Sonja - asistentka pedagoga | •
|
(6.10.2021 15:29:41) Článek se mi zdá být dost podivný a úplně mu nevěřím. Ve školství pracuji už několik let jako asistentka pedagoga a vychovatelka. Naše ZŠ má pod sebou i MŠ a já sama mám i nějakou praxi v MŠ. Není možné, aby na 25 dětí byla jedna učitelka s asistentkou! Jedna učitelka ve třídě chodí na ráno, tzn. že nastupuje třeba v 6.00 (dle toho od kdy začíná v MŠ provoz, nebo provoz třídy - naše mš má 4 třídy a provoz různý, jedna třída funguje od těch 6 hod, jiná třída končí v 17 hod. aby se pokryl celodenní provoz a děti dle potřeby přechází do jiné třídy) a je tam do oběda. V 9,30 nastupuje druhá učitelka, která pomáhá té první s dopoledním hlavním programem a je tam s dětmi do odpoledne. Pokud je ve třídě dítě, které potřebuje asistenci, tak asistentka u nás nastupuje v 8 hod. a je tam do 12 hod. Asistentky mají v naprosté většině jen 1/2 úvazek! V článku se píše, že asistentka odchází v 15,30. Ani učitelka nemůže být ve třídě od 7 do 16,30 jak se v článku píše, to je naprostý nesmysl! Každá učitelka má přímou a nepřímou pracovní dobu. Tzn, že pokud má plný úvazek tedy 8 hod, tak 6 hodin je s dětmi a 2 hodiny má nepřímou pracovní dobu která slouží na přípravu kterou si může dělat i doma. Pokud je ve třídě např. autistické dítě, tak nemůže být plný počet dětí ve třídě tedy 25 ale kvůli tomu autistickému dítěti se počet snižuje na max.23 dětí! Dále jsou v MŠ i uklízečky, kuchařky. Pokud dítě rozlije mléko, tak starší děti si je utřou samy, jinak je tam od toho uklízečka, která je schopná (alespoň u nás) s dětmi pomoci!Neznám učitele, který by fungoval celý den jako policajt. U nás jsou děti tak zaměstnané, že na blbiny nemají čas. Jestli si učitel děti nedokáže usměrnit, tak to není dobrý učitel! Mám pocit, že článek psal někdo, kdo práci v MŠ vůbec nerozumí!
|
nekázanka |
|
(6.10.2021 16:59:18) Když jste to četla, asi jste si všimla, že to je víceméně přepis telefonátu s jednou paní učitelkou, že autorka vychází z toho, co jí učitelka sdělila. Předpisy jsou předpisy, ale ta realita je (někde) docela mimo... a pak je to pro pedagogy fakticky složité.
|
|
Hanka 75 |
|
(6.10.2021 19:15:03) Ten konec pro mne mluví za vše, učitelka, která napíše, u nás jsou děti tak zaměstnané, že nemají čas zlobit, rozlít mléko... pro mne není důvěryhodná učitelka. Já si to tedy velice představit umím, že uklízečka nečeká a nenahláží do třídy, kdy je potřeba utřít rozlité mléko je asi v každé školce, tudíž dojít pro uklízečku (která má též svou práci), říct jí o pomoc, v tu dobu je ve třídě+ jen jedna učitelka nebo žádná... z toho pramení další menší katastrofy, jako že dítě do mléka šlápne, takže jít ho převléct.. a hlavně z toho stresu a nepohody pramení to, že učitelka není v klidu, přenáší se to na děti... no a ty více zlobí. A mít více problematických dětí ve třídě. Jestli je asistentka na poloviční úvazek, tak pak to dítě je bez asistenstky nebo odchází domů ? 23 i 25 dětí ve třídě mi připadá zvládnutelné s neproblémovými dětmi, s jedním problémovým a asistentkou, možná dvě problémové a dvě asistentky... ale víc problémových dětí už vidím jako problematické a hlavně ony jsou problémové děti a problémové děti. Holčička s lehčí formouo Down. syndromu je pravděpodobně jinak náročná než autistické agresivní dítě, jak pro asistentku, tak pro okolí... v druhém případě si myslím, že i jedno, dvě takové děti a je to nezvládnutelné a zatěžující učitele, ostatní děti... ale hlavně, učitelka co si myslí, že děti stačí zabavit a je po problému, to se mi nelíbí, takhle to nefunguje. Seelepší učitel nezvládne situaci, kdy je přetížený (a dlouhodobě, to musí vést i k vyhoření), a s tímhle názorem od kolegyně, podle mne tím spíše. Asi to dělám špatně, nezaměstnávám děti dostatečně, když zlobí. Jenže ono je to i o chvílích pohody, volné hry a nikoli neustálého zaměstnávání dětí, aby nezlobily.
|
atisa |
|
(10.10.2021 14:49:46) Tak k té přímé a nepřímé péči....Mám 3/4 úvazku, což je 30 hodin (6hodin denně), z čehož 3 hodiny (1/10), připadá na nepřímou péči.Ve třídě jsem od půl 8 do půl 1. Do nepřímé péče mi spadá 10 minut po ránu a odpoledne 13.05 až 13.30. V této době bych měla trávit čas přípravami na druhý den, konzulatace s učiteli, tvorba nástěnek, pomůcek, administrativa. Jenže dvakrát týdně jsem vypsána v družině do půl 2, 1x týdně 13 -13,45 podle toho jak děti stíhají oběd doučuji a 1x mám kroužek a ten poslední den mám dohled v jídelně, kdy mi při troše štěstí zbyde 15 minut jednou týdně(vše jde jak má, nikdo neomarodí, nezapomene). Jediných 10 minut mám po ránu, když sotva stíháme s dětmi vše zkontrolovat, připravit, říci si jak bude probíhat den, vyslechnout děti co se stalo, co dostaly nového, jestli neměly problém s úkolem, jestli mají všichni všechny pomůcky atd.- 17 dětí a 1 As.Syndrom, u kterého čekám už rok a půl na řešení.Do toho dle potřeby docházím o přestávku do jiné třídy, kde zatím nemůže být asistent, protože se čeká na došetření dětí,doprovod ven, nebo do tělocvičny o velkou přestávku, dělám doprovod na Tv a jazykové hodiny. I kdybych měla křídla nedá se to stíhat.Pokud si laskavý čtenář spočítá, do nepřímé péče se vlastně nevejdu nikdy a vše dělám doma. Jediné placené jakoby navíc je kroužek a doučování.Jinak vše co přesáhne 6hodin(porady do večera, školení, dny otevřených dveří, zápisy atd. jedu vlastně zdarma ve volném čase)...Jediné co mi dává sílu jsou MÉ úžasné děti. Duševně i zdravotně jsem na dně...Vše je nedotažené, honem, honem jen ať to dobře vypadá na papíru, ale jak to fuguje, už se nikdo nezajímá. Dovedu tuto mojí skvělou třídu do konce a končím také...
|
|
|
|