| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Cizí jazyky v mateřské škole

 Celkem 30 názorů.
 Jana , tři dospělé děti 
  • 

Kdy učit děti další cizí jazyk 

(5.1.2004 22:37:02)
Chlěla bych doporučit všem rodičum pokud mají zájem,aby jejich děti ovládaly dobře další cizí jazyk,neváhali a začali s jeho výukou již od 2 let.Žila jsem dlouho v zahraničí a na děti jsme mluvili 3 jazyky najednou a ve 3 letech všechny naše děti mluvily plynule všemi 3 jazyky a od první třídy v těchto jazycích pokračovali a dnes,když jsou již dospělí a mají své děti opět i jejich děti mluví plynule také od tří let třemi jazyky a nemají naprosto žádné problémy s vyjadřováním a berou to uplně automaticky jako když mluví jen jedním jazykem.Také jsem měla zpočátku obavy že to nezvládnou nebo že toho bude na ně moc ale opak toho se ukázal pravdou.Proto neváhejte a kolik jazyku znáte tolik jich naučte i své děti a hned od malička.
S pozdravem všem rodičum přeji mnoho uspěchu a nebojte se děti to zvládnou. Jana
 Fořtka 


Re: Kdy učit děti další cizí jazyk 

(5.1.2004 22:52:57)
A proč vyučovat děti více jazyků až od dvou let? Když děti mají více jazyků OD NAROZENÍ, jsou je schopné přijmout jako mateřské (tedy být bilingvní, čí dokonce i vícejazyčné).
My mluvíme doma jazykem jedním a češtinu vnímají naše děti z okolí a kupříkladu naše dcerka, která dva roky ještě nemá, mluví už teď plynule ve větách v obou jazycích.
Takže když je možnost, nemusí se myslím s UŽÍVÁNÍM dalších jazyků čekat. A to samé pokud vím platí i pro VÝUKU nemateřského jazyka. Právě ty nejmenší děti sají všechny podněty, i ty verbální, jako houbičky už od malinka:-)
 Jana, dva kluci 
  • 

Re: Kdy učit děti další cizí jazyk 

(6.1.2004 23:59:38)
Náš starší syn má 5 let a od podzimu k nám chodí jednou týdně na 45 minut paní učitelka angličtiny.
Z toho se učí asi tak 30 min a 15 min synek paní učitelce vypráví a paní učitelka ho se zájmem poslouchá. Myslím, že je důležité, aby to paní učitelka s tak malými dětmi uměla a nevzala jim chuť do učení. Já si pak se synkem opakuju a snažíme si dělat pomůcky k naučení slovíček - barva růžová - pink / cvrknu mu do ramene a máme z toho legraci/, černá - black /jsem špinavý, černý od bláta - je to ble, fuj/ atd. Škola hrou!
J.
 Miluš snažilka 
  • 

Re: Kdy učit děti další cizí jazyk 

(8.1.2004 23:07:58)
Jani, jestli se můžu zeptat.
Oddělovali jste nějak ty tři jazyky, myslím jestli jedním si mluvila ty, druhým táta, třetím prarodiče a tak. Nebo to vždy bylo spojené s určitou činností, anebo jste to vůbec neřešily.
Snažíme se o miminko, a rádi bychom ho připravili i tímto způsobem do života - pracuji dost z dětma, takže věřím, že to zvládnou. Díky Miluš
 Miluš snažilka 
  • 

Re: Kdy učit děti další cizí jazyk 

(8.1.2004 23:08:37)
Jani, jestli se můžu zeptat.
Oddělovali jste nějak ty tři jazyky, myslím jestli jedním si mluvila ty, druhým táta, třetím prarodiče a tak. Nebo to vždy bylo spojené s určitou činností, anebo jste to vůbec neřešily.
Snažíme se o miminko, a rádi bychom ho připravili i tímto způsobem do života - pracuji dost z dětma, takže věřím, že to zvládnou. Díky Miluš
 Iva, 2 kluci 7 a 4 
  • 

Re: Re: Kdy učit děti další cizí jazyk 

(10.1.2004 12:47:53)
Ahoj Miluš snažilko,nejsem sice Jana,ale snad ti moje zkušenost bude ku prospěchu. Můj manžel je Němec a žijeme v Čechách, takže než se nám narodil 1.syn,hledala jsem literaturu ohledně billingvismu. Dočetla jsem se,že by jeden rodič měl mluvit (v našem případě) česky, druhý (v našem případě) německy.Společně mluvíme německy. A všechno je v pořádku. Kluci mluví bez problémů německy,i když jim občas chybí slovní zásoba v němčině, protože většinou řeší problémy a specifické věci se mnou (asi jako s každou mámou), ale když chtějí něco říct tátovi a chybí jim slovíčko,zeptají se.Starší chodil od 5 let ve školce ještě na angličtinu,teď v tom pokračuje 5-hodinovým (1xtýdně) pobytem v angl.prostředí spojeným s výukou angličtiny. Nemluví anglicky,ale dost rozumí a hlavně nemá zábrany, co se jazyků týče, takže vím,že i tu angličtinu zvládneme.Teď je trošku zpruzelej,protože nemluví a nerozumí anglicky tak,jak německy,a to ho rozčiluje,ale to se poddá.Tak tolik moje zkušenosti,přeji vše dobré. Bez jazyků se člověk dnes nejen neobejde,ale díky nim má mnohem větší rozhled,prostor. A to je to podstatné. Iva
 Petr Kotouc 
  • 

Re: Kdy učit děti další cizí jazyk 

(10.2.2005 13:40:49)
Jano,
S manzelkou umime oba anglicky na pokrocile urovni, ale zdaleka to neni uroven rodileho mluvciho. Chapu, ze rodice na dite mohou mluvit kazdy svym jazykem, a dite samo rozlisi na koho ma jak mluvit. Ale jak kombinovat vice jazyku najednou od stejne osoby? POkud bych se rozhodl na sve dite mluvit Cesky i Anglicky, jak mam oddelit tyto dva jazyky, aby si i me dite spravne dovedlo rozdelit slova? Bojim se tez, ze se ode mne nauci i spatny accent a chyby. Cekame detatko az v cervenci, tak mame jeste cas.
Dekuji
 Lucie, Amaia+Eneko+Julen 


Re: Re: Kdy učit děti další cizí jazyk 

(10.2.2005 15:43:46)
Mily Petre,

nejsem sice odbornik, ale vzhledem k tomu, ze muj manzel je cizinec a jeste ke vsemu bilingvni, tak jsem toho o teto problematice precetla dost. Vsichni odbornici se shoduji v tom, ze jeden rodic=jeden jazyk. Pokud ovsem trvate na tom, aby se vase mimi naucilo i AJ, doporucila bych vam, abyste si s manzelkou rozedlili ulohy - jeden na dite bude mluvit anglicky, druhy cesky. Ja sama si nedokazu predstavit na dite mluvit jinym jazykem, nez materskym. Duvod? Emocionalni a prakticky. Ten prakticky spociva v tom, co ty pises - ze se bojis, aby dite nepochytilo spatny prizvuk a pripadne chyby v gramatice. Dva ruzne jazyky od toho sameho rodice dite matou. Mluvim ovsem o tom, jak mluvite s ditetem. Jak mluvite spolu s manzelkou, to uz je jina vec. Je mnoho rodin, kde rodice na dite mluvi kazdy svym jazykem a spolu mluvi jinak; nekteri jeste k tomu treba ziji v zemi, kde se mluvi uplne jinak;o) U nas je to nasledovne: ja mluvim na malou jen cesky, manzel jen baskicky (severni Spanelsko; jeho druha materstina je spanelstina). Spolu se bavime anglicky. Zatim je to docela jednoduche, protoze dcera (17 mesicu) si z obou jazyku vybira to, co je pro ni snaze vyslovitelne. Pochytava i nektere anglicke vyrazy, bohuzel s akcentem (manzel ma americky, protoze tam vyrustal, ja holandsky, protoze jsem tam pracovala), ale AJ nikdy nebude jeji matersky jazyk, tak si s tim moc hlavu nelameme. Horsi bude, az ji budeme muset ucit ceskou a baskickou gramatiku (obtiznosti je to srovnatelne);o)))
Ve vasem pripade bych tedy doporucovala bud tedy rozdelit se s manzelkou o to, kdo bude na mimi mluvit jakou reci; nebo pokud mate obavy z toho akcentu a gramatiky, tak bych to nechala na pozdeji. Existuji dnes uz i skolky, kde maji AJ lektory.

Lucie
 Eanea 


Re: Kdy učit děti další cizí jazyk 

(9.4.2007 22:12:43)
Slyšela jsem, že výuka cizí řeči u dětí v předškolním věku vychází z porozumění významu jazyka ještě před tím, než jsou schopné samostatného projevu,tím že reagují na určitý podnět vyslovený v cizím jazyce, aniž by měly samy jakékoliv sdělení formulovat. Jakou máte zkušenost s výukou angličtiny ve Vaší školce? Slyšela jsem o Wattsenglish
(http://www.wattsenglish.com/) a chtěla bych se zeptat, co si o ní myslíte.
 Eanea 


Re: Kdy učit děti další cizí jazyk 

(9.4.2007 22:13:47)
Slyšela jsem, že výuka cizí řeči u dětí v předškolním věku vychází z porozumění významu jazyka ještě před tím, než jsou schopné samostatného projevu,tím že reagují na určitý podnět vyslovený v cizím jazyce, aniž by měly samy jakékoliv sdělení formulovat. Jakou máte zkušenost s výukou angličtiny ve Vaší školce? Slyšela jsem o Wattsenglish (http://www.wattsenglish.com/) a chtěla bych se zeptat, co si o ní myslíte.
 Zdenka 
  • 

výuka anglictiny v Aaade od narození 

(9.1.2004 0:44:17)
Dovolila bych si tady také něco přidat ze školy angličtiny AAADA, kde se učí angličtina již od miminek. Jedná se o předvánoční článek rodičům sice článek rodičům majitele a učitele v jedné osobě Steva Hildebranda:
"nedávno jsem se v Chicagu zúčastnil celonárodní konference, jejímž tématem bylo vzdělávání malých dětí. Jde o jednu z největších konferencí, jaké se ve světě pořádají. Sešlo se na ní 35 000 amerických a kanadských učitelů ze vzdělávacích zařízení pro úplně nejmenší až po první ročníky základních škol.



Jel jsem na konferenci, abych si poslechl přednášky o tom, jak učit malé děti angličtinu jako druhý jazyk.



Dvacet procent amerických rodin doma mluví jiným jazykem než angličtinou. Jen zřídkakdy potkáte učitele, který by ve své třídě neměl alespoň jednoho žáka, pro něhož není angličtina mateřskou řečí.



Počet dětí, které se učí angličtinu jako druhý jazyk, dosahuje jenom ve Spojených státech několika set tisíc. Důležitý je věk, ve kterém se začnou učit. Čím mladší, tím větší je jistota, že časem budou mluvit plynule dvěma jazyky.



Průzkum prováděný u Američanů, pro něž je angličtina mateřským jazykem, je velmi rozsáhlý a přináší mnohé poznatky. Jazyk si začínáme osvojovat ještě před narozením a ve třech letech už známe základní gramatiku mateřského jazyka. Pokud se děti učí jazyky dva, dostanou se do několikaměsíčního skluzu. Ale tento rozdíl se jim podaří dohnat už v prvním školním roce.



Učíme vaše miminka číst anglicky?



Rodiče navštěvující Aaadu očekávají, že se jejich děti časem naučí číst anglicky. Na konferenci jsem se o tuto problematiku zajímal a vyslechl jsem řadu expertů. Existují nejrůznější aktivity, které lze s dětmi dělat, aby se jejich čtenářské schopnosti zdokonalily. Ukázalo se, že pouhých 10 minut hláskového cvičení může výrazně pomoci dítěti v předškolním věku zvládnout četbu v budoucnu snadněji.



Hlásky jsou nejmenší jednotky zvuku. Někdy jsou zastoupeny jedním či dvěma písmeny abecedy, jako třeba u CH.



Hláskování je činnost, které připisuji velký význam. Proto se jí v Aaadě hodně věnujeme. Jde nám o to, vytrénovat sluch dětí i rodičů tak, aby dokázali přesně rozeznat jednotlivé hlásky. Jedině tak se mohou naučit perfektně mluvit.



Léta praxe s výukou angličtiny prostřednictvím hudby nás přivedla k poznání, že je užitečné zaměřit se na jednu větu a opakovat ji tak dlouho, dokud nezlepšíme naši schopnost rozeznávat jednotlivé hlásky a vyslovovat je rytmicky, intonačně a melodicky správně. Abychom vás naučili správně mluvit, je třeba intenzivně procvičovat určité fonetické dovednosti, které jsou potřeba i k výuce správného čtení.



Jak naučit děti a rodiče číst anglicky?



Hledám rodiče a pokročilé děti se znalostí asi čtyřiceti písniček pro účast v nově vznikajícím čtenářském kroužku. První studenti se začnou připravovat na práci s písmeny a četbu nahlas. Nejprve začnu pracovat na individuálním programu s vámi. "



Více informací o této škole najdete na www.aaada.cz
 Poh 


Re: výuka anglictiny v Aaade od narození 

(10.1.2004 19:43:20)
Nám se "několikaměsíční skluz při výuce dvou jazyků" tedy vyhnul. Mám pocit, že je spousta rodin, kde se na děti mluví dvěma či více jazyky a na škodu to není, žádný skluz se nekoná, děti se prostě naučí více jazyků přirozeně. Navíc jsem přesvědčená, že se nemusí jednat o bilinguální rodinu, ale stačí navodit podobné prostředí uměle. Nám se to podařilo, jsme rodina česká, pětiletá dcera mluví naprosto plynně česky, má výborné vyjadřovací schopnosti a bohatou slovní zásobu. Od tří let chodí do anglické školky a anglicky mluví též plynně, samozřejmě slovní zásoba není ještě tak vyvinutá, ale domluví se o čemkoliv potřebuje a v angličtině si hraje buď s kamarádkami ze školky nebo našimi známými ale někdy i sama doma. Moje doporučení je to zase tak moc neřešit a hlavně to vyzkoušet. Říká se, že do osmi let děti vstřebávají informace daleko snadněji - ráda bych začala s dalším, tedy třetím jazykem. Teď začala dcera chodit do školy, takže si dáváme pauzu, ale od září.... už teď se těším, že se s ní budu zase učit francouzsky :-))
 Marti+Maty+Niki+Teri+Vojta 


Re: Re: výuka anglictiny v Aaade od narození 

(12.1.2004 0:06:18)
Léta jsem učila angličtinu u dospělých i dětí. Podle mých zkušeností vlastních i získaných z odborné literatury je především potřeba "odlišit výuku a výuku" :-). Stručně bych to shrnula asi tak:
klasická výuka, kdy očekáváme, že se žáček naučí nějaká slova, která bude umět na základě logické struktury řadit do smysluplných vět - nejdříve tehdy, když je dítě schopno základního abstraktního myšlení pro pochopení gramatiky, tj. na 2.stupni ZŠ
od 5-7 let (raději nezačínat současně se vstupem do školy kvůli přetížení dítěte) je nejvhodnější "hraní si" s cizím jazykem pomocí společných her, obrázků a písniček, gramatika jen kontextově, bez přílišného vysvětlování gramatických jevů
od narození - přirozené použití jazyka nejlépe rodilým mluvčím, děti se učí spontánně a intuitivně, paralelně s primárním mateřským jazykem. Pokud takovou možnost nemáte a přesto chcete svému dítěti usnadnit později učení cizímu jazyku, bohatě stačí pouštět mu opakovaně stejné dětské anglické (nebo jiné samozřejmě) písničky, protože daný cizí jazyk "dostane do ucha", tj. v jeho mozku se jaksi připraví podhoubí pro další, ne-mateřský, jazyk a později bude vlastně stavět na pevnějších, byť nevědomých, základech.
Mimochodem, první jazykově citlivé období je do 3 měsíců věku, kdy se v mozku vytváří vzorce pro zvukovou diferenciaci řeči, tj. kterou řeč (řeči) dítě v tom věku slyší, tu se později nejsnáze naučí používat. Důležitá je také řeč jeho matky a nejbližšího okolí ještě v těhotenství.

Velkým úskalím výuky u malých dětí je nedokonalá znalost jazyka a/nebo výslovnosti toho, kdo je učí. To, co se totiž malému dítěti jednou "zapíše" do paměti, to mu tam velmi tvrdošíjně zůstává, a přeučit ho třeba špatnou výslovnost nebo některé základní chyby je později velmi(!) těžké, více než u chyb získaných v pozdějším věku. Výborný je pravidelný pobyt v kvalitním cizojazyčném prostředí (např. anglické školky), třeba na pár hodin 1-2x týdně, jak tu už někdo zmiňoval.
 Ivka+3 


anglické říkanky 

(12.1.2004 9:00:19)
Nemohli byste mi někdo doporučit knížku nebo nahrávku anglických říkanek a písniček pro nejmenší děti? A jaké máte zkušenosti se sledováním pohádek v originálu?
 Fořtka 


Re: anglické říkanky 

(12.1.2004 13:37:06)
Miro Žbirka: Songs for Boys and Girls. Je to skvělý!
Miro Žbirka: Songs for Children. (Tohle je starší, bohužel se mi to nepodařilo zatím nikde sehnat.)
Knížka Come and Play (čeští autoři, musela bych se jít podívat nahoru do knihovny a řve mi mímo, takže kdyžtak pozděj): je to vlastně učebnice pro děti, ale v každé lekci jsou písničky a básničky i s překlady (což může rodičům pomoct).
Edice Ladybird: pohádky stručnější formou, hodně obrázků. V téhle edici vyšlo i 100 Nursing Rhymes, takže stovka básniček a textů písniček, kratších, veselých. Ladybird knížečky se dostanou většinou ve všech větších knihkupectvích, já osobně na ně chodívala třeba na Václavák do Knihkupectví Academia (ale už je to nějakej pátek, tak za to nemůžu ručit). Občas jsou i s kazetama, to je pro děti fajn.
ALE HLAVNĚ DOPORUČUJU KNÍŽKY OD DR. SEUSSE! Je jich hodně, můžu poslat i seznam (radši mejlem), jsou autentický, rostou z nich americký děti a ty naše je fakt milujou. Je tam hodně nesmyslných slov a příběhů, který si on vymejšlí, rýmuje se to, má to plno obrázků. Na tohle je nejlepší knihkupectví Big Ben a Anagram (Ungelt a za Ungeltem - Praha, Staré Město.) Jedna knížka stojí kolem tří set, ale stojí to za to.
Lenka
 martina 
  • 

Re: Re: anglické říkanky 

(23.11.2005 11:38:08)
Ahoj Leni. Našla jsem na těchto stránkách http://www.music42.cz/meky.php všechny CD od Žbirky.
 Fořtka 
  • 

Re: anglické říkanky 

(19.1.2009 18:55:53)
Pravě mne zaujala Vaše info o učebnicích od Dr Seusse. Prosim o zaslani seznamu. Děkuji

majnero@seznam.cz
 perdita 


Re: anglické říkanky 

(19.1.2009 19:05:43)
Fořtko, na mě ten dotaz asi nebyl, ale o dr. Seussovi zjištíš hodně na
www.seussville.com
 Jana, dva synové 
  • 

Re: Re: Re: výuka anglictiny v Aaade od narození 

(13.1.2004 9:07:32)
Souhlasím s Vámi. Kluk chodí druhý rok do anglické školky, už teď se já od něj učím správnou výslovnost. Dokáže odpapouškovat anglické písničky a věty, bez toho aby tomu rozumněl.
 Monika + Filípek 2,5 r. 
  • 

Existuje něco podobného se ŠPANĚLŠTINOU? 

(13.1.2004 21:01:16)
Neví někdo, jestli u nás existuje nějaká škola či školička nebo nějaké "sdružení" rodičů a dětí, kde by se děti již např. od 2-3 let učili nějakou zábavnou formou španělštině - třeba i společně s rodičem, který španělštinu ovládá na střední úrovni (...a ráda bych si ji také procvičila a hlavně zopakovala).
A dále, neznáte někdo nějakou knížku se španělskými říkankami či říkadly, která by se u nás dala sehnat, případně odkud ji sehnat třeba i ze zahraničí????
Děkuji za každou informaci.
 Julie+Julinka 2roky 
  • 

Re: Existuje něco podobného se ŠPANĚLŠTINOU? 

(14.1.2004 15:57:06)
Milá Moniko,
abych řekla pravdu, ještě jsem o nějaké školičce s výukou španělštiny neslyšela, ale myslím si, že nějaké dětské knížky s říkankami by se snad mohly sehnat ve větších knihkupectvích v centru Prahy, kde prodávají cizojazyčnou literaturu. Viděla jsem i krásný kreslený španělsko-český slovník pro děti.
V podstatě jsem Vám tedy moc neporadila, ale Váš dotaz mě zaujal pro tu španělštinu. Můj partner je totiž Španěl a máme skoro 2,5 roku starou holčičku, která tak vyrůstá v dvoujazyčném prostředí... Přeji Vám hodně radosti s Filípkem a úspěchů se španělštinou :-)

Feliz Aňo Nuevo,
Julie


 Monika + Filípek 2,5 r. 
  • 

Re: Re: Existuje něco podobného se ŠPANĚLŠTINOU? 

(22.1.2004 23:23:57)
Děkuji za příspěvek. Píšete, že máte přítele Španěla. Určitě bude vědět, zda ve Španělsku vůbec nějaké knížky s dětskými říkadly existují. Byla bych ráda, kdyby jste se ho zeptala. Od mé kamarádky, která žije ve Španělsku se svým španělským manželem a téměř ročním synkem, mám informaci, že žádné takové knížky podobné našim se tam neprodávají. Mně se tomu ale nechce věřit....myslím si, že v každém jazyce musí existovat nějaké dobře zapamatovatelné "rýmovačky" pro nejmenší. Moc ráda bych nějakou objevila (a třeba si ji i z toho Španělska objednala....). Filip by se určitě nějaké hezky zrýmované říkanky brzy naučil, a to by mohl být jeho první krůček k cizímu jazyku - navíc tak krásnému, jako španělština (nikdy mne žádné jazky nebavily a ani mi příliš nešly, jsem spíše "matematický" typ, ale když jsem před lety začala se španělštinou, okamžitě mne nadchla a měla jsem pocit, jako by to byla moje druhá mateřština :-).
Přeji Vám hodně štěstí a ať Vám Vaše, jistě krásná dcerka, dělá jen samou radost.
 Mandarinka 


Cizí jazyk 

(16.8.2004 11:30:43)
Tak to já myslela že s vyukou jazyka se má začít až ve škole.Jak jsem si četla vaše příspěvky tak už učíte svý miláčky už ve dvou letech.Ale ta moje,nevím jestli by to zvládla,ještě tak neumí moc dobře mluvit a to má dva roky a něco.Ale popřemyšlím otom:o)
 Gábina,dcera 4a1/2 roku 
  • 

Výuka jazyka 

(13.9.2004 13:16:19)
Chtěla jsem začít svou dceru učit angličtinu a vlastně jsem i začala, ale po pár pokusech jsem to raději vzdala. Já sama si toho z angličtiny moc nepamatuju a taky s výslovností jsem na štíru a vzhledem k tomu že Kačenka děsně rychle vstřebává nová slovíčka bojím se, že bych ji akorát naučila špatné výslovnosti a zakořenila v ní něco, co se bude pak jen těžko odnaučovat. Přemýšlím nad výukou jazyka formou soukromých hodin, ale co potom ve škole? Bude umět už nějaká ta slovíčka a nebude se nudit??
Raději asi nakoupím nějaké kazety s písničkami a nechám ji jen pasivně naslouchat, uvidíme.
 Martina, syn 4 roky 
  • 

Re: Výuka jazyka 

(18.9.2004 15:34:20)
Dobrý den, dovolila jsem si přispět do diskuze o výuce cizího jazyka u malých dětí. Já mám takovou zkušenost, že jsme na jaře v jedné základní škole, kde se scházejí také rodiče s dětmi na společné cvičení, rozjeli výuku angličtiny pro malé děti od 3 let (společně s rodiči) pod vedením zkušené české lektorky. (jedné z našich maminek). Tři měsíce jsme se každý týden scházeli, učili jsme se formou her, říkanek, pohádek, kreslení, civčení, zpívání, malování, a musím říct, že to bylo moc prima. Znalosti dětí se po absolvování tohoto kurzu značně lišily, ty starší již byly schopné odpovědět na jednoduchou otázku, ti mladší zatím nemluvily, ale např. můj syn nikdy na hodině neřekl ani slovo, ale zato doma jsem ho občas přistihla při tom, jak si při hře povídá anglicky (z čehož usuzuji, že mu v té hlavičce něco zůstalo). Důležitá byla, podle mě, i přítomnost a spolupráce rodičů. Jednak se přiučí, jak s dětmi lze samostatně pracovat a jednak je to celkem příjemná společná zábava (i já se lecos nového naučila). Tento rok zkoušíme angličtinu ve školce, kde učí rodilí mluvčí, tak uvidíme, jak pokročíme.
Rozhodně se přikláním k tomu názoru, že cizí jazyk i ve velmi útlém věku, dětem neublíží, naopak je včas správně nastartuje a "otevře" jim brány do jiného světa. A co si budem povídat, ti naši drobečkové se za pár let bez angličtiny, němčiny či španělštiny již neobejdou a my jim budem jen tiše závidět, jak s lehkým srdcem cestují po celém světě a všude se parádně domluví.
 Martina, syn 4 roky 
  • 

Re: Výuka jazyka 

(18.9.2004 15:34:21)
Dobrý den, dovolila jsem si přispět do diskuze o výuce cizího jazyka u malých dětí. Já mám takovou zkušenost, že jsme na jaře v jedné základní škole, kde se scházejí také rodiče s dětmi na společné cvičení, rozjeli výuku angličtiny pro malé děti od 3 let (společně s rodiči) pod vedením zkušené české lektorky. (jedné z našich maminek). Tři měsíce jsme se každý týden scházeli, učili jsme se formou her, říkanek, pohádek, kreslení, civčení, zpívání, malování, a musím říct, že to bylo moc prima. Znalosti dětí se po absolvování tohoto kurzu značně lišily, ty starší již byly schopné odpovědět na jednoduchou otázku, ti mladší zatím nemluvily, ale např. můj syn nikdy na hodině neřekl ani slovo, ale zato doma jsem ho občas přistihla při tom, jak si při hře povídá anglicky (z čehož usuzuji, že mu v té hlavičce něco zůstalo). Důležitá byla, podle mě, i přítomnost a spolupráce rodičů. Jednak se přiučí, jak s dětmi lze samostatně pracovat a jednak je to celkem příjemná společná zábava (i já se lecos nového naučila). Tento rok zkoušíme angličtinu ve školce, kde učí rodilí mluvčí, tak uvidíme, jak pokročíme.
Rozhodně se přikláním k tomu názoru, že cizí jazyk i ve velmi útlém věku, dětem neublíží, naopak je včas správně nastartuje a "otevře" jim brány do jiného světa. A co si budem povídat, ti naši drobečkové se za pár let bez angličtiny, němčiny či španělštiny již neobejdou a my jim budem jen tiše závidět, jak s lehkým srdcem cestují po celém světě a všude se parádně domluví.
 mamka dvojjazycneho ditete 
  • 

zatracena nemcina? 

(11.7.2005 22:26:54)
ahojte vsechny!
snazim se najit clanky a informace o dvojjazycne vychove (cestina + cizi jazyk) - vsude je plno anglickych skolek a zkusenosti, ale je tu take nekdo s nemeckym manzelem a nemeckym malym ditkem? Muzete mi dat tip, kde jsou v Praze nejake kluby pro nemecky mluvici deti, skolky apod.? Dekuju mockrat!
 marketa 
  • 

Re: zatracena nemcina? 

(11.7.2005 22:39:55)
ahoj, nevim, jestli pomuzu, ale kamaradka ma nemecky mluvici holcicku - po prazdninach jde do skolky. Puvodne mela jit do nejake nemecke skolky do Jinonic, ale logisticky to nebylo zvladnutelne - ted rikala neco o cesko/nemecke skolce (takze ne ciste nemecke - nevim, kterou hledas)na Vinohradech. Nevim presne nazev, ale kdyz zapatras na netu na cesko-nemeckou skolku v Praze, snad na neco narazis. Kdyby ne, kamoska se vrati z dovolene za tyden, tak se ji muzu vice vyptat:) tak hodne stesti pri hledani!
 Martina Moser 
  • 

Re: zatracena nemcina? 

(21.7.2005 21:06:30)
Ahojky,

zkus to na: www.kindergarten-prag.cz. Je to nove a urcite je to presne to, co hledas.

Mej se krasne, M.M.
 Mirka Čechová,uč.1.tř,3 děti 
  • 

Re: Re: Zájem o němčinu klesá 

(26.12.2005 21:16:06)
Nevím,zda se přesně trefím do této diskuse,ale budu se snažit.Začala jsem letos učit v 1. třídě na venkovské škole,kde se výuka cizích jazyků začíná až ve4.třídě,což je podle mého soudu pozdě. Sama jsem vystudovala obor NŠ-NJ a měla jsem možnost vidět výuku na PF v ČB,jíž jsem byla nadšená a také jsem se hned po nástupu na 1. místo snažila uplatňovat nové metodické postupy, které byly založené hlavně na hrách, konkrétních situacích a na dobré motivaci k výuce.Nyní jsem matkou 3 dětí,ale zkušenosti s jejich výukou nemám, protože jsou brzo po sobě a z časových důvodů to prostě nešlo začít, tedy s výukou.Rodičům svých žáků jsem letos nabídla kroužek NJ.Předem jsem byla varována,že nebude zájem,ale jaké bylo mé překvapení,když se mi sešlo 24 přihlášek.Mám 2 skupiny a vyučování se snažíme dělat zábavnou formou.Hodně se snažíme mluvit a místo psaní používáme omalovánky,které vyrábím na kopírce.Snažím se,aby se to líbilo nejen mně,ale i dětem.Doufám,že to tak je a že se němčina stane jejich přítelem a ne naopak. Všechny zdraví Mirka

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

Všechna témata


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.