| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Známky nebo slovní hodnocení?

 Celkem 2 názorů.
 Vlasta, dcera druhá třída. 
  • 

Školní hodnocení? 

(28.1.2005 14:52:28)
Dobrý den,
zajímalo by mne školní hodnocení malých dětí,mám na mysli první, druhá třída?Dcera chodí do druhé třídy a s učením zatím moc velké problémy nemá, ale v první třídě měli hodnocení slovní a po dohodě s paní učitelkou ve druhé třídě přešli na známky. Myslím, že pro děti slovní hodnocení je lepší.Dcera říká, že jakmile dostane spolužák horší známku ostatní se mu smějou a dělají si z něj legraci, už jenom z tohoto důvodu si myslím, že slovní hodnocení je pro dítě lepší.
Zajímal by mmne Váš názor?
 Kateřina Filipi, studentka PDF UP Olomouc 
  • 

Slovní hodnocení - za jakých podmínek? 

(20.7.2007 19:22:44)
Samozřejmě slovní hodnocení je pro žáky lepší, dá jim rozhodně víc, než pouhá známka a to také z toho důvodu, že žáci vědí, že se nad nimi učitel více zamyslel, že mu nejsou lhostejní. Na některých našich školách je slovní hodnocení hojně využíváno, především na prvním stupni. A zde je právě kámen úrazu!Aby učitelovo slovní hodnocení bylo kvalitní a pro žáky přínosné, je třeba, aby učitel své žáky co nejlépe znal (to však je nutný předpoklad skutečné kvality každého pedagogického hodnocení).Tuto podmínku lze naplnit na některých alternativních školách, kde je výuka i počet žáků ve třídách přizpůsoben různým formám hodnocení. Na základních školách to jde pak na prvním stupni, kdy já osobně považuji za ideální kombinaci slovního hodnocení s procenty či přímo známkami, což je pro některé žáky i rodiče srozumitelnější a usnadňuje to pozdější přechod na klasifikaci (ať už na vyšším stupni školy, nebo při přechodu na jinou školu). Jakmile se však dostaneme na druhý stupeň základní školy, nastává problém. V běžné státní škole ve středně velkém nebo velkém městěm kde jeden učitel na vyšším stupni zpravidla vyučuje více než 200 žáků, je použití slovního hodnocení v plné míře velmi obtížné. Nejde tedy přímo o to zda hodnotit slovně či klasifikovat-oba způsoby mají bezesporu své klady i zápory a nestavěla bych je nutně proti sobě, ale spíš o to, jaké nám k tomu naše školy poskytují podmínky.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

Všechna témata


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.