Re: Slovni hodnoceni
Milado!
Tak nad podobnými věcmi mě nenapadlo bádat, protože syn patrně na jazykovku nepůjde. --- Jo, máš pravdu. Tak pokud bude dítě přestupovat ze školy se slovním hodnocením kamkoliv, kde je hodnocení známkové, tak patrně bude skutečně nutné, aby takové výstupy (vysvědčení, dotazníky apod.) vyplnil učitel. Ty máš pocit, že je na tom něco špatně? Že to učiteli přidělává práci? Ale Milado, je JEJICH volba, že na té škole učí. Oni tam musejí dělat spoustu jiných věcí, které učitelé z „obyčejných“ základek dělat nemusejí – třeba musí pravidelně na různá školení; postupy výuky jsou odlišné, je odlišný přístup k dětem a nakonec i k rodičům. Takže je jejich volba, že učí právě na této škole. Patrně to budou lidé, které to baví, kteří jsou zapálení pro věc a postupy určené vedením školy považují za správné: jinak by patrně na této škole neučili.
K tomu slovnímu hodnocení: já Ti skutečně neřeknu, jaké to má výhody a nevýhody, a neudělám tady žádnou studii na toto téma. To spíš JENA, ta s tím má větší zkušenosti.
My jsme syna na tuto školu dali z úplně jiných důvodů, než proto, že se tam neznámkuje. Apropos – taky jsem si zprvu myslela, že „to“ budu mít pod kontrolou, že budu vědět u slovního hodnocení, oč běží. Ale skutečně – slovní hodnocení není o tom, že by se známka „schovala“ do lidštější podoby: je to spíš o podpoře, povzbuzení do další práce a tak – a z toho se ty známky skutečně nevyčtou „jen tak od boku“.
M.
PS JENO, jestli jsi tu, napiš Miladě (i mně) něco o tom slovním hodnocení!!! Dík.
Odpovědět