Re: Nálepka
Myslím si, že říct o dítěti, že má autistické rysy je naprosto vpořádku. Taky nevím, co jiného by ta psycholožka měla říct.
Já teda o synovi říkala, že má autistické rysy nebo že se chová jako autista. Že je autista jsem neříkala, protože mu autismus nikdo nediagnostikoval a když se pak našel někdo, kdo jeho problém diagnostikoval a pojmenoval, začla jsme říkat, že mám dítě s receptivně-expresivní dysfázií nebo že mám dysfatika. A vlastně jen proto, že většina lidí tomu termínu nerozumí, říkám nejčastěji že mám dítě s poruchou komunikace.
O dětech v práci říkám např. že to je ta holčička s AHDH nebo hyperaktivní holčička - zase záleží s kým mluvím a co je pro něj srozumitelné, ale nemyslím, že by hyperaktivní holčička byla míň holčičkou, než holčička s hyperaktivitou
Jinak přímo k článku a škatulkám - skoro bych řekla, že u mého syna to, že je receptivně-expresivní dysfatik je opravdu rozhodující škatulka. Na komunikaci toho stojí opravdu hodně, takže jeho postižení se projevuje v jeho chování opravdu po celý den. Víc než to, zda je kluk nebo holka. Neměla bych o něm přestat říkat, že je kluk a používat radši slovo dítě?
Odpovědět