hodně spravedliví, ještě neokorali. Takže šance tady je, jen prostě nevím, jestli to vyřeší nový předmět. Myslím, že všichni bychom měli s dětmi co nejvíc mluvit, mít je k tomu vyjadřovat názory na různé jednání, třeba lidí ve filmu, nesmát se dětem za to co řeknou, uznat i jejich pravdu, i když je naivní...a počítat s tím, že je to dřina a půjde to jen pomalu. Ale musí to jít.

 Misa3 


Re: Hodnotám učí rodina. 

(19.5.2004 18:52:48)
Naprosto souhlasim, zebricek hodnot a moralku si prinasi dite z domova, skola je muze jen prohloubit( pripadne zeslabit ,pokud nejsou prilis valne). V tom ze dite musi vedet ze nesmi krast, nesmi ublizovat jinym lidem ani zviratum, musi mit trpelivost s druhymi musi umet odpoustet, o tom ze nesmi zabit atd... uz ani nemluve, tak tedy tohle vse se muze naucit jen v rodine, ktera podle prisnych moralnich kriterii zije. sorry, ale v tomhle Vam zadna Obcasnka vychova nepomuze, pomuze opet jen priklad dobrych ucitelu, kvalitnich jako odbornici, i jako lide.
 Misa3 


Podivna reakce 

(19.5.2004 22:40:39)
Udivilo me to, co cem pisete a hlavne jak na to reagujete. Myslim, ze znam vic lidi nez Vy, kteri jsou skutecne na dne, ale kdybych se doslechla o tom ze se nekdo z nich treba jen pokusil o suicidium, nemohla bych v noci spavat, kladla bych si otazku, jestli jsem si na nem nemohla neceho vsimnout, jestli necekal, neho nehledal pomoc, dokonce, kdyby me u jidelniho stolu poprosil o podani soli uvazovala bych o tom jestli jesme nemela vycitit ze je na dne a ze je v tak zlem stavu. Proste me desi, ze to ze se Vam zabil zak, a Vy to okomentujete jen jako smutne. Mne by to vydesilo a skutecne bych tydny, mozna mesice uvazovala, jestli jsem neselhlala, a nezklamala ho v necem, ve chvili kdy potreboval pomoc. Vazne me to udivuje.

Byla jsem totiz obeti sikany a to celych pet let, (po te, co me rodice dali do jine skoly). Po letech jsem zavolala svemu uciteli, jestli nema co by k tomu rekl. Nemel...byl dokonale spokojen se svou praci pedagoga, a vubec ho nenapadlo, ze by mohl rict treba jen par frazi, jak je mu lito, ze si toho nevsiml, a ze se (za tech strasnych pet let) omlouva. Nic jineho jsem od nej necekala. Myslite, ze jsem se dockala????Schvalne: co byste rekli??? Ano, presne. OMLUVA?????ANI NAHODOU !!!

Pisete a lhostejnosti a agresivite deti. No skutecne co kladneho asi nepochyti doma, to ve skole jen dost tezko. Vase petice je krotka a nic podstatneho nerikajici, i kdyz zase rozhodne to zni lip nez:"to je smutene"-jako reakce na smrt zaka.
 Misa3 


Sorry- byvaly zak 

(19.5.2004 22:47:21)
Omlouvam se, byl to byvaly zak, ale ani tak nechapu Vas klid. Nechce se mi verit, ze byste pocitali jako pedagogove s tim, ze proste urcite procento zaku zvoli sbevrazdu.

Myslim, ze by to bylo vic nez cynicke.

Ale mela bych za to, ze Vase petice by mela byt o mnoho silnejsi a presvedcivejsi.

No mozna jsem zaujata.
 Marie,2 deti  
  • 

Re: Sorry- byvaly zak 

(25.5.2004 11:52:58)
Mam z te petice i dopisu podobny pocit jako Misa. Pokud by byvaly zak skoly spachal sebevrazdu ( u duvodu sikany, nebo nasledkem sikany, ktere na skole prozil), ocekavala bych hotovou smrst akci - skoly, ministerstva, jednotlivych ucitelu. Ne krotkou petici, ale hlasite volani po odpovednosti - ten zak prece chodil do konkretni tridy, mel tyto konkretni ucitele - jak to, ze nic nepoznali?! Je vubec mozne "nic nepoznat"!? Pokud na skole sikana byla a zrejme neresena a nepotrestana - je velmi pravdepodobne, ze je tam dosud. V jine tride, u jinych deti. Petice nevyresi nic. Je treba, aby ucitele konecne delali svoji praci a rodice, aby nemlceli, ale bojovali za sve děti. Ne krasna slova, ale konkretni ciny!
 Corra 


Re: Re: Sorry- byvaly zak 

(25.5.2004 12:01:36)
Marie,tady v jedné místní škole pili devátáci 3 dny slivovici.A i kydž je to alkohol poměrně dost aromatický NIKDO z učitelu si "ničeho nevšiml".Třetí den jim jeden deváták omdlel na záchodě-otrava alkoholem a teprve tehdy se začala věc řešit.Nikdo z učitelu nebyl nijak výrazně potrestán,i když za ty 3 dny jich na výuku museli mít několik a ti tu slivovici MUSELI cítit.
Patříme do spádové oblasti do téhe školy.Myslíš si že tam budou chodit moje děti?????NIKDY.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.