| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Můžeme si pomoci ...když mi poradíte

 Celkem 11 názorů.
 Petra, dcerka 3 roky 
  • 

Chvála, nic než chvála 

(8.7.2003 10:22:59)
Ahoj Jani,
s velkou zvědavostí jsem nahlédla na Tvou diplomku a musím přiznat, že aškoli mám dcerkou ještě malou, začala jsem již uvažovat nad systémem vzdělávání dětí a nad tím, jaký zvolím u svého dítěte. Tebou poskytnuté informace jsou velmi inspirující! Ráda bych získala více informací, protože nikde jsem nenašla alternativní školku či školu v místě našeho bydliště (severní Čechy). Domnívám se, že alternativních MŠ a ZŠ by mělo být více, ale bohužel do "okrajových" částí republiky ještě tyto nové metody nedosáhly. Většina škol je v Praze, Ostravě, Brně apod. Těžko mohu dítě vozit denně třeba 80 km do školky či školy. Doufám, že až dcerka začně chodit do školy, podaří se mi pro ni najít tu "nejvhodnější". Přeji hodně úspěchů ať už při výchově dvou rošťáků, či při osvětě a rozšiřování nových alternativních forem výuky.
Ahoj Petra
 Lída, 3 kluci a holka 
  • 

Re: Chvála, nic než chvála 

(8.7.2003 17:01:26)
Obsahově pěkné, jen jednu připomínku: raději rozdělit na několik souborů. Tenhle dlouhý "cancour" se špatně roluje, a pokud má někdo pomalejší připojení, bude se i dost dlouho načítat :-(
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Re: Chvála, nic než chvála 

(10.7.2003 18:59:37)
Omlouvam se za zpozdeni - nemela jsem pristup na net...

Petro - bohuzel u nas ve vychodnich Cechach jsme na tom podobne jako u vas - taky budu patrat (a prinejhorsim zvolim domaci vzdelavani)... Muj puvodni plan byl vystudovat zalozit u nas alterskolu a pak si poridit deti - no nevyslo to a ted uz to minimalne pro Ty nase nestihnu :-). Kazdopadne na tech mych strankach se casem objevi rozcestnik - budou tam temer vsechny internetovy stranky k tematu - cleneny podle typu skol i podle regionu - uz to melo byt v cervnu, ale vznikly nejaky technicky potize, na ktery ja nemam vliv, takze musim cekat. Taky co nejdriv doplnim seznamy kompletni literatury - to je muj osobni rest a ted mi to ztizil manzel, neb prevadi poctac z windows na Linux a nez to pochopim...

Lido - ten cancour by mel jit posouvat pomoci tech obdelnicku s typama skol vlevo (pokud mas explorer - v Mozille to nejde). Sice chvilku trvaj obrazky, ale me osobne se to nacita rychleji nez Rodina (pres modem). Kdybych to chtela predelat, znamenalo by to predelat na sedmdesati mistech cestu k odkazum a ani by to nemelo vyznamnej efekt - nez si totiz v soucasny podobe prectes uvod, nacte se Ti celej cancour a kdyz pak kliknes, mela by tam bejt hned skola, kterou chces, zatimco samostatny soubory by se otvirali pokazdy znovu. no, budu jeste premyslet co s tim...
 Sylvie 


A jak v budoucnu? 

(11.7.2003 23:12:53)
AHoj Jano,
stránky jsou moc hezké :o)

Sice se mě škola ještě netýká, mé starší dítko teprve pomalu dorůstá do školkového věku, ale i tak jsem si tenhle týden všimla v novinách dvou článků: v prvním bylo, že MŠMT se rozhodlo ukončit ověřování Waldorfské školy a dál že by se měla používat pouze v rámci stávajících předpisů jako je Národní či Obecná škola. Z toho, co jsem vyčetla na tvých stránkách, nějak nechápu, jak by to chtěli skloubit????

Druhá zpráva se týkala domácího vzdělávání - taktéž dostalo červenou :o( Doma by se nadále měly vzdělávat jenom např. dlouhodobě nemocné děti...

Tak jsem zvědavá, než mi holky vyrostou, jestli už zase neskončíme jenom na jednom typu základního vzdělávání...

S.
 Sylvie 


Re: A jak v budoucnu? 

(11.7.2003 23:22:44)
Ještě mě napadlo - dá se někde najít, jaká je úspěšnost žáků (jak bývají hodnoceni při přechodu na jinou školu nebo na vyšší "normální" školy)? Já teda ty stránky zatím nestihla prohlédnout celé, tak se omlouvám, jestli to tam někde je a já to zatím přehlédla.

S.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Re: A jak v budoucnu? 

(12.7.2003 2:54:55)
Nejdřív to snazší - úspěšnost při přijímačkách
waldorf - na http://www.waldorf.cz/ klikneš na Zpráva o rozvoji waldorfských škol - je to na 3. str. dokumentu
domácí vzděl. - jsem četla v učitelských listech apod., ale už z podstaty věci - větší úspěšnost u přijímaček je tim, že se věnuješ jednomu dítěti dle jeho potřeb prostě daná
o Začít spolu jsem někdy četla, že se nijak moc nelišila (akorát děti byly hodnoceny jako kreativnější) - nehodnotily se ale přijímačky, dělaly se prostě testy na školách jako součást výzkumu
O ostatních typech jsem nejspíš nic nečetla - ale ono třeba z Montessori škol pouze jedna už má tolik tříd, že její žáci dělali přijímačky, takže by to bylo hodnocení jedný školy spíš než programu. (Jinak na Montessori v Praze Libuši jsem četla nějaký srovnání - asi taky nějaký testy v rámci výzkumu, ale už si nevzpomínám - a výsledky byly srovnatelný.) Rozhodně si nejsem vědoma, že by někde někdo psal o horších výsledcích "alterdětí", takže vzhledem k tomu, že zatim je systém přijímaček takovej jakej je (šitej na míru dětem z běžných škol)... no já sama za sebe to beru tak, že dítě z alterškoly umí napsat přijímačkovej test stejně jako dítě odjinud a k tomu snad umí i jiný věci, který se zatim bohužel nehodnotí.

K tomu domácímu vzdělávání - nevim, cos přesně četla, já vim o omezení tohohle typu vzdělávání na děti se specifickými vzdělávacími potřebami. Naštěstí to, jestli má dítě specifický vzdělávací potřeby posuzují ředitelé a dá se tam kromě nemoci a různých dys zařadit i pár jiných věcí, protože záleží na úhlu pohledu - dle mého názoru už tim, že jsme každej individualita, jinej učební typ, tak máme každej jiný, vlastní, čili specifický vzdělávací potřeby..., takže myslim, že do určitý míry záleží, co je rodič schopen si před ředitelem obhájit.
O tom waldorfskym školství vtěsnanym do programu Obecná nebo Národní škola ještě nevim. Je fakt, že jiný programy (např. Začít spolu, v začátcích Montessori) takhle už fungujou - učitelé se prostě učí čarovat s papírama, ale nevim, jak se řeší předměty specificky waldorfský (eurytmie, formy), který jinde nejsou - asi se budou řadit jinam (zmiňovaný příklady např. pod hudebku, tělocvik, psaní...). Nicméně pracuje se na "rámcovym vzdělávacim programu", kterej má časem nahradit Obecnou, Národní a Základní školu. Měl by bejt tak obecnej, aby se do něj "vešlo" všechno a každá škola si bude na jeho základě dělat konkrétnější program vlastní, tak snad to dopadne dobře (zatim myslim se v tom školy trošku plácaj, ale to asi když se zavádí nová koncepce čehokoli).
 Žaba (Darek, Alan a Dora) 


Nápadíček :-) 

(13.7.2003 22:30:25)
Ahoj Jano,
sami pořádáme dost krkolomné životní změny, abychom mohli děti dávat do alterškoly - v našem přídě s programem "Začít spolu", takže je mně toto téma blízké.
Navrhovala bych dát tento článek na všechny "rodinné" a "dětské" servery, kde Ti ho budou ochotni vzít - myslím si, že mezi lidmi se o alternativním školství strašně málo ví, naši známí jsou z toho dost překvapení a těžko chápou, proč tak "blázníme" kvůli škole a vesele dávají děti do té nejbližší (a pak se diví).
Mohlo by pomoci, kdyby se odkaz na Tvoje stránky objevil vždy, když někdo do Seznamu, Atlasu nebo jiného vyhledávače napíše název kteréhokoli alternativního směru (teď mě napadá, že jsem to napřed měla zkusit, než jsem to sem začala psát, takže jestli to tak už funguje, tak promiň).
Bylo by bezva, kdyby se povedlo získat ke spolupráci rodiče dětí, které do těchto škol chodí, kdyby byli ochotni odpovídat na dotazy - my když jsme o tomto problému uvažovali, sháněli jsme takové kontakty velmi těžko, ale chtěli jsme mluvit s někým, kdo tu naši vyhlédnutou školu zná, dříve, než jsme se rozhodli. Velice nám pomohl dokonce i kontakt na rodiče, kteří odtamtud svou dcerku vzali pryč, ale to si fakt nedovedu představit, jak bys sehnala, snad jedině výzvou na stránkách v naději, že tam někdo takový zabloudí. Jinak by to mohlo jít přes mailový kontakt na jednotlivé školy, třeba by ředitelé byli ochotni vyvěsit na nástěnky něco v tom smyslu, že kdo se chce zapojit, ať tak učiní, nebo by se to mohlo zmínit na třídních schůzkách.

Ahoj

Žaba
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Nápadíček :-) 

(14.7.2003 19:22:54)
Ahoj
Ty odkazy ve vyhledávačích by měly fungovat přesně tak jak popisuješ - měly by reagovat na pojem alternativní školy, ale i na jednotlivé typy. Dávala jsem to kromě seznamu a centra ještě asi na deset dalších (takže teď když něco sama hledam, vnucujou se mi pořád moje vlastní odkazy :-) ).
Za ten nápad moc děkuju - líbí se mi a hned na tom začnu pracovat - zkusim oslovit nějaké rodiče prostřednictvím stránek a až začne škola, zkusim se domluvit přímo se školama. Už teď, když jsem dostala od někoho dotaz, na kterej jsem se necítila kompetentní odpovědět, dotazovala jsem se ředitelů různých škol, popř. jiného odborníka (třeba speciálního pedagoga, když bylo třeba), ale to s těma rodičema mě vůbec nenapadlo - a přitom je to tak jasný :-) Dík.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Re: Nápadíček :-) 

(14.7.2003 19:29:28)
Jo a tak mě napadlo, že pokud zrovna tohle čte někdo, kdo má dítě v alternativní škole a chtěl by být k dispozici pro případné dotazovatele (čili dal by mi mailovou adresu a já bych mu v případě potřeby napsala), nebo by chtěl rovnou napsat svou zkušenost, kterou bych rovnou zveřejnila vedla seznamu literatury a souvisejících webových stránek, tak mi můžete napsat sem, nebo na mail :-). Předem díky
 Ivo, dcera  
  • 

Alternativ je zoufale málo - chce to najít mecenáše 

(5.8.2003 23:19:16)
Je to pěkné vidět, jak se tohle rozjíždí - ale o to horší je přitom vědět, že mé dítě asi nikdy opravdu hezkou školu nezažije. To jsou tak mizivé ostrůvky pozitivní deviace, že tímhle tempem pokryjí území aspoň tak, aby se dalo odkudkoliv dojíždět, někdy za sto let. A že by noví absolventi pedagogických fakult byli ve velké většině zastánci - já tomu říkám "radostné školy", nikoli alternativní, protože o ty různé systémy ani tak nejde, jde o přístup učitele - tak to si taky nemyslím. Ten "zaběhaný" způsob je jednak mnohem lehčí způsob výdělku než jakákoli alternativa, jednak učit s radostí se asi ani naučit nedá, protože spousta učitelů by musela totálně změnit sama sebe. To se nestane, tito lidé budou prostě ve školách až do penze. A že by starostové pochopili, jak cennou devízou je pro obec dobrá škola, když všude kolem jsou školy stejně špatné, jako ta jejich - to je taky marná naděje.
Stěhování za dobrou školou je tak velký zásah do života, že se ho odváží málokdo. Může přinést mnohem více problémů než vyvažování vlivu školy vlivem dobrého prostředí doma. Ovšem je to jedna z mála cest, která může vést ke kladné zpětné vazbě v růstu významu dobré školy. Snad inzerované stránky pomohou, aby se ti, kterým není lhostejné, kde jejich dítě stráví podstatnou část života, mohli správně rozhodnout. Ale mnohem lepší by bylo, kdyby se do budování dobrých alternativních (asi soukromých) škol vložil nějaký osvícený silný investor. Ve skutečnosti to není tak šíleně drahá záležitost, jen se toho musí ujmout skuteční profesionálové. Když už jsi věnovala tolik času tomuto tématu, zkus se na to podívat z téhle strany. Utvořit nějakou jednu finančně silnou prestižní nadaci, která by se snažila pokrýt území ČR - to je podle mne jediná možnost, jak v reálném horizontu dát možnost alternativy těm, kteří o to stojí. A pak se teprve začnou měnit staré školy, aby odolaly konkurenci, a špatní učitelé, kteří prostě nikdy učit neměli, budou donuceni ze školství odcházet, a dobří budou mít kam odejít ze špatných škol. Stát to neudělá ani náhodou, stát musí být dobrý na všechny strany - nebo jste opravdu někdo zažili, že by "zasloužilí sádrovači dětských duší" byli skutečně nuceni ke změnám, buď sebe sama nebo zaměstnání?
Možná to ale nepůjde jinak než pomalu a pracně ostrůvek za ostrůvkem vydupávat ze země - zázraky se moc často nedějí. Drž se.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Alternativ je zoufale málo - chce to najít mecenáše 

(19.8.2003 10:00:44)
Děkuju.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

Všechna témata


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.