23.4.2010 0:34:29 Petrajda
Nechápu - v čem je přínos tohoto písma oproti tiskacímu?
Souhlasím s tím, že se psací písmo už dnes moc nepoužívá, ale tím spíš by mělo být funkční v případech, kdy ho člověk potřebuje. A to mi připadá to současné lepší, prostě pro psaní je rychlejší. Nutit dětem tohle nové písmo, které je tak hodně podobné tiskacímu, mi připadá jako ztráta času - co by tím, že se ho naučí, měly děti vlastně získat? V čem je jeho výhoda oproti současnému tiskacímu? Pokud jim to nepřinese hlavní výhodu psacího písma, a to rychlost, pak nemá cenu učit je vůbec "psace" psát a vymýšlet pro ně "pseudopsací" písmo. Nevím, čím bych měla dítěti zdůvodnit, proč se musí tyhle tvary učit, proč se učit, která psímena spojovat, proč prostě nemůže psát tiskace, když se to stejně skoro neliší a k ničemu to není.
Jistě - některá současná velká psací písmena jsou nesmyslná, ale to by stačilo upravit těch pár problémových písmen. Jistě - je zbytečné přehnaně týrat děti s přesnou krasopisnou úpravou, ale myslím, že to v dnešní době už s "týráním" nikdo tak nepřehání, už za mě cca od 4. třídy bohatě stačilo, když bylo písmo čitelné a slušná úprava. Jistě - cizinci mohou mít problémy s některými našimi písmeny, pamatuju na naši lektorku, která vadilo české psací "t", ale tak jsme prostě to dané písmeno u ní psali tiskace. Mmch, to jejich psací "t" bylo stejně jiné než navrhované v CS, takže když už přizpůsobovat, tak ať to aspoň k něčemu je.
Odpovědět