22.1.2008 18:22:04 Ifka
Re: Jak je to u nás
Ještě mě napadlo jedno přísloví, kterým se asi české ministerstvo školství řídí: "Za málo peněz hodně muziky", neboli když těm učitelkám ještě před revolucí stačilo pár tisícovek, tak těch pár navíc, co jsme přidali, jim bude stačit a ony budou bezproblémově fungovat dál...chceme přece, aby JEN učily, opravovaly sešity, dělaly si přípravy, dozorovaly nad dětmi na chodbách i jídelně (v zahraničí na to mají pomocné síly), vytvářely školní, třídní a individuální plány, dovzdělávaly se, studovaly nové jazyky, spolupracovaly s rodiči a veřejností, organizovaly zájmové kroužky, dělaly školní představení a aktivně se účastnily kulturního života v obci, atd. atd....
Setkala jsem se i s názory veřejnosti, že učitelé nic pořádného nedělají, v poledne už mají ve sborovně na stole kafe a hlavně mají PRÁZDNINY!!! To my manuelně pracující...
Ale nechci vše převádět jen na peníze. Nyní jsem na MD, naštěstí jsem se vyhnula zmatkům ohledně nové vzdělávací koncepce, jen jsem zvědavá, jak to se školami půjde dál. Ráda si přečtu srovnání s jinými státy, ale některé články by mohly jít trochu do hloubky.
Přidám jeden postřeh z Anglie: V jedné základní škole, kterou jsem měla možnost navštívit, asi neznají šikanu, protože budova školy je přízemní, každá třída má svůj vchod, takže se vlastně mladší nesetkají se staršími, kteří by si na ně mohli dovolovat, o přestávkách je větší klid a učitelka si svou třídu v pohodě pohlídá.
Odpovědět