15.2.2006 8:32:41 LU,2děti
K dětskému čtení
Pokud je mi známo, pak se výuka čtení od našich dob mírně změnila. Každopádně je od počátku kladen důraz na porozumění textu a nejen na formální čtení. Také existují dvě metody výuky čtení : slabiková -to jsem se učila já a učí se jí dodnes a vývojová. Ta druhá metoda se, pokud jsou mé informace správné, již delší dobu používá např. v anglicky mluvících zemích, kde se jinak píše a jinak vyslovuje. Posledních pár let se používá i u nás. Dítě má jednoduchý text (slovo, později krátká věta) spojen s obrázkem. A vizuálně si propojí význam s napsaným slovem- takže vidí krále, řekne si slovo král a vidí jak je to napsané. Tedy tak nám to vysvětlovali ve škole, v praxi to neznám. Tato druhá metoda, pokud je správně prováděna má údajně výraznější úspěšnost právě v porozumění textu než metoda slabiková, při které mají děti sklony k formálnímu čtení bez porozumění.
To je hlavně pro ty, kdy se s tím setkají při vybírání školy pro prvňáky. Třeba jim to pomůže v rozhodování.
Odpovědět