19.1.2008 10:17:58 Kohnova
Re: Jaká je česká realita?
Jeno, problem je v tom, ze nejen ze si to nedokaze predstavit vetsina rodicu (laiku), ale ona si to realne nedokaze predstavit ani vetsina ucitelu a jejich manazeru, reditelu (a o cem uvazuji prislusne odbory skolstvi, presahuje moje fantazijni moznosti). Problem je, ze na ZS stale prilis velke casti lidi, kteri v nich pracuji, uplne unika, ze to, co maji delat, je rozvijet deti, vychovavat je, vzdelavat, starat se o to, aby deti vlastni vzdelani a rozvoj vnimaly jako bytostnou potrebu a take zdroj uspokojeni. Malym prikladem jsou slovni hodnoceni nebo IVP, ktera maji skoly predtistena(!) (ty pokrocilejsi ulozena na serveru) a odpovedny ucitel jen zaklikne kombinaci predem danych floskuli. Rodicum, verejnosti a zrizovateli pak ale muzeme vykazat individualni pristup, vzdyt prece davame detem slovni hodnoceni. Atdatd... Rodicum to z nejakeho zvlastniho duvodu nevadi. Tem, co jim to vadi, to nestoji za namahu zacit resit, daji dite na gymnazium a maji klid, protoze tam uz se prece jen ledy hnuly. Ja jsem to se sebou i svymi detmi udelala stejne, cili kritizuji i sebe, ale pokud jsi nekdy pusobila na standartni sidlistni ZS v touze venovat sve usili tem nejpotrebnejsim detem, vis, ze Orwel (1984), to vedel, popsal a stale to plati. Bohuzel.
Odpovědět