21.6.2010 23:36:59 Dana, syn 7 let
Re: pro známky
Náhodou jsem si přečetla dnešní debatu a musím říct, že mě zaujala, protože je u nás velmi aktuální. Myslím, že velký vliv na názor rodičů zda známky ano či ne má to, jak to dítěti ve škole jde a co domů nosí. Pokud by syn nosil samé jedničky, pak to asi také nebudu řešit. On bude spokojený, my budeme mít radost atd. Bohužel já mám již na konci první třídy ze školy dost otrávené dítě. Paní učitka si totiž mimořádně libuje v diktátech a matematických pětiminutovkách. Píší je prakticky obden, aby se děti potrénovaly, navykly na stres, připravily na další roky atd. Zatímco když syn není pod tlakem spočítá všechno i píše naprosto bez problémů a bez chyb, v časovém stresu nosí jednu trojku, čtyřku za druhou. Jedna chyba dvojka, dvě trojka, tři čtyřka. Není nic těžkého nachytat jich za týden několik za pár chybějících čárek. Myslím si, že je naprosto zbytečné takto stresovat prvňáčky, zvlášť když vidím u dětí z jiných škol, že se v první třídě dohrabaly od razítek a jedniček tak max. k jedničkám mínus. Celkově podle mě vždy byla a bude na prvním místě důležitosti učitelka, její zkušenost, přístup k dětem a nakládání jak se známkami, tak se slovním hodnocením. V opačném případě totiž nemá ani jedno ani druhé valný hodnotící význam. V praxi jsem si totiž již několikrát ověřila, že můj malý "čtyřkař" má v mnoha směrech daleko větší znalosti než třeba jedničkář od sousedů.
)
Odpovědět