14.6.2005 12:56:43 Xantipa
Re: Slovni hodnoceni x známky
Na naší ZŠ se běžně známkuje. Matematiku učila učitelka /2. stupeň/, které se známkování moc nelíbilo. Takže známkovala, ale k tomu dodávala slovní hodnocení, např. písemka 3 - potřeba doučit zlomky, desetinná čísla, apod.
Ve čtvrletí zásadně nepsala do hodnocení známku, ale sdělila rodiči - matematika dobrá, ale chce to procvičit to a to.
Konečnou známku na vysvědčení odvodila tak, že se psaly 3 písemky, které měly ukázat, jak dítě zvládlo předepsané učivo. Učitelka vytvořila na každé pololetí osnovu toho, co dítě má zvládnout. Takže když třeba probírali zlomky, psali cvičení a někdo dostal za 5, tak žádná tragedie. Učitelka podle výsledků zjistila, jak dobře či špatně děti pochopily látku.
Mně jako rodiči i mé dceři, i některým dalším rodičům, to vyhovovalo. Jenže nás byla menšina a většině se to nelíbilo. Proč prý k tomu píše ty "slinty". Nebyli schopni pochopit, že to nejsou slinty, ale věcné a důležité připomínky. K mé lítosti učitelka ze školy odešla. Ani se jí nedivím.
Já bych moc chtěla, aby můj syn chodil do školy se slovním hodnocením. Jenže u nás ve městě žádná taková škola není /i když škol je tady dost/. Škoda.
Odpovědět