19.11.2012 12:55:13 P_E_T
Re: mylné informace
Vážený pane doktore,
jako příklad uvádíte knihu: Rukopis, klíč k osobnosti. Jestli už jen z názvu chápu správně, nejedná se o psací/tiskací písmo, ale písmo psané rukou. Tedy z každého písma psaného rukou by měla jít rozklíčovat osobnost člověka. Bohužel již zřejmě nepůjde využívt pouze postupy rozklíčování psacího písma, bude se muset začít postupovat jinak.
Ad spojitost: připojila bych se ke kolegyni výše - písmo CS se podobá tiskacímu písmu, je nespojité. Ale téměř každý člověk, který sice píše tiskacím, ale potřebuje psát rychle, si z něj vytvoří písmo spojité, já to udělala taky. Píšu dle potřeby oběma písmy. Spojovaným tiskacím radši, přesto jsem o něco zručnější v psacím, protože jsem se ho učila tolik let.
Výhodu jako laik vidím v tom, že děti můžou písmo dřívě využívat, snadněji si ho pamatují, tedy už to pro ně není natolik otravná činnost, ale most k další tvorbě. V dnešní době si všichni stěžují, jak děti nečtou, nepracují s textem, neumí se vyjadřovat - tohle je z dosavadních popsaných zkušeností zjenvě příležitost, jak překonat propast obrovských znalostí informací dítěte před první třídou a po ní. Dnes děti potřebují tuto propast překonat co nejrychleji, jinak docházejí k závěru, že je zbytečné učit se číst a psát, když existují obrazová média. Cokoli tomuto pomůže a ve své podstatě zabrání úpadku psaných informací, bude dobré.
Odpovědět