16.10.2008 9:18:59 Michaela Pecharová
První třída
Dcerka je teď v první třídě. Co mohu posoudit, je to ve škole úplně jiné, než když jsem já byla prvňáček. Výkresy nosí domů minimálně dvakrát týdně. Mají ve třídě koberec a několik hraček, část vyučovací hodiny třeba tráví právě hraním a při počtech počítáním víček od PETek atd. Ve třídě mají v akváriích živá zvířata, o která se starají a povídají si o nich. Ze začátku nedostávali jedničky, ale razítka s ježkem a jinými obrázky, vždy k nim měli nějakou básničku. Jedničky si pak děti na učitelce samy vynutily. V pondělí se nebudou učit - budou slavit den stromů
. Nevím jak, je to překvapení. Na hodnocení je po několika týdnech určitě brzo, ale dcerce se ve škole líbí, je nadšená ze všeho, hl. paní učitelky, vždycky se tam těší. Uvidíme za pár měsíců či let, ale mne osobně by potěšilo, aby to takhle zůstalo.
Zásadně však nesouhlasím se stylem výuky jazyků na školách - jak se může známkovat znalost gramatiky a navrčení slovíček... My s manželem vždycky říkáme, že je důležité se domluvit. Oba mluvíme anglicky velmi dobře, on se naučila jako samouk, já ve škole. On má neuvěřitelnou zásobu slovíček, já zase zvládám gramatiku, kterou on vůbec nezná. V tomhle směru je určitě velký prostor pro změny. Ale se současnými platy si těžko základní školy budou moci dovolit kvalitní učitele nebo rodilé mluvčí. Jeden příklad za všechny - právě chodím do jazykovky na přípravku na státnici z Aj. Chodí tam i jedna učitelka ze ZŠ, která se učí anglicky, protože o její předmět - němčinu, není takový zájem. Nic protí ní osobně, ale patří mezi nejpomalejší a méně znalé ve třídě. A rozhodně nechci, aby takováto učitelka učila jednou moje dítě... Není to nic proti ní osobně. Takové štěstí, jako jsem na gymplu měla já - že jsme poslední 4 roky měli rodilé mluvčí, se mojí dceři nejspíš nepoštěstí. Na ZŠ určitě ne. Proto plánujeme, že pokud na to bude mít, chtěli bychom ji dát v páté nebo čtvrté třídě na jinou školu, kde je možnost rozšířené výuky jazyka nebo kde učí rodilí mluvčí.
Odpovědět