16.10.2008 17:06:23 Šárka, syn+dcera
Názor učitelky 2. stupně
Jsem matikářka, fakultu mám sice ještě v paměti, ale po 5 letech praxe jsem raději utekla na mateřskou. Proč? Začínala jsem v 9. ročnících, kde mi bylo jasné, jak žáci budou zkažení biflováním bez představivosti a nechutí k matice. Ale postupem času jsem dostávala nižší a nižší ročníky. A když už i žáci 5. ročníku (který jsme částečně učili jako 2. stupeň) si odmítali hrát, stavět z kostek, malovat si obrázky k příkladům s tím, že se raději "naučí příklady", byla jsem zoufalá. Zašla jsem na několik hodin pozorovat své kolegyně na 1. stupni - a to co jsem viděla mě jen utvrdilo v zoufalství. Samozřejmě, že nebyly všechny kolegyně nakloněné "novým" metodám, ale i kdyby byly, nemohly by je uskutečňovat: tak nabité plány, stres, aby se všechno stihlo, aby to všechny děti do té 5. třídy uměly - a něco raděj navíc... To žáčky nejen v matematice opravdu kazí, kazí jim to chuť se něco dozvídat. Ale to je kvalita, kterou budou jako dospělí nejvíc potřebovat!
Odpovědět