Re: škol(k)y a víra
Tak nejak nevim, jak zacit. Absolvovala jsem prirodovedeckou fakultu. Tam jsem se mimo jine dozvedela, ze ac je Darwinova teorie vyvoje druhu brana za naprosto jedinou spravnou teorii vzniku a vyvoje zivota na Zemi, zdaleka neni tak jednoznacna, ba co vic, je to jedna z nejmene komplexnich teorii, ktera ma hodne nejasnych a dosud nevysvetlenych clanku.
Presto nikdo nic nenamita proti tomu, ze se tato teorie vyucuje ve skolach, a to dokonce tak, jako ze to je jedine tak a ne jinak. Vsem prijde uplne normalni, ze z bunky vznikla ryba, z ryby plaz, z plaza ptak a z ptaka savec. Ze chybi dukazy, ktere by dokladaly mezivyvojove stupne, nikoho neznepokojuje. Proste se to tak uci a nikdo nad tim uz neduma, jestli to je doopravdy pravda a nebo neni.
Ale jak se zacne mluvit o otazkach nabozenstvi, jsme hned vsichni nasponovani jako strunky. Pritom teorie stvoreni je jednou z teorii o vzniku zivota na Zemi. Proc tedy - kdyz se deti leta uci Darwinovu teorii, by se nemeli ucit i teorii stvoreni? Proc je Darwinova teorie povinna a teorie stvoreni ne? Umite si predstavit, jak by se asi tvaril pedagog ve skole, kdybych prisla a rekla mu, ze nechci, aby me dite ucil teorii vyvoje druhu, protoze na ni neverim?
To jsou otazky, co? Takze ma byt nabozenstvi ve skolach vyucovano ci nikoliv?
Odpovědět