1.5.2008 17:17:47 Rani
Naše zkušenost...
Mám dvě děti - 7 a 5, takže s předškolními zařízeními máme, dá se říct bohaté, zkušenosti. Syn prošel 3. školkami. Dva roky chodil do školky na francouzském venkově - 30 dětí a jedna učitelka (v případě výletu či "venčení" ještě nepedagogicky vzdělaná pomocnice navíc)výsledek - úžasný. Díky systému "výuky" - děti si nehrály - ony měly " práci" v kroužkách po 6 " kusech". Neexistovalo - jděte si hrát, vytahejte, co chcete a podobně. Měli den rozparcelovaný do bloků a každá skupina měla své "zaměstnání". Našemu dítěti to moc vyhovovalo a dělalo ohromné pokroky. Paní učitelka měla stále úsměv na tváři ač sama měla 4 poměrně malé děti doma a ve školce na krku ještě toho našeho mezi těmi 30 prcky, který navíc neměl jazykové vybavení a zpočátku nerozuměl ani slovo... Pak nás čekala školka v Praze - pěkná, typu dělejte si co chcete, ale učitelky měly děti aspoň rády a netvářily se jako půlka zadku poránu... Výsledek - po půl roce dítě ztratilo většinu toho, co umělo, začalo být značně "rozverné" a přestávalo se kontrolovat. Třetí školka - výcvykový tábor. Jo, tam se synátor naučil... příprava do školy úžasná, ale... ale přišla šikana a přišlo něco, co nám časem vyrazilo dech - v první třídě noční pláč, že nečte nejlépe ze třídy a že ve školce jim pííí(úúú)ča přeci říkala, že když nebudou nejlepší, tak je maminka a tatínek nebudou mít rádi.... Po návštěvě psycholožky jsme se opravdu teprve až tak dozvěděli, co nám nejmenovaná školka na Praze 4 se synkem naděla... Takže raději dcera šupajdila do jiné školky. Tam je to takový zlatý střed. Paní učitelky mají úsměv na tváři, neslyším jen to špatné, co naše dítko vyvedlo během 8 hodin pobytu v MŠ a navíc se i něco naučí. A paní učitelky nejsou ani mladé, ani staré, ani hezké, ani ošklivé, ani hodné, ani zlé - prostě jsou to PANÍ učitelky. Dělají svou práci rády, mají tématické týdenní plány, o kterých jsou rodiče informováni prostřednictvím nástěnky, zapojují rodinu do dění ve školce - každou chvíli nějaká akce ( sázení stromků na zahradě, hrabání listí...) děti do této školky chodí rády a my rodiče je tam moc rádi dáváme.
Takže já si myslím, že to hlavní je, aby to ty učitelky dělaly rády. Učitelka, která řekne ironicky ať si to jde někdo vyzkoušet, ta podle mého, má jít třeba sedět za pokladnu, ale ne jít učit každé ráno děti. Naše paní učitelky by práci neměnily. Nikdy si nestěžují, že mají málo peněz nebo moc práce. Nikdy neřeknou, že to dítě je děsné - i když třeba mají kluka, který se vzteká, tak to není přeci problém - je to dětské chování, které k dětem patří. Na plavání jezdí s dětmi MHD za víc než poloviční cenu než ve školce předešlé, na výlet není problém, teď na čarodějnice měli úžasnou akci, minulý týden Olympiádu mateřských škol... Prostě ty ženské si se svou prací vyhrají. A dětí mají 26 ve třídě, takže to není o 15 kouscích. Jo a podotýkám,že všechny "naše" školky jsou státní a kromě té z Francie všechny vzálené od sebe nějakých ani ne 2,5 - 3 km a všechny patří pod stejného zřizovatele a všechny mají stejné podmínky.
Odpovědět