Ivka (dva kluci) |
|
(12.12.2019 18:03:18) Analýza bohužel nemá valnou vypovídající hodnotu. Některé závěry jsou vyloženě zavádějící. 1. počet maturantů již několik let neklesá, ale naopak narůstá (při stagnujícím počtu osob v ročníku narůstá podíl těch, co zvolili maturitní obor) Zdroj: https://eprehledy.cz/pocet_narozenych_deti.php 2. počet přijatých studentů na VŠ vůbec NIC NEŘÍKÁ o počtu těch, kteří studium dokončili. Paušalizující závěr autorky článku o devalvaci vysokoškolského vzdělání je jaksi mimo (resp. nelze z uvedeného vyvodit). Nejnižší studijní neúspěšnost mají obory s náročnými přijímacími zkouškami (lékařské a právnické fakulty). Naopak obory, na které je "snadné být přijat", je o to náročnější dostudovat. Jsou to především technické obory, kde na některých fakultách již v prvním ročníku opustí studium i nadpoloviční většina studentů. Zdroj: https://www.e15.cz/domaci/tuzemskym-vysokoskolakum-se-nedari-studium-nedokonci-dve-petiny-z-nich-1352881 a výroční zprávy vysokých škol, např. https://www.cvut.cz/sites/default/files/content/122dcbcf-3b4a-4188-913e-5a0dd25f3d6e/cs/20190625-vyrocni-zprava-o-cinnosti-cvut-2017.pdf Analýza bohužel nemá valnou vypovídající hodnotu. Některé závěry jsou vyloženě zavádějící. 1. počet maturantů již několik let neklesá, ale naopak narůstá (při stagnujícím počtu osob v ročníku narůstá podíl těch, co zvolili maturitní obor) Zdroj: https://eprehledy.cz/pocet_narozenych_deti.php 2. počet přijatých studentů na VŠ vůbec NIC NEŘÍKÁ o počtu těch, kteří studium dokončili. Paušalizující závěr autorky článku o devalvaci vysokoškolského vzdělání je jaksi mimo (resp. nelze z uvedeného vyvodit). Nejnižší studijní neúspěšnost mají obory s náročnými přijímacími zkouškami (lékařské a právnické fakulty). Naopak obory, na které je "snadné být přijat", je o to "náročnější" dostudovat. Jsou to především technické obory, kde na některých fakultách již v prvním ročníku opustí studium i nadpoloviční většina studentů. Zdroj: https://www.e15.cz/domaci/tuzemskym-vysokoskolakum-se-nedari-studium-nedokonci-dve-petiny-z-nich-1352881 a výroční zprávy vysokých škol, např. https://www.cvut.cz/sites/default/files/content/122dcbcf-3b4a-4188-913e-5a0dd25f3d6e/cs/20190625-vyrocni-zprava-o-cinnosti-cvut-2017.pdf
|
Ka | •
|
(12.12.2019 21:24:41) Místo u příspěvku bych tvůj přístup čekal u autora.
Dobrý.
|
|
begonie | •
|
(13.12.2019 8:45:16) 2. počet přijatých studentů na VŠ vůbec NIC NEŘÍKÁ o počtu těch, kteří studium dokončili.
To sice nerika, ale clanek se jmenuje "Nikdy nebylo tak jednoduche dostat se na vysokou skolu" a nikoliv "Nikdy nebylo tak jednoduche vysokou skolu vystudovat", tak nevim, co je na tech cislech zavadejiciho.
|
Ivka (dva kluci) |
|
(13.12.2019 9:11:34) Za zavádějící považuji "Paušalizující závěr autorky článku o devalvaci vysokoškolského vzdělání je jaksi mimo (resp. nelze z uvedeného vyvodit)." což uvádím hned v následujícím řádku, stačí dočíst...
|
|
Analfabeta |
|
(14.12.2019 20:46:35) "Byt prijat" je skutecne zavadejici. Ke studiu strednich skol je tak prijat xx studentu, nicmene cca 1/4 studentu studia nedokonci, protoze na to proste nemaji, a zustavaji se zakladnim vzdelanim https://www.lidovky.cz/domov/epizeuxis-uloha-ktera-neoveruje-dovednost-studenti-na-ni-zbytecne-ztroskotali.A160527_110627_ln_domov_ELE
A dalsi data: http://docplayer.cz/16670475-Souvisi-uspesnost-studia-na-vysoke-skole-se-stredoskolskym-prospechem.html http://www.nuv.cz/projekty/karierove-poradenstvi/tz https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/skolstvi/skoro-polovina-vysokoskolaku-nedokonci-studium_501099.html
|
Ka | •
|
(15.12.2019 5:16:44)
Jeden šikovnej kluk šel po základce na střední řekněme obor s architekturou, jeho prospěch se pohyboval mezi jedna - dvě. Ve třeťáku se páni /profesoři/ rozhodli že zjistí jestli žáci mají talent. A ejhle synátor známého jim vyšel že talent nemá. Výsledkem bylo že se školou seknul a utekl do zahraničí. Takže z člověka který měl budoucnost skvělou je budoucí bezdomovec. V Bibli se píše, poznáte je po ovoci a ovoce českého školství je opravdu hodně trpké.
|
Analfabeta | •
|
(16.12.2019 15:26:18) Mne to povidejte! Vnuk sel do skolky ve veku dvou let. Soukroma skolka za ROK!!! nepoznala, ze dite je trojjazycne a nerozumi tomu, co ucitelka rika (byt vedeli, ze dite vyrusta ve vicejazycne rodine). Ze pry ma dite ADHD a k tomu je jeste autista. Druha - statni - skolka na to prisla za dva dny. Prisla na to asistentka, byvala ucitelka MS v duchodu, ktera si chodi privydelavat jako asistentka. Dneska je vnukovi 5 a chodi do skolky v zahranici. ADHD nema, je hlavne zivy a se zajmem o vsechno kolem sebe. Autista neni ani omylem, reditelka skolky prohlasila, ze jestlil je toto dite autista, tak ona je kosmonaut (mimochodem, sutecneho autistu jsem tam videla taky a jeho chovani je odlisne na prvni pohled).
|
|
|
|
|
|