| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názor k článku Rizika známkování a rizika slovního hodnocení

21.3.2007 10:40:39 Vanda1

Re: Známkování

L + 2,
já bych s tím rozhodováním mezi těmi dvěma dětmi zas nebyla tak jednoznačná. Nikdo není lepší nebo horší, jsou to jiné děti s jinými schopnostmi, které jsou do jisté míry dané a do jisté míry se dají ovlivňovat, rozvíjet nebo aspoň brát v úvahu při volbě povolání.

Tak třeba Evičku bych všema deseti brala jako svoji účetní. Zapamatuje si všechny předpisy (má fotografickou paměť), pečlivě si doplňuje povinné novelizace (které NEJSOU vždycky logické a účelné, ale účetní o nich nemusí přemýšlet, protože je nezmění, může je pouze co nejpřesněji plnit), je přesná v počítání (jasně, napíše si nějaký blbůvzdorný vzoreček a naklape do kalkulačky... hlavně že to bere vážně a staví se k tomu zodpovědně). Je dochvilná (a já nemám moc v lásce lidi, kteří chodí chronicky na schůzku o půl hodiny později, ukazuje to, jak "moc" si váží MÉHO času), já se nemusím stresovat, jestli mi to nepokazí nebo nezašantročí. Jsou profese, kde se její vlastnosti skvěle využijí. V některých profesích je kreativita na obtíž a skutečně nejdůležitější je pečlivost a přesnost...

Vašek taky není ideální. Člověk nemůže všechno jenom vymyslet skvělým selským rozumem. Je nutné mít i nějaké ty pevné základy z vědomostí (kreativní architekt je fajn, ale pokud by musel pokaždé znovu tím svým selským rozumem odvozovat vzorec na sklon střechy, tak by toho asi moc nestihnul). Vašek se skvěle uplatní v některých kreativních profesích, ale měl by vědět, že kreativita není všechno, že nejde se jenom v životě odvolávat na "já si nic nezapamatuju a tak nemá cenu, abych se něco učil, ale všechno vymyslím, protože se na problémy dívám holisticky". Je možné (a potřebné) pracovat se sebou, hledat nové způsoby učení (efektivní učení není o memorování - sezení nad knihou a opakování textu do té doby než jej znám nazpaměť), existují různé užitečné metody, mnemotechnické pomůcky, systémy pro pamatování si informací apod. Možností je spousta a výsledky mohou být velmi dobré, bohužel ve školách se děti neučí, jak se efektivně učit. Prostě se řekne jen "uč se, musíš se víc učit", ale neřekne se jak, nenastíní se víc způsobů, ze kterých by si dítko mohlo vybrat ten který mu bude vyhovovat a pak tu máme hromadu lidí, kteří řeknou "a já na to prostě nemám paměť"... no tím chci jen říct, že ani Vaškův případ není samospasitelný, a že se s tím dá něco dělat a je co rozvíjet.

Ale to jsme odběhly od tématu.
Odpovědět
Názory k článku (39 názorů)
Velmi rozumne L+2 19.3.2007 15:38
*Re: Velmi rozumne modry vtak 19.3.2007 17:7
**Re: Jsem pro slovní hodnocení Bára, 2 kluci  19.3.2007 20:8
***Re: Jsem pro slovní hodnocení Vendy, dvě dcery  20.3.2007 12:47
*Známkování Petr (dcery 9,3 roky) 20.3.2007 9:25
**Re: Známkování Vanda1 20.3.2007 9:43
***Re: Známkování Barča, 2kluci 20.3.2007 13:14
****Re: Známkování Vanda1 20.3.2007 14:57
*****Re: Známkování Lída,3 kluci a holka 20.3.2007 15:8
******Re: Známkování Vanda1 20.3.2007 15:14
***Re: Známkování L+2 20.3.2007 16:55
****Re: Známkování Vanda1 21.3.2007 10:40
*****Re: Známkování L+2 21.3.2007 14:38
******Re: Známkování Vanda1 21.3.2007 15:57
**Re: Známkování Ráchel, 3 děti 20.3.2007 22:28
***Re: Známkování Siddhártha 21.3.2007 0:29
****Re: Známkování Ráchel, 3 děti 21.3.2007 16:3
*****Re: Známkování Siddhártha 21.3.2007 18:17
Pololetní hodnocení učitelka 5.B 19.3.2007 17:4
*Re: Pololetní hodnocení Boďka 19.3.2007 17:14
*Re: Pololetní hodnocení znovu učitelka 5.B 19.3.2007 17:16
Nejde len o školu, Boďka 19.3.2007 17:6
*Bohužel Siddhártha 19.3.2007 17:16
**Re: Bohužel kiri 20.3.2007 7:40
*Re: Nejde len o školu, Vanda1 19.3.2007 17:43
**Re: Nejde len o školu, Boďka 19.3.2007 17:55
*Re: Nejde len o školu, marTINA, jedne synovec, spousta nevlastních dětí 20.3.2007 12:24
Pravdivá zpětná vazba, ne slohovka Jakub Horálek 19.3.2007 19:32
*Re: Pravdivá zpětná vazba, ne slohovka Lucka 19.3.2007 20:35
*Re: Pravdivá zpětná vazba, ne slohovka Siddhártha 20.3.2007 21:18
Hodnocení učitelky zuzkasim 19.3.2007 22:2
*Re: Hodnocení učitelky Yuki 00,03,07 20.3.2007 0:26
**Re: Hodnocení učitelky zuzkasim 20.3.2007 14:54
***Re: Hodnocení učitelky sněhulka 21.3.2007 0:0
****Pochvala od p.uč. Mada, 1 dcera 27.3.2007 14:32
*****Re: Pochvala od p.uč. Renata, 4 děti 29.3.2007 12:43
Subject1 amamInwarve 4.3.2008 3:9
Subject2 amamInwarve 14.3.2008 1:46
Subject2 amamInwarve 17.3.2008 1:37

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2022 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.