vakat |
|
(14.3.2023 19:27:56) Já vidím několik problémů: 1) plno rodičů to dělá z pohodlnosti a chtějí oddálit dobu, kdy přece jen se budou muset dítěti věnovat 2) plno rodičů řeší problémy na poslední chvíli... dítě špatně mluví a namísto toho, aby to řešili třeba rok předem, tak k logopedovi jdou až třeba v červnu 3) setkala jsem se také s namálo rodiči, kteří se vlastně dítěti moc nevěnovali, dítě se neumělo pořádně najíst příborem, neumělo si zavázat tkaničky... byť mě to přijde smutné, je to fakt. Ale to není vina toho dítěte, že není připravené na školu, ale vina rodičů... 4) mám dvě děti školou povinné a plno rodičů dětí s odkladem jim nechali dát odklad, aby byly děti vyzrálejší a tím pádem proti jiným dětem přece jen o něco rychleji chápali dané problémy s učivem. Děti, které šli v řádném termínu pak permanentně proti těmto dětem byly pomalejší. Ono, když je tam třeba říjnové dítě, které má ještě odklad, tak z toho pak vznikne propastný věkový rozdíl třeba i rok a půl, který je zejména v první a druhé třídě velice znát. Ve vyšších ročnících už se to pak nějak urovnává. 5) U nás ve školce měli také takovou přípravku na školu. Někteří rodiče se proti tomu hrozně ohrazovali, ale za mě to bylo super. Děti si jako předškoláci nosili penál a museli si ořezávat pastelky, takže mým dětem se to tak přirozeně zažilo už ve školce, že jsem to v první třídě vůbec nemusela hlídat a automaticky si penál kontrolovali a z těch plno povinností, které v první třídě mají, už alespoň nějaké měli tak zautomatizované a nezdálo se jim pak, že toho mají tolik.
|
Konzerva |
|
(23.3.2023 9:37:15) Znám z okolí: 1) Matka si vyběhala odklad, protože bydlela na vesnici. Neměla auto. Práci měla v městečku cca 10km s pracovní dobou tak, aby se tam a zpátky dostala jediným autobusem, který ve vsi jezdil, tj. v 7:15 ráno tam a v 15:30 zpátky. Takže neměla, jak dostat dítě z první třídy, kdy se končí i s obědem ve 12 hodin, domů. Ve škole nebyla družina, jen ve druhé škole, na druhém konci města. Z jejich spádové školy vodily děti do družiny tam. Jenže když by dala dítě do družiny, tak by ho ze své práce nestihla vyzvednout tak, aby stihly ten autobuse. Druhá možnost byla, že by to dítě chodilo z družiny dřív, tak aby došlo na autobus na druhém konci a pak jelo autobusem samo domů. A to se jí nechtělo, 6 leté dítě pouštět samo přes městečko.
2) Dítě mělo zásadní logopedické problémy: neříkalo r, ř a šlapalo si na jazyk. Bylo mu fakt blbě rozumět. A tak si rodiče vyřídili odklad. Problém byl ale to, že dítě si docházelo na logopedii, ale doma s ním nikdo necvičil, takže ten odklad byl zbytečný, protože se to za rok stejně nezlepšilo.
|
vakat |
|
(31.3.2023 11:54:53) A jak to resili o ten rok pozdeji. Stejne se tomu nevyhli. To jim pridali autobusy? Je to jen posouvani komplikaci.
|
Konzerva |
|
(31.3.2023 18:00:13) Paní se podařilo sehnaj jinou práci.
|
ivett30 |
|
(30.5.2023 18:40:06) A nebo je to přesně naopak, dokud dává matka dítě do školky, je limitována provozní dobou školky a těžko si hledá místo ve svém oboru a nebo vůbec zůstává nezaměstnané. Jakmile však dítě nastoupí do školy, nemá k němu matka vodící a vyzvadavaci povinnost A po skončení školní družiny ho paní vychovatelka prostě posadí na lavičku pred školu ať si deset minut počká než maminka autobusem dojede a má tedy ta maminka lepší možnosti sehnat práci.
|
|
|
|
|
|