14.11.2006 20:03:17 Petru
Slabiky X Písmenka...
Já nejsem učitelka a byla jsem dnes na pohovoru s jednou zkušenou paní ředitelkou ZŠ, kde už jim od loňska funguje ten nový systém. Nebudu psát moc odborně, tak mě omluvte.
Bavily jsme se i o tom, jak mi před 4 lety tř.učitelka dcery v 1.třídě vysvětlovala, že pro prvňáčka je velmi těžké slabikovat, ale že rodičům se to může zdát jednoduché, protože už pár let číst umí. Na to mi zmíněná paní ředitelka řekla, že u nich se učí děti číst po písmenkách, protože je to asi pochopitelnější. Pak se může stát jako u mé dcery, že ji nebaví číst, protože díky slabikování (které je asi opravdu obtížnější) se jí zdá, že čtení je hold těžké, a tak raději nečtě nic. Druhá dcera se sice taky učila slabikovat, ale když třeba četla jiné nápisy než ve škole, tak si to přirozeně říkala po písmenkách. Ta ale čte, kdykoli má chvilku. Myslím, že děti, které mají "inteligenci na čtení" se to stejně naučí po svém a ty ostatní pak hůř čtou, a nebo na to přijdou později. Vypadá to, že je moje starší dcera hloupá, ale spíš to bude tím, že je inteligentní jiným směrem, ale zatím to nedokážu pojmenovat. Možná je to jen tím, že je po tchýni, která nikdy moc nečetla. Já i manžel naopak.
Proto se zastávám metody hláskování, asi je opravdu přirozenější.
Odpovědět