Re: nevim, nevim ...
Trochu mi přijde, že se tu v diskuzi mohou prolínat dvě různé záležitosti. Jen pro ilustraci - můj desetiletý syn čte opravdu hodně, i knihy, které by možná mohl číst později, spektrum knih, které čte, je velmi široké, náročnější fantasy, májovky, česká klasika..Tomu co čte, určitě rozumí. Soudím tak z toho, že si o obsahu knih, které čteme společně, vyprávíme, že má chvíle, kdy je text tak napínavý, že se s knihou zavře a nechce vidět ani slyšet i několik hodin.Tento rok dělal přijímačky na osmileté gymnázium, kde byl i text s následným testem na porozumění (měl vybrat, co je pravdou a co ne) a výsledek byl špatný..Myslím si, že knihy jsou pro něho zábava, zatímco tenhle test byl něco jako "otrava", kdy prostě rychle vybral odpovědi, aby to už "měl za sebou". Takže je možné, že děti, které skutečně čtou, se ve škole projevují tak, že nerozumí čtenému..Syn naštěstí čte, moje devítiletá dcera miluje pouze obrázkovky, Čtyřlístek apod. Protože si vůbec neumím představit, že by nečetla, má "nařízenu" jednu kapitolku denně, možná to není pedagogické, ale já si opravdu neumím představit, že by vůbec nečetla, už jenom z toho důvodu, jak by asi měla omezenou slovní zásobu :-((
Odpovědět