| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Výuka jazyků na základních školách

 Celkem 27 názorů.
 babi_ 


Špatné zkušenosti 

(23.10.2003 16:25:25)
Dcera je ve čtvrté třídě ZŠ, na které se vyučuje Aj od první třídy, v prvních třech letech formou zájmového placeného kroužku (v dopoledních hodinách). Anglický jazyk neovládám, moje hodnocení je tedy veskrze laické. Nemohu však přehlédnout, že dcera má stále znalosti plus mínus na úrovni výstupu z MŠ, kde též měli Aj, to znamená, že zná číslovky, barvy, zvířátka... Ještě stále se však plete například v zájmenech, v jednoduchých větách má problém obměnit jedno slovo, protože vlastně neví, jak je věta vystavěna. Dcera je inteligentní, paměť má dobrou, nemá problém se soustředěním. Pokud se výuka radikálně nezlepší (nyní ve čtvté třídě se zatím zdá, že přeci jen přidává škola na systematičnosti a náročnosti), budeme uvažovat buď o osmiletém gymnáziu, nebo hodinách Aj mimo ZŠ.
 Monika, dvě děti 
  • 

také špatné zkušenosti 

(23.10.2003 16:42:18)
Syn měl nepovinnou angličtinu v první a druhé třídě, placenou a po dvou letech uměl v podstatě jen základní barvy a číslovky, odříkat asi dvě věty, které měl naučené. Ještě před nástupem do školy chodil jednou do týdne na angličtinu v centru HaF a odtamtud měl nesrovnatelně bohatší slovní zásobu. Protože pro mně je výuka jazyků důležitá, chodí syn od třetí třídy na jazykovou školu, dnes v osmé třídě je schopný číst jednodušší knihy v angličtině, psát dopisy a domluví se myslím dobře. Úroveň druhého jazyka - francouzštiny, kterou se učí třetím rokem - nejsem schopná posoudit, protože tímto jazykem nevládnu.
 Eva 
  • 

Re: také špatné zkušenosti 

(5.11.2003 12:59:47)
Chápu, že jste asi chtěla vyjádřit to, že je pro vás důležité, aby se vaše DĚTI učily jazyky.
"Pro mně je výuka jazyků důležitá" je stylisticky hodně nešikovné a navíc se píše MĚ.
Pardon Eva
 palocx 


Re: také špatné zkušenosti - zklamani 

(6.11.2003 23:07:07)
mam dve deti ve skole, dalsi jde pristi rok
a musim priznat ze jsem nasim statnim skolstvim zklaman. asi vse vychazi z toho ze to je statni podnik a je to "zadarmo"
www.libinst.cz/kapitola6.php3

skolstvi a vyuka anglictny mi pripada znacne neefektivni!!!


palo
 Bibi-bari 


Učila jsem se na jazykové základní škole 

(23.10.2003 21:18:09)
Anglický jazyk jsem se učila od třetí třídy.A jaká je moje zkušenost? Docela dost jsem se naučila. Dodnes čerpám z toho, co jsem se tehdy naučila a jsem na pokročilé úrovni. Jediný problém vidím v tom, že to co jsem se naučila v ZŠ, jsem vlastně po celé čtyři roky, co jsem chodila na gympl vlastně jenom opakovala a začínala pořád od začátku. Neustále se nám měnili profesoři a tím jsme se stále učili totéž dokola. Pokud už je člověk na nějaké úrovni doporučuji zaplatit si nějaký další kurz, nejlépe konverzaci, kde se naučíte i komunikovat.To je totiž to jediné, pro co nám nezbyl pro samou gramatiku čas.
 Majka, 9letá dcera, 4letý syn 
  • 

Zprostředkované zkušenosti 

(23.10.2003 21:49:21)
Taky si myslím,že to na ZŠ za moc nestojí. Mám totiž možnost doučovat dvě děti z 5. tř. angličtinu a mám dojem, že celou 4. třídu nic nedělali. Přesněji: učitelka zřejmě musí do dětí nahustit spoustu látky a naprosto není čas na seznámení se s jazykem, naposlouchání melodie, charakteru jazyka, naučení se poslechem základním slovům (tedy barvy, zájmena, jednoduché věty: What´s your name..). Děti se naopak od začátku učí slovíčka i jejich psanou podobu, což je najednou moc. Nemají nic zažité, moji páťáci absolutně tápou a přitom v učebnicích jsou už hodně daleko. Mimochodem, učebnice jsou různé, ale nevím, proč se musí někde učit podle Oxfordských knížek, ze kterých děti nic nevyčtou a rodiče jim doma opravdu nepomůžou.
Jinou zkušenost mám se svou dcerou, která měla angl. již ve školce a v 1. třídě. Je ale fakt, že jí to přece jen pomohlo a dnes se mnou doma jen tak cvičně tvoří věty, učí se jim rozumět, protože netápe, co je to "I", "have", "name", twenty"... apod. Zkrátka přece jen má určitou slovní zásobu a to se jí určitě bude hodit ve 4. třídě, kam půjde příští rok. Takže já spíše doporučuji, aby děti začínaly pomalu, zábavnou formou s jazykem, ale třeba už ve školce. Škola jim totiž nedá šanci si tyto jednoduché a základní věci zafixovat a trápí je pravopisem, gramatikou a tak.
Bohužel jsme ji nedala na jazykovku (tedy jazykovou ZŠ) z několika důvodů, ale dost mne to mrzí, protože jsem ji sama kdysi absolvovala a tvrdím, že všechno, co umím, mne naučili právě tam.
 Jitka, dcera 9 let 
  • 

Kdy začít s výukou cizích jazyků? 

(24.10.2003 9:03:59)
Tvrdí se, že malé děti se snadno učí, že je dobré začít s výukou co nejdříve. Já si tím ale nejsem jistá. Jiná věc např. je, když má dítě jednoho rodiče cizince, nebo v cizí zemi pobývá. Ale ještě jsem nepotkala dítě mladšího školního věku, které by umělo víc než jen barvy, zvířata, pojmenovat pár věcí a nějaký ten pozdrav, přestože "chodí" na angličtinu třeba již od MŠ.
Dcera má na ZŠ angličtinu již od 1. třídy. Začínala systémem barvy, zvířata ..., občas se naučili nějakou písničku. Ve 2. třídě začali také s psaním, což nebylo vůbec jednoduché (jak pravila paní učitelka, asi až na vánoce uvěřili tomu, že to s tím psaním myslím opravdu vážně), nyní ve 3. třídě začali s mluvnicí. A tady nám začínají trochu problémy, vždyť ještě ani z ČJ neznají mluvnické pojmy, jako je osoba, číslo, čas, pád ..., a když chci dceři něco vysvětlit, vždycky to ztroskotá na tom,že se chci odvolávat na češtinu, ale to nejde. Ta mluvnice mi přijde teď v té třetí třídě opravdu nápor. Proberou dva, tři jevy a všechno se jim to motá dohromady, věty se spíš biflují, než aby jim opravdu rozuměli. Učebnice používají zahraniční, jsou sice vělmi pěkně dělané, ale není v nich ani slovo česky, což mi pro takhle malé děti taky něpřijde nejlepší, hlavně pokud se týká té mluvnice.
Někdy přijde dcera ze školy a je problém z ní vypáčit, co že to v tom úkolu mají vlastně dělat. A už vůbec si nedovedu představit, jak zvládají výuku malého školáka v rodině, kde cizím jazykem nikdo nevládne. S tím se jaksi nepočítá.
Dcera se učí dobře, je šikovná, ale nedovedu si představit, jak by to vypadalo, kdybych s ní nad každým úkolem neseděla, kdybych s ní nepročítala články, neopravovala jí výslovnost a donekonečna s ní neopakovala věci, co probrali ve škole.
Občas mě z toho jde hlava kolem. A co Vám?
 TatianaNL, Alex 5,5r., Nina 5r. 
  • 

Re: System vyuky jazykov je zly... 

(24.10.2003 10:52:31)
Podla mna je problem nie v tom, ze sa deti zacinaju ucit jazyk skoro, ale v sposobe vyuky! Niekde som citala, ze detom sa ma poskytnut co najviac informacii do 7 rokov, do tohto veku su schopne ucit sa niekolko nasobne efektivnejsie a "bezbolestne" ako po cely zvysok zivota. A ja tomu verim. Nasa situacia je trosku ina, zijeme momentalne v zahranici, ale prave tu som pochopila ako sa deti ucia cudzie jazyky. Moje deti od prveho dna pobytu v Holandsku nastupili do skoly. Ani ja, ani manzel sme v tom case nevedeli ani jedno holandske slovo, samozrejme ani deti. Boli hodene ako ryba do vody, priznam sa, mala som sama z toho obavy. Ale... ale nepreslo viac ako pol roka a rozumeli obaja ( v tom case syn 4r. a dcera 2,5 r.) vsetko co sa v triede dialo. Po roku zacali hovorit - plynule, bez problemov. ( slovna zasoba na ich vekovej urovni)bez toho aby ,samozrejme, vedeli ako sa tie pouzite slova pisu, bez predchadzajuceho poucenia o stavbe vety a pod.
Chcela som tymto trosku obsirnejsim opisom povedat, ze ja osobne by som ucila male deti jazyk, ale v prvom rade by som vyhodila ucebnice a "investovala" do dobrej ucitelky. Osoby, ktora perfektne ovlada jazyk a s detmi sustavne a od zaciatku hovori v cudzom jazyku. Deti dostanu gramatiku a melodiku do ucha,naucia sa mimochodom spravnu stavbu vety a nic sa nemusia memorovat. hry, pesnicky a sustavne pocuvanie.
Pisanie by som pridala az neskor, povedzme v 3. triede (?).
 Nanyna, dcera 9let 


Re: Re: System vyuky jazykov je zly... 

(24.10.2003 11:48:04)
Naprosto souhlasím s Tatianou!!
V podstatě jsem chtěla psát to samé. Začít co nejdřív, skutečně je pravda, že děti cca do 5 let cizí jazyk nevnímají jako cizí, prostě ho přijímají jako další způsob domluvy s okolím. Pak okolo 6 roku už "ví", že mluví jinak, stále jim ovšem nedělá problém jazyk přijmout a učit se v pohodě. Tato schopnost prý končí zhruba okolo 10 roku, pak už je potřeba se jazyk biflovat jako každý dospělý.
Toto není z mé hlavy a zkušeností:-)!
Chce to dobrého mluvčího, ne přednášejícího podle učebnic.
 studentka 
  • 

Je to hrozny!!! 

(6.11.2003 12:39:03)
Chodim na osmiletej gympl a prvni ctyri roky mame jen jeden jazyk!!!to je uhozeny,jo a taky jsme se mohli vybrat jen z anglictiny a nemciny,rustina nebo francouzstina je az na vyssim gymplu,nase profesorka na anglictinu je ze slovenska a za minuleho rezimu ucila rustinu,ted uci anglictinu,myslite ze se muzeme naucit dobre mluvit???
 Kimi 


Re: Kdy začít s výukou cizích jazyků? 

(24.10.2003 17:58:00)
Jitko,

problem neni v detech ale v systemu uceni jazyku - biflovani slovicek a gramatiky je nezazivne a poucky se rychle vykouri z hlavy. Dcera chodila od 5 let na vyucovani "napul" - dopoledne se smi mluvit jen francouzsky a odpoledne jen anglicky. Zacci nastoupili bez jakekoliv znalosti francouzstiny (bydleli jsme v anglicke casti Kanady) a behem mesice se byli schopni domluvit. Nikdo jim nevysvetloval gramatiku, proste ucitelka na ne mluvila, cetla jim pohadky, pisnicky a deti se rychle zapojovaly.
Ono by to chtelo zmenit system v ceskych skolach - vice hodin jazyka (2-3 hodiny tydne nestaci) plus uceni musi byt zabava, coz papouskovani slovicek neni.
 Kimi 


Re: Kdy začít s výukou cizích jazyků? 

(24.10.2003 18:05:24)
Jitko, jeste me napadlo - manzel je z rodiny emigrantu. Nikdy se neucil ceskou gramatiku, pouze cesky doma mluvili. Takze psany projev ma priserny, ale pri mluveni bys nepoznala, ze neni Cech (pokud bys nevyzadovala vykani, to nezvlada). Deti kdyz se uci mluvit tak take nevedi proc sklonuji a co to je casovani, proste se to nauci pouzivat spravne - a takhle dalsi jazyk pochyti i ti prvnackove, pokud ovsem dostanou moznost cizi jazyk slyset a pouzivat. Drzim Tve dcerce palce - zkus ji sehnat nejake hry na pocitac/video/CD v anglictine, to ji urcite pomuze.
 Misa 
  • 

Metoda 

(3.11.2003 12:40:09)
Sice jsem jeste tehulka, takze teprve cekam na to, jak to bude vypadat s nasim ditkem :-) Ale mam zkusenost z uplne jine strany, ktera v teto diskuzi jeste asi neni. Zabyvam se jiz dlouho germanistikou a vyucuji jazykovedne obory na VS. Dosla jsem k tomu nazoru, ze je kvality vyuky jak na ZS, tak na SS v podstate velmi spatna. Studenti, ktere k nam prichazeji studovat germanistiku jsou vlastne kazdy rok horsi a horsi, pricemz maji
za sebou i 12 let jazykove vyuky. Za takovou dobu by meli byt samozrejme velmi velmi dobri... Zacinat by se s jazykem melo samozrejme velmi brzo. Pokud dite nema nejake potize se ziskavanim materskeho jazyka, melo by se zacit ucit uz klidne ve trech letech. Samozrejme je zde nejdulezitejsim prvkem METODA. Nejen obrazky, barvy, zviratka - ale i postavit dite uz od malicka do urcite komunikacni situace - napr. pri hrani na hristi, snaha ziskat nejakou hracku apod. Na ZS se pak musi pokracovat - ne jit od zacatku, nutne je rozdelit deti do skupin podle predchozich znalosti a mozna do 4. tridy probirat hlavne, nebo mozna jen mluveni. Klidne az v 5. tride, kdy uz zna dite zakladni gramaticke struktury materskeho jazyka, by se melo pristoupit podle meho nazoru ke gramatice a vychazet pri vykladu z jiz ziskanych zkusenosti. A na SS by v idealnim pripade to tech mnoha letech meli ucit predevsim cizinci.
Prvnich par kroku by slo bez problemu zrealizovat, problemem jsou ale na nasich skolach neaprobovani ucitele, nebo takovi, kteri nehodlaji na svych prastarych metodach nic menit a casto (znam sama nekolik pripadu) sami jazyk ani neovladaji!
 Eda 
  • 

Re: Kdy začít s výukou cizích jazyků? 

(9.11.2003 21:31:12)
Nevim, ja mám doma takový exemplaře dva.

Syn 9 let.
Mimo češtiny slovensky, německy. s vysvečením z příslušné země. K tomu plynule anglicky.Už před rokem byl sám cizinec v táboře ve Francii pouze s francouzkými dětmi. No a umí dobře číst rusky.

Dcera 5 let. Mmluvi slovensky, německy a anglicky. Ve škole se učí i francouzky. Chodila do americké školky. Navic chodí i do české školy.

U nás je úplně jedno v jaké reči je pohádka.
 Venda 
  • 

Zkusenost 

(25.10.2003 12:28:27)
Nejsem sice rodic,ale myslim,ze neni od veci napsat mou zkusenost s vyukou cizich jazyku na ZS.
Ucim ctvrtou tridu na sidlistni zakladni skole.Vetsina deti,ktere ucim,se tento skolni rok setkava s anglictinou poprve.Pro maly zajem o nemecky jazyk se vsechny deti musi ucit jazyk anglicky.Z tohoto duvodu nastalo hned nekolik problemu najednou.Mohou se zdat banalni,ale dle meho nazoru vubec banalni nejsou.

1.Na skole jsou 3 ctvrte tridy po 20 detech.A protoze se vsechny deti uci anglictinu,v anglickem jazyce je tedy skupina 20 deti.

2.V techto skupinach jsou najednou deti,ktere se uz s anglictinou setkaly(ruzne krouzky apod.) i ty,ktere v zivote ne.

3.V techto skupinach po 20 detech jsou take deti s dysortografii,s dyslexii apod.Tyto deti by v zadnem pripade nemely byt vyucovany v tak velkem
poctu.

4.Efektivita vyuky pri takto velkem poctu je miziva.Jestlize se ucitel venuje slabsim zakum,jsou deti chytrejsi zanedbavany a naopak.

5.Jestlize by se vytvorily skupiny dle jazykovych predpokladu - bylo by to vyhodne pouze pro cast deti a to zvlaste pro ty chytrejsi.Ty by mely svou skupinu a mohly by se vyborne rozvijet.Nastava vsak problem jak to skloubit.Cizi jazyk uci vetsinou ucitele z II.stupne.Cizi jazyk dle rozvrhu ma kazda ctvrta trida jinak.

6.A co slabsi deti?Opet by se ocitly ve skupine 20 deti.Techto 20 deti ma vetsinou diagnostikovanou poruchu at uz uceni ci chovani - efekt zustava stejny - nemohou byt vucovany v tak velkem poctu.Navic,kdyz tyto deti jsou spolecne v tak velkem poctu ,pozornost ucitele se soustredi spis na udrzeni klidu nez na vyuku.

7.Nase ZS tedy skupinky na "slabsi a chytrejsi"zaky nevytvorila a deti jsou vyucovany cizimu jazyku najednou ve svych tridach.

Myslim si,ze efektivita neni valna,at se obe strany snazi sebevic.Ucitele musi dodrzovat osnovy.A zaci,kteri nejsou integrovanymi zaky a nemaji specialni individualni plany,jen jim to "proste"nejde,jsou hodnoceni horsi znamkou.A to jen proto,ze na pochopeni uciva potrebuji delsi cas.Ten jim vsak neni umoznen diky velkemu poctu deti.Kdyby byly skupiny deti na cizi jazyk mensi mely by deti vetsi sanci se jazyku naucit.
A situace bude horsi,nebot od pristiho skolniho roku se stavy ucitelu budu zmensovat.A tim padem pocty deti zvetsovat.
V.
 Pavla 
  • 

Re: Zkusenost 

(28.10.2003 20:13:10)
Vendo, naprosto s Tebou souhlasím. Také učím Aj na ZŠ a těch dětí mám v jedné třídě dokonce 23! Vždy říkám, že dospělý by nikdy nešel do takto početného kursu. Přes všechny proklamace ministrů, jak je školství pro stát prioritou, se stává smutným faktem, že se školstvím, běžnými státními školami, to jde od 10ti k 5ti. Bohužel, všem se nám to vymstí na další generaci.Pavla
 Lenka,2 dospívající synové  
  • 

Re: Zkusenost 

(1.11.2003 12:53:08)
Učím také a to,co popisujete je situace,ve které se nachází nejen vyučující jazyků,ale i ostatní učitelé.Je to začarovaný kruh,málo dětí-málo peněz na škole-snižování stavu učitelů = velké stavy dětí ve třídách-"nenaladěnost učitele i dětí"-nemožnost individuálního přístupu-zhoršená výuka/málo času na hraní,procvičení apod./Situace se nezlepší sama,je to špatná koncepce MŠMT.Pokud bude "optimální norma" 24 dětí ve třídě,kde je třetina dětí s dysfunkcemi,nebude líp.Ale doufám.
 Majka, 10letá dcera a 6letý syn 
  • 

Re: Zkusenost 

(11.12.2004 23:44:13)
Před rokem jsem se ocitla v roli kritika učitelů jazyků, protože jsem doučovala tři dyslektické děti (viz můj příspěvek: Zprostředkované zkušenosti). Letos si musím sypat popel na hlavu, protože jsem se tím nepochybně kritizovaným učitelem stala já. Nějak se to tak semlelo, že jsem kývla na nabídku (a dávno vím, že vražednou) učit Aj na 2. stupni ZŚ. I my máme haldu integrovaných dětí, které mají tzv. individuální plán - ale zkuste to ve třídě dodržovat. V každé třídě (a učím 6 ročníků - žádné paralelky, prostě od 4. do 9. třídy) mám několik dyslektiků a několik zlobivců, kteří už mají třídní důtky, dvojky z chování a leccos jiného, ale neplatí na ně nic a na mne oni naopak zkouší všechno. Tito žáci opravdu strašně zdržují výuku, v hodinách především krotím dravou zvěř a občas učím. Mají špatné základy, protože se jim pořád mění učitelé (např. 7. třídy tvrdí, že měli zatím asi 7 učitelů za 3 roky angličtiny...), děti nejsou příliš rozdělené podle vědomostí a taky chuti pracovat. Je to strašně těžké donutit je, aby vůbec vnímali, co říkám, aby pořád nežvanili - potom se totiž při testech a prověrkách strašně diví, že tohle jsme přece nebrali!
Samostatnou kapitolou jsou učebnice. Kdo máte zkušenost s řadou Project 1 - 3, jistě mi dáte za pravdu, že to není žádná radost. Hlavně pro rodiče, kteří většinou nejsou schopni dětem pomoci, protože se v učebnici nezorientují (články, zadání cvičení a i gramatika jsou v angličtině). Tyto učebnice používám spíše jako vodítko a dětem vše vysvětluji po svém a s pomocí na internetu vyhledaných článků. Je to ovšem práce navíc, kterou nikdo - ani děti - neocení.

Ráda bych totuo cestou požádala rodiče, aby k nám učitelům zkusili být tolerantní. Věřím, že většina z nás dělá co může a je to většinou nadlidské úsilí. Stane se, že na některé žáky (a třeba jsou to zrovna vaše děti) jsme nechtíc přísnější nebo nespravedliví, ale kdyby to jen trochu šlo, rádi bychom věci změnili. Sama nevím, kde hledat pomoc - v penězích? V tom, aby se díky malému počtu paradoxně nezvětšovaly třídy? proč by nemohlo být ve třídě 15 dětí místo 25?

Páni poslanci, nebo kdo - co takhle přispět ze svých platů na to, aby naše školství k něčemu bylo a neodcházeli z něj učitelé, kteří by třeba chtěli děti něco naučit, ale vzhledem k těmto podmínkám už to raději vzdají?

Nic nového, viďte. Ale před rokem jsem byla jen rodič, teď jsem i na druhé straně barikády a je to moc poučné, to mi věřte.

Majka

 Majka, dvě děti 
  • 

Re: Re: Re: Zkusenost - pro Miladu 

(13.12.2004 23:07:42)
Ahoj Milado,
je moc pozdě a já bych měla zítra vstávat do školy (svojí). Takže času moc nemám. Jenom Ti poradím (možná už pozdě, nevím, ve které třídě je Tvůj syn) - podle mne nejlepší je jazykovka od 3.třídy. Já si nadávám kudy chodím, že Zuzka v jazykovce není. Její výuka (v běžné ZŚ) mi naštěstí nepřipadá tak hrozná - je ve 4. třídě a probírá toho víc, než si já troufnu se svými páťáky (a to nemluvím o tom, že já v 5. třídě učím z té samé učebnice jako má ona ve 4. třídě). Jak to bude pokračovat dál, jsem zvědavá.
Moje osobní zkušenost se vzděláváním té zvěře je natolik hrozná, že se nedivím častým změnám učitelů (nevím, ale řekla bych, že v jazycích je frekvence změn nejčastější).
Ráda si s Tebou časem popovídám, teď jdu spát.

Majka
 Lucie, dve deti 
  • 

Re: Re: Re: Re: Zkusenost - pro Miladu 

(18.5.2005 16:18:31)
Zdravim vsechny diskutujici rodice i ucitele,
toto tema me velmi zajima, protoze mam dceru v prvni tride a rozhodujeme se s manzelem, zda ji dat ci nedat na jazykovou skolu od 3. tridy. (Ucila se AJ jiz ve skolce formou krouzku a nyni chodi dvakrat tydne na hodinu AJ po vyucovani.) Je vyuka jazyku na "jazykovkach" kvalitnejsi? Co byste poradili?
Diky, Lucie
 Radka 
  • 

Re: Zkusenost 

(15.5.2005 16:15:25)
Naprosto souhlasím, já mám i 27 dětí v jedné třídě. To nevadí, že od 24 se mají dělit. To se běžně nedodržuje, poněvadž, jak je nám neustále předesíláno, na to nejsou peníze! A to máme třídy s rozšířenou výukou jazyků!!! R.
 Roman Balog 
  • 

výuka anglického jazyka 

(1.11.2003 9:22:37)
Jse žák 3.A a začínáme z výukou angličtiny. Výuka jazyku mě baví a zajímá. Máme hodnou učitelku a učíme se hruo.
Spozdravem
ROMAN BALOG
V OBLOUKU 579/3
ÚSTÍ NAD LABEM
P.s.č.40007
 Eržika 
  • 

Re: výuka anglického jazyka 

(1.11.2003 13:14:59)
Nejsou to nahodou TRMICE ?
 míla, PP (pubertální princezna) 
  • 

výuka? 

(2.11.2003 23:46:23)
mám dceru v 5. třídě, dva roky se učí německy, ale dost katastrofa. v první lekci uněla říct německy letadlo, ale na jednoduché, potřebné a užitečné věty se ještě nedostalo. tak jsme nakoupili obrázkové knížky a snažíme se doma. nejhorší je, že děti jazyky baví, je to pro ně zajímavá hra, umět mluvit nějak jinak/tajemně, ale škola to v nich udusí. myslím, že bez mimoškolního opakování/doplňování/procvičování/používání jazyka je celá výuka skoro na nic.
 Be , 3 děti-11,17 a 20 let 
  • 

učebnice 

(3.11.2003 9:10:41)
Všechny 3 děti se učily nebo ještě učí anglicky a mají jedno společné- všechny si musely koupit tu nejdražší učebnici , ve které není nic vysvětleno česky a do které se jen doplňují slova podle zadání, kterému rozumí jen ten, kdo anglicky mluví. Mám podobnou zkušenost jako s tím letadlem v němčině- syn věděl, jak se anglicky řekne krb, ale ptal se mne, co znamená slovo "and" !Děti jen doplňují slova, ale nemají zafixována základní slova - zájmena, nejběžnější slovesa , předložky a spojky.
 jana 
  • 

nespokojenost 

(3.11.2003 22:16:00)
Máme syna ve čtvrté třídě. ASi záleží hodně na učiteli,protože synové mých dvou kamarádek /obě dva na jiných školách/ mají již tři stránky slovíček. Syn nic...Jen kartičky s obrázky, které navíc má jen ve škole. Domů je nenosí,paní učitelka je má u sebe!!!! Když je někdy donese, tak já ho stejně nemůžu přezkoušet,protože anglicky neovládám, on tam má jen obrázky, ale nic u nich napsané!
Když se má učit anglickou básničku, tak se ji automaticky učí /samozřejmě s tatínkem,protože vůbec neví, jak se slovo čte- paní učitelka jim neřekne, aby si to napsaly nad text tužkou - jako za našich časů/.Jinak vůbec neví o čem básnička vlastně je!!!
No uvidíme, jak to bude dále pokračovat...
 Monika Zbořilová 
  • 

Nemáme na zákl. školách učitele - skutečné angličtináře! 

(4.9.2005 17:53:58)
Mám velmi špatné zkušenosti. Mám jedno dítě a jsem přesvědčená o tom, že se musíme o vzdělání dítěte ve výuce anglického postarat sami, jinak nebude ze základní školy vědět nic.Platíme soukromou výuku. V České republice chybí učitelé s dobrou znalostí jazyka a schopností jej vyučovat!Udělejte na toto téma výzkum a uvidíte výsledky!

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.