| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Integraci zvládáme. Ale za jakou cenu?

 Celkem 7 názorů.
 Hanka 75 


tak nevím 

(4.10.2021 18:45:40)
Když ministerstvo dostane zpětnou vazbu, že všude zvládají, tak co se změní ?
Který ředitel napíše, že u nich nezvládají ? Chtělo by to asi lepší dotazník.
Zrovna jsem také vyplňovala dotazník, který všichni vyplnili, že vše fajn ačkoli celý ten systém, na který se dotazník ptal je nefunčkní :-(
Učitelce přeji, aby se systém změnil, i kvůli všem dětem, které má ve třídě. Jak dlouho to takhle může vydržet, než učitelka vyhoří ? Kde je prostor pro pohodu, pochvalu, jak učitelka říká,prostor pro všechny děti.
Slyšela jsem, že s podobnou věcí měla problém i základní škola, zde byl problematický agresivní spádový žák, jehož rodiče chtěli, aby chodil do své spádové školy (prý nejsou žádné páky na to, aby nechodil), k tomu pár dalších dětí s problémy, a ve výsledku odešlo ze třídy 10 normálních dětí, učitelka, která se prý velmi snažila přetížená. Integrace má svá pozitiva, ale asi by se urychleně měli řešit její negativa.
 Konzerva 


Re: tak nevím 

(5.10.2021 14:36:51)
Souhlasím. Jestli se do dotazníků formulně píše, jak je vše OK, tak těžko chtít změnu. Ovšem to se za ten správně vyplněný dotazník musí postavit i ředitel. A ne jeden, ale musí to tak vyplnit všichni ředitelé. Protože jednoho, dva můžou vyhodit. Všechny ne. Prostě v jednotě je síla. ~d~
 Holka modrooká 
  • 

A to 

(5.10.2021 9:17:08)
A to je jenom školka, kde jsou malé děti. Což teprve škola!
A pokud učitelka do dotazníku nezvládá, co se stane? Dostane padáka. Protože je shora nařízeno, že se to prostě zvládat MUSÍ! Lži, jak je všechno úžasné, jak za komunistů. Hlavně že si integruje neinegrovatelné.
 Sonja - asistentka pedagoga 
  • 

Integrace 

(6.10.2021 15:29:41)
Článek se mi zdá být dost podivný a úplně mu nevěřím. Ve školství pracuji už několik let jako asistentka pedagoga a vychovatelka. Naše ZŠ má pod sebou i MŠ a já sama mám i nějakou praxi v MŠ. Není možné, aby na 25 dětí byla jedna učitelka s asistentkou! Jedna učitelka ve třídě chodí na ráno, tzn. že nastupuje třeba v 6.00 (dle toho od kdy začíná v MŠ provoz, nebo provoz třídy - naše mš má 4 třídy a provoz různý, jedna třída funguje od těch 6 hod, jiná třída končí v 17 hod. aby se pokryl celodenní provoz a děti dle potřeby přechází do jiné třídy) a je tam do oběda. V 9,30 nastupuje druhá učitelka, která pomáhá té první s dopoledním hlavním programem a je tam s dětmi do odpoledne. Pokud je ve třídě dítě, které potřebuje asistenci, tak asistentka u nás nastupuje v 8 hod. a je tam do 12 hod. Asistentky mají v naprosté většině jen 1/2 úvazek! V článku se píše, že asistentka odchází v 15,30. Ani učitelka nemůže být ve třídě od 7 do 16,30 jak se v článku píše, to je naprostý nesmysl! Každá učitelka má přímou a nepřímou pracovní dobu. Tzn, že pokud má plný úvazek tedy 8 hod, tak 6 hodin je s dětmi a 2 hodiny má nepřímou pracovní dobu která slouží na přípravu kterou si může dělat i doma. Pokud je ve třídě např. autistické dítě, tak nemůže být plný počet dětí ve třídě tedy 25 ale kvůli tomu autistickému dítěti se počet snižuje na max.23 dětí! Dále jsou v MŠ i uklízečky, kuchařky. Pokud dítě rozlije mléko, tak starší děti si je utřou samy, jinak je tam od toho uklízečka, která je schopná (alespoň u nás) s dětmi pomoci!Neznám učitele, který by fungoval celý den jako policajt. U nás jsou děti tak zaměstnané, že na blbiny nemají čas. Jestli si učitel děti nedokáže usměrnit, tak to není dobrý učitel! Mám pocit, že článek psal někdo, kdo práci v MŠ vůbec nerozumí!
 nekázanka 


Re: Integrace 

(6.10.2021 16:59:18)
Když jste to četla, asi jste si všimla, že to je víceméně přepis telefonátu s jednou paní učitelkou, že autorka vychází z toho, co jí učitelka sdělila. Předpisy jsou předpisy, ale ta realita je (někde) docela mimo... a pak je to pro pedagogy fakticky složité.
 Hanka 75 


Re: Integrace 

(6.10.2021 19:15:03)
Ten konec pro mne mluví za vše, učitelka, která napíše, u nás jsou děti tak zaměstnané, že nemají čas zlobit, rozlít mléko... pro mne není důvěryhodná učitelka. Já si to tedy velice představit umím, že uklízečka nečeká a nenahláží do třídy, kdy je potřeba utřít rozlité mléko je asi v každé školce, tudíž dojít pro uklízečku (která má též svou práci), říct jí o pomoc, v tu dobu je ve třídě+ jen jedna učitelka nebo žádná... z toho pramení další menší katastrofy, jako že dítě do mléka šlápne, takže jít ho převléct.. a hlavně z toho stresu a nepohody pramení to, že učitelka není v klidu, přenáší se to na děti... no a ty více zlobí. A mít více problematických dětí ve třídě.
Jestli je asistentka na poloviční úvazek, tak pak to dítě je bez asistenstky nebo odchází domů ?
23 i 25 dětí ve třídě mi připadá zvládnutelné s neproblémovými dětmi, s jedním problémovým a asistentkou, možná dvě problémové a dvě asistentky... ale víc problémových dětí už vidím jako problematické a hlavně ony jsou problémové děti a problémové děti. Holčička s lehčí formouo Down. syndromu je pravděpodobně jinak náročná než autistické agresivní dítě, jak pro asistentku, tak pro okolí... v druhém případě si myslím, že i jedno, dvě takové děti a je to nezvládnutelné a zatěžující učitele, ostatní děti...
ale hlavně, učitelka co si myslí, že děti stačí zabavit a je po problému, to se mi nelíbí, takhle to nefunguje. Seelepší učitel nezvládne situaci, kdy je přetížený (a dlouhodobě, to musí vést i k vyhoření), a s tímhle názorem od kolegyně, podle mne tím spíše. Asi to dělám špatně, nezaměstnávám děti dostatečně, když zlobí. Jenže ono je to i o chvílích pohody, volné hry a nikoli neustálého zaměstnávání dětí, aby nezlobily.
 atisa 


Re: Integrace 

(10.10.2021 14:49:46)
Tak k té přímé a nepřímé péči....Mám 3/4 úvazku, což je 30 hodin (6hodin denně), z čehož 3 hodiny (1/10), připadá na nepřímou péči.Ve třídě jsem od půl 8 do půl 1. Do nepřímé péče mi spadá 10 minut po ránu a odpoledne 13.05 až 13.30. V této době bych měla trávit čas přípravami na druhý den, konzulatace s učiteli, tvorba nástěnek, pomůcek, administrativa. Jenže dvakrát týdně jsem vypsána v družině do půl 2, 1x týdně 13 -13,45 podle toho jak děti stíhají oběd doučuji a 1x mám kroužek a ten poslední den mám dohled v jídelně, kdy mi při troše štěstí zbyde 15 minut jednou týdně(vše jde jak má, nikdo neomarodí, nezapomene). Jediných 10 minut mám po ránu, když sotva stíháme s dětmi vše zkontrolovat, připravit, říci si jak bude probíhat den, vyslechnout děti co se stalo, co dostaly nového, jestli neměly problém s úkolem, jestli mají všichni všechny pomůcky atd.- 17 dětí a 1 As.Syndrom, u kterého čekám už rok a půl na řešení.Do toho dle potřeby docházím o přestávku do jiné třídy, kde zatím nemůže být asistent, protože se čeká na došetření dětí,doprovod ven, nebo do tělocvičny o velkou přestávku, dělám doprovod na Tv a jazykové hodiny. I kdybych měla křídla nedá se to stíhat.Pokud si laskavý čtenář spočítá, do nepřímé péče se vlastně nevejdu nikdy a vše dělám doma. Jediné placené jakoby navíc je kroužek a doučování.Jinak vše co přesáhne 6hodin(porady do večera, školení, dny otevřených dveří, zápisy atd. jedu vlastně zdarma ve volném čase)...Jediné co mi dává sílu jsou MÉ úžasné děti. Duševně i zdravotně jsem na dně...Vše je nedotažené, honem, honem jen ať to dobře vypadá na papíru, ale jak to fuguje, už se nikdo nezajímá. Dovedu tuto mojí skvělou třídu do konce a končím také...

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.