14.6.2010 22:38:41 Bumbi&05,08,10
Re: Neplatí to vždy
myslím, že si to můžu troufnout. A možná, že ve výsledku se i shodujeme. Děti, které jsou zdravé /mám na mysli patologie typu poruchy soustředění, narušení mentálních schopností atp./ a jsou vychovány bez odměn ve stylu, udělej něco a něco dostaneš, zvládají bez problémů dělat věci proto, že pak můžou dělat třeba něco dalšího /uklidí si hračky, protože ví, že když jsou hračky uklizené, je možné se podívat na pohádku/. Jsou odměny a odměny. Z výchovného hlediska je potřeba rozlišit, kdy dítě navozuje záměrně situace tak, abys byla donucená dát odměnu a situaci, kdy je odměnou něco dalšího (dítě si půjde po obědě odpočinout, protože pak je slíbený náročnější výlet do lesa třeba). Vidím velký rozdíl mezi dítětem manipulujícím rodičem k odměnám a dítětem, které něco udělá samo, protože ví, že pak může požádat o něco dalšího. Druhý způsob považuji za život pro víc žádoucí dovednost.
Odpovědět