21.6.2010 9:24:49 malá Malá
Jsem pro slovní hodnocení
Známky jsou k ničemu, jen to jen bič na děti. Učí děti nezdravé soutěživosti (k soutěžení je sport, ne získávání znalostí), neodpovídají kvalitě žáka, jen momentálnímu výkonu. Ve třídě s 30 dětmi si každý žáček chytře brzy vypočítá, že bude volán jen 1-2krát a pak mu stačí se 2krát naučit. Také se známky (jen ty špatné)dávají často za nedonešené pomůcky, nezájem o dění ve třídě apod. Takže velmi rychle očerníte a poznamenáte dítě, které může mít problémy doma (rozvod, nemoc rodiče...) Sama jsem chvíli učila na ZŠ, takže vím o čem píšu. Myslím, že známky jsou tu hlavně kvůli nám rodičům, protože jsme byli na nich vychováni a jinému způsobu nerozumíme nebo nechceme rozumět. Ale věřím na druhou stranu tomu, že je spousta učitelů, kteří slovní hodnocení odmítají, protože to neumějí nebo nechtějí dělat. Jsou zvyklí na zaběhnutý způsob. Ať tak nebo tak, naše děti si zaslouží více.
Odpovědět