13.11.2006 17:30:30 kikina
Re: nevim, nevim ...
Je špatně když má rodič suplovat práci učitele. Ale z hlediska učitele musím poznamenat:
- žák si podle svého věku musí umět udělat smysluplné výpisky.
Takže pokud dostane domů udělat si výpis z učebnice, není to proto, že si učitel ulevuje, ale proto, aby se žák naučil zjistit podstatné z textu a to vypsat.
- domácí úkoly být musí.
Jak jinak si má žák ověřit, že látku umí i bez nápovědy spolužáka nebo tabule.
- jako učitelka střední školy často narážím na to, že studenti neumí ani jedno ani druhé. Vlastně neumí číst a to je obrovský kámen úrazu. Poznají tedy všechna písmenka, ale za písmeny a slovy se jim v hlavách neobjevují pojmy a významy. Takže mají problém s matematikou, protože nechápou zadání. Mají problém s češtinou, protože nemají zažitý slovosled a správnost slov. Na to se pak nabaluje další a další a vzniká tak pocit neschopnosti i u docela chytrých studentů.
Mezi "umět přečíst slovo" a "pochopit, co se tam píše" leží asi 3000 načtených hodin. Za nás jsme měli načteno v sedmé osmé třídě, dnes toto množství nesplňují ani někteří středoškoláci. Smůla. Jejich - naše.
Odpovědět