idealni ucitelka
Moje maminka byla ucitelkou v MS cca 35 let a vystridala male vesnicke skolky i velke skoly na sidlisti, takze se potkala snad se vsemi typy deti. Myslim, ze jeji pristup - kombinace hodne, ale v pripade potreby pristne "tety", byl skvely a dodnes se k ni jeji "deti" rady hlasi. Rodice si na ni hodne cenili hlavne trpelivosti, se kterou ucila deti smrkat, oblekat se, znat barvy, atd. Sama si vzpominam, ze na mne nikdy - kdyz jsem byla ve veku MS - nezvedala hlas a hodne trpelive mi vsechno vysvetlovala. Navic me naucila milovat knizky a pisnicky a hodne empatie. Nevim, jestli by jeji pristupy fungovaly i v dnesni materske skolce, kde "rodic ma vzdycky pravdu" a ucitelka je ne vzdy vnimana jako svepravna bytost, ktera vi o jejich diteti hodne a muze je upozornovat i na nektere chyby ve vychove. Ze strany rodicu to chce velkou davku umeni naslouchat a ze strany ucitelky umeni sdelovat i neprijemne informace takovym zpusobem, ktery rodice "vezmou" a pokusi se o jejich napravu. Prece jen - ucitelka nema na starosti jen jejich dite a nemuze dohnat vsechno, co oni doma - at vedome nebo ne - zanedbali.
Odpovědět