R. Rákóczi | •
|
(12.9.2019 9:24:10) Samozvaná organizace o pěti lidech EDUin se pasuje do role jediného chytrého v této problematice. Nechápu, co má být připraveno. Vždyť se matematika snad učí na ZŠ, pak na SŠ. Takže kde je problém? Existuje snad vícero matematik? My jsme měli čtyřleté gymnázium, bylo těžké se na něj dostat, nikdo se nás neptal a nevodil za ručičku, věděli jsme, že budeme maturovat z matematiky, cizího jazyka, češtiny a volitelného předmětu. Hotovo. Tečka. Proč děláme z národa blbce s maturitou? Nechápu pana Kartouze a jemu podobné, souhlasím s Mgr. Václavem Klausem ml. Jsem dětský psxcholog a každý den vidím kam protekcionismus a snižování záteže pro děti a dospívajíci vede!
|
Radka Č. | •
|
(12.9.2019 9:56:02) Naprostý souhlas, i když je matematika pro některé děti obtížná, rozvíjí logické myšlení více než veškeré hry na PC a sociální sítě. Mám dvě dcery, jedna víceleté gymnázium a druhá ZŠ a obě znají obtíznost matematiky a obě vědí, že je to základ. A také obě budou skládat zkoušku z matematiky. Proč se raději nevrátí pravomoce gymnáziím na maturity a maturitní okruhy? Je to kvůli soukromým školám, kde vezmou každého a kde si rodič zaplatí a vyhádá vše? Státní školy by si to většinou nedovolily, bývají ve městech vážené a neshodiky by se. Pan RR má pravdu! Děkuji.
|
Rozállie |
|
(13.9.2019 5:57:07) Ale kdeže ... I státní SŠ berou naprosto běžně čtyřkaře do maturitních oborů (které tak nějak SAMY vznikly z oborů, kde stačil výuční list), protože peníze. Pak se všichni hrozně diví, jaktože ty chuďátka nezvládají STEJNOU maturitu z matiky, jako gymnazisti.
A tak co, tak se matika zruší všem, a vyřešeno ... Kdyby to nebylo k pláči, tak je to k smíchu.
|
X__X |
|
(13.9.2019 8:32:27) A tak co, tak se matika zruší všem, a vyřešeno ... Kdyby to nebylo k pláči, tak je to k smíchu.
promiň, ale tomuhle nerozumím matiku na středních školách přece nikdo rušit nechce a povinně se z ní dosud maturovat nemuselo, tak ani tady nejde o žádné zrušení a dobrovolně si ji k maturitě taky může vybrat jakýkoli maturant. já tomuhle šílení fakt nerozumím. když jsem před třiceti lety, ještě za minulého režimu, nastupovala na střední já, tak taky maturita z matiky nebyla povinná a nikdo nešílel, že budu jenom blbec s papírem, protože bez matiky není maturita tou správnou maturitou.
|
Rozállie |
|
(13.9.2019 14:39:34) K šílení na tom je zhruba tohle: přestože se všichni tak hrozně maturity z matiky bojí, tak současný didaktický test z matematiky je na tak strašně nízké úrovni, že níž už to snad ani nejde, ještě chvíli, a budou tam příklady 1+1. Nekecám, stačí googlit, dnes zvládne odmaturovat z matiky bystřejší žák osmé třídy. Už hodně dlouho to nemá nic společného s matematikou, ze které se maturovalo v naší generaci. Přesto rostou procenta neúspěšných maturantů z matematiky. Podle mého názoru jsou za tím tyhle věci - na maturitní obory se přijímají děti, které tam nemají co dělat a neumí se u nás učit matematika (nejen).
Strašák povinné matury z matiky už pomalu začal působit - světe div se, na obory bez maturity se začalo hlásit víc dětí. Teď se tento požadavek zruší, a jsme tam, kde jsme byli, žádná změna, dál se budou gymnazisti nudit, a děcka na učňácích třást strachy. Protože se sice zruší povinná matika, ale zároveň se neděje NIC, co by stav aspoň trochu zlepšilo.
|
X__X |
|
(13.9.2019 16:28:57) Nekecám, stačí googlit, dnes zvládne odmaturovat z matiky bystřejší žák osmé třídy.
no vidíš, já mám vysokou a z matiky bych neodmaturovala, v testu jsem nedala ani minimální požadovaný počet bodů. jaká bývala maturita z matiky dřív netuším, protože jsem z ní nematurovala. didakťák z češtiny jsem dala levou zadní, ten mi přijde primitivní - ale pravda je, že za mne žádný didakťák z češtiny nebyl, jenom písemný sloh a ústní literatura, ten je oproti dřívějšku navíc.
nicméně pokud se budeš snažit maturitu z matiky narvat povinně všem, tak ten test logicky upadne ještě víc. protože se postupně přizpůsobí tak, aby ho maturanti v přijatelném procentu zvládali
Strašák povinné matury z matiky už pomalu začal působit - světe div se, na obory bez maturity se začalo hlásit víc dětí.
jestli působí strašák povinné maturity z matiky, to těžko říct. ale co jsem koukla do zpráv Národní ústavu pro vzdělávání, tak za školní rok 2017/2018 uváděli, že na SOŠ nastoupilo 37,2% nových žáků, což označili na "maximum desetiletí", ale o rok později (když už povinná matika platila i pro SOŠ) jich nastoupilo 41,5%. u gymplů uváděli "ustálený stav" 22,5%, který i o rok později byl 22,3%. pro obory s výučňákem a maturitou uváděli 6,1% a 5,9%. na oborech s výučňákem uváděli 29,33% a 29,4%, ten zbytek pak jsou obory bez výučňáku. letošní data jsem ještě nenašla, asi ještě nebudou, když se nový školní rok teprve rozjíždí, ale takhle mi to nepřišlo jako že by na maturitní obory působil nějaký velký strašák
http://www.nuv.cz/uploads/download/2018/VYVOJ2017_cele_pro_www.pdf http://www.nuv.cz/uploads/Vzdelavani_a_TP/Krajsky_web/CR/a_CR_zaci_abs_19_pro_krajsky_web.pdf
|
Rozállie |
|
(14.9.2019 9:50:41) Ten didakťák je hlavně blbě udělaný - což kritizuje i Plaga - netestuje logické uvažování, testuje znalosti, které se dají nabiflovat (konkrétní postupy, které lze natrénovat). Samozřejmě, že když je někdo už kolik let mimo školu (kde se ty postupy denně používají), tak ho jednoduše zradí paměť. Navíc jsou to příklady, které se učí na ZŠ. Ze srandy si ten test zkoušelo několik dětí v mém okolí z 8. a 9. třídy, všechny by prošly. Ne úplně na 1, protože tam bylo pár typů úloh, které ještě neznaly, ale do procent nutných ke splnění se vešly. Já srovnání mám, z matiky jsem maturovala, srovnat se to nedá ani náhodou - je to obyčejná klasická větší písemka z matiky, přemýšlet se u toho nemusí, jen použiješ nazpaměť naučené postupy
Informace, že se hlásí víc dětí na obory bez maturity, se objevila v článcích teď kolem humbuku s matikou, předpokládám, že jde o nějaká čerstvá čísla.
Je na tom špatně úplně všechno, a začíná to už v 1. třídě, ne-li ve školce. Děti se neučí přemýšlet, a pak se jim vtluče do hlavy, že nemají vlohy na matiku. Nikdo nevysvětluje, proč se něco počítá, tak jak se to počítá, jen se učí zpaměti. S přesvědčením, že matika je fuj a těžká a oni na ni jsou hloupí, se děti protloukají školou až do matury.
Třeba Hejného matika - ač skvělá, je kritizovaná, protože se u ní musí přemýšlet (musí přemýšlet i učitelé), a je to holt delší proces, než se něco naučit zpaměti, takže ve výsledku děti v 5. třídě neznají některé věci, které znají děti s klasickou matikou. Ale už se nedodá B, že děti s Hejného matikou UMÍ a VĚDÍ, na rozdíl od ostatních dětí, které JEN ZNAJÍ víc, ale používat to neumí.
|
X__X |
|
(14.9.2019 14:26:38) Rozálie, tak některé střední školy i začátkem září přijímají, když jim nenastoupilo dost dětí, tak je otázka, nakolik se jedná o uzavřená čísla a nakolik o odhady. jestli to nemůže být zkreslené třeba individuálním pohledem (na náš učňák se přihlásilo víc žáků, než loni X celkově všude nastoupilo víc dětí, takže konečné procento se od loňských dat tolik lišit nebude). ze zdrávek (kde se o povinné maturitě z maturity neuvažovalo) jsem taky slyšela hlasy, že se jim hlásilo víc dětí a to do maturitního oboru.
jinak matiku ze základky znám a mám čerstvě nacvičenou (přechod dvou dětí na SŠ a příprava na přijímačky) a stejně jsem ten test nedala u většiny věcí mám pocit, že jsem o nich v životě neslyšela a rozhodně je k životu nepotřebuji (jo, vím, blbý test). znova mě to vrací k otázce, jestli tedy není lepší nechat ten stav tak, jak býval i dřív - radši maturita z matiky pořádná, ale jenom pro toho, kdo si ji zvolí, než blbá pro všechny
|
|
|
|
|
|
|
|
|